Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MAT219 |
SAYISAL ANALİZ |
4 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
MAT105 - MATEMATİK I
|
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrencilere mühendislik ve bilimde kullanılan sayısal yöntemlerin dili, mantığı ve
matematiğinin verilmesi, bilim, endüstri ve toplumda çok geniş bir alanda oluşan
problemlerin çözümünde sayısal yöntemlerin nasıl yapılacağının öğretilmesidir. |
İçerik: |
Sayısal Analizin tanımı ve özellikle mühendislik uygulamalarındaki kullanımının
açıklanması. Sayısal yöntemlerde hata analizi, analitik çözümler, lineer ve lineer
olmayan denklem sistemi çözümleri, yaklaşım yöntemleri, interpolasyon, lineer
regresyon, sayısal integrasyon. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bu dersi alan öğrenciler;
I. Sayısal analizin temellerini anlayacak.
II. Mühendislikte bir problemin analizinde sayısal yöntemleri kullanma
becerisine sahip olacak.
III. Belirli bir konuda doğru çözüm yöntemi seçme becerisine sahip olacak. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Giriş, Sayısal İşlemlerde Hatalar |
- |
2 |
- |
Matris, Lineer Denklem Sistemleri Çözümleri, Giriş |
- |
3 |
- |
Direkt Yöntemler I : LU Ayırımı Yöntemi, Dolittle Yöntemi, Crout Yöntemi |
- |
4 |
- |
Direkt Yöntemler II: Cholesky Yöntemi |
- |
5 |
- |
Dolaylı Yöntemler: Jacobi Ardışık Yaklaşım Yöntemleri, Gauss Siedel Ardışık Yaklaşım Yöntemi, Lineer Denklem Sistemi Çözümlerinde Hata Analizi |
- |
6 |
- |
Lineer Olmayan Denklemler I: Kök Civarının Bulunması Aralığı ikiye Bölme Yöntemi |
- |
7 |
- |
Lineer Olmayan Denklemler II: Sabit nokta iterasyon yöntemi, Newton Raphson Yöntemi |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Yaklaşım Yöntemleri I: İnterpolasyon, İnterpolasyon Polinomları |
- |
10 |
- |
Yaklaşım Yöntemleri II: Lagrange İnterpolasyonu, Newton İnterpolasyonu, Bölünmüş Farklar Tablosu |
- |
11 |
- |
Sayısal Türev I: İleri Fark - Geri Fark - Merkezi Fark Yöntemleri |
- |
12 |
- |
Sayısal Türev II: 1. ve 2. Mertebe sayısal türevler |
- |
13 |
- |
Sayısal İntegrasyon I: Pivot Noktası, İnterpolasyon Doğrusu ile İntegrasyon Formülleri |
- |
14 |
- |
Sayısal İntegrasyon II: İnterpolasyon Parabolü, Simpson Yöntemi, Sayısal İntegralde Hata Analizi |
- |
15 |
- |
GENEL TEKRAR |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
An Introduction to Numerical Methods and Analyses, James F. Epperson, John
Wiley and Sons, 2001, ISBN:0471316474. |
Sayısal Çözümleme, R. Tapramaz, Literatür yayıncılık, 2002,
ISBN:0130126411. |
Nümerik Analiz, İ. uzun, Beta yayınları, 2004, 4. ISBN:9754869529. |
Mühendisler için sayısal yöntemler, Chaapra, S., C., Canale, R., P., Literatür
Kitabevi, 2003, ISBN:0130126411. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
1 |
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
1 |
14 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
30 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
20 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
46 |
0 |
123 |
|
Genel Toplam |
123 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|