TR EN

TEMEL İNŞAATI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
INS337 TEMEL İNŞAATI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM RASİN DÜZCEER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Temel inşaatının, inşaat mühendisliğindeki yeri ve önemi aktarılarak, temel sistemlerinin analiz ve tasarım yöntemlerinin tanıtılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Geoteknik mühendisliğinin tanıtılması, zemin inceleme aşamaları, saha deneyleri, yüzeysel temellerin taşıma gücü, oturmaları ve SPT deneyi, tekil, birleşik ve radye temellerin analizleri, derin temeller, kazık türleri, kazık grupları ve tasarımı, kazık yükleme deneyleri, yüzeysel temellerin betonarme tasarımı konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Geoteknik yapıları ve zemin inceleme aşamalarını tanıyabilme
Temel inşaatı problemlerini çözebilmek için gereken ana ilkeleri kazanabilme
Temel inşaatı problemlerini başlıca geoteknik yöntemlerle analiz edip çözebilme
Temelleri, standartlaşmış geoteknik yöntemler ve mühendislik karar verme becerisi kullanarak tasarlayabilme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Geoteknik mühendisliğine giriş -
2 - Arazi incelemeleri ve deneyleri -
3 - Arazi incelemeleri ve deneyleri -
4 - Temel tipleri -
5 - Yüzeysel temellere giriş -
6 - Tekil temeller -
7 - Tekil temeller -
8 - ARA SINAV -
9 - Sürekli temeller -
10 - Sürekli temeller -
11 - Radye temel -
12 - Derin temeller -
13 - Derin temeller -
14 - Zemin iyileştirmeleri -
15 - FİNAL -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Braja M. Das, 1998, Principles for Foundation Engineering, PWS; 4 edition, ISBN:978-05349540
Joseph E. Bowles, 1995, Foundation Analysis and Design, McGraw-Hill Higher Education; 5 edition, ISBN:978-00791224
Braja M. Das, 2001, Principles of Geotechnical Engineering, Brooks/Cole; 5th Revised edition edition, ISBN:978-05343874
Sönmez Yıldırım, 2018, Zemin İncelemesi ve Temel Tasarımı, Birsen Yayınevi
Bayram Ali Uzuner, 2014, Temel Mühendisliğibe Giriş, Derya Kitabevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 1 14
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 30 30
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 124
Genel Toplam 124
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0