Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
INS318 |
ÇELİK YAPILAR |
6 |
4 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
INS106 - STATİK
|
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Çelik malzeme kullanılarak yapılacak yapıların ve birleşimlerin hesabının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Çelik malzemeler, çelik yapıda kullanılan birleştirme vasıtaları, çekme ve basınç çubukları, eksantrik basınca maruz çubuklar, dolu gövdeli kirişler konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Çelik malzeme ve birleşim araçlarını tanıyabilme |
Çelik yapılarda yükleri tanımlayabilme ve farklı yükleme kombinasyonlarını oluşturabilme |
Çelik yapı elemanlarını ve birleşimleri boyutlandırabilme |
Kiriş, kafes kiriş ve stabilite bağlantılarını boyutlandırabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Araştırması |
Çelik yapıların tarihçesi, çelik yapıların kullanılma alanları, malzeme olarak çelik |
Anlatım |
2 |
Literatür Araştırması |
Çelik yapıların boyutlandırma esasları, güvenlik, yükler ve yükleme durumları, birleşimler ve birleşim araçları |
Anlatım |
3 |
Literatür Araştırması |
Perçinli ve bulonlu birleşimler |
Anlatım |
4 |
Literatür Araştırması |
Kaynaklı birleşimler |
Anlatım |
5 |
Literatür Araştırması |
Kaynaklı birleşimler |
Anlatım |
6 |
Literatür Araştırması |
Çekme elemanları |
Anlatım |
7 |
Literatür Araştırması |
Çekme elemanlarının ek birleşimleri |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Araştırması |
Basınç elemanları |
Anlatım |
10 |
Literatür Araştırması |
Tek parçalı basınç elemanları, çok parçalı basınç elemanları |
Anlatım |
11 |
Literatür Araştırması |
Çok parçalı basınç elemanlarında ara bağlantılar |
Anlatım |
12 |
Literatür Araştırması |
Eğilme elemanları, hadde profilleri ile düzenlenen eğilme elemanları |
Anlatım |
13 |
Literatür Araştırması |
Eğilme elemanlarının ek birleşimleri |
Anlatım |
14 |
Literatür Araştırması |
Yapma enkesitli eğilme elemanları, eksenel kuvvet ve eğilme momentinin bileşik etkisindeki elemanlar |
Anlatım |
15 |
Literatür Araştırması |
Kafes kirişler, kafes kirişli çatı sistemlerinde stabilite bağlantıları ve birleşim detayları |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
1. Çelik Yapılar – 2007 Deprem Yönetmeliğine Uyarlanmış Emniyet Gerilmesi Esasına
Göre Hesap, H.Deren, E.Uzgider, F. Piroğlu, B.Ö. Çağlayan, 4. Baskı , Çağlayan
Kitapevi , 2012.
2. Steel Structures Design and Behavior, C. G. Salmon, J. E. Johnson, F. A. Malhas,
Fifth Edition, Prentice Hall, USA, 2009.
3. Steel Design, W. T. Segui, Fift Edition, Global Engineering, USA, 2013.
4. Design of Building Trusses, J. Ambrose, John Wiley and Sons, Inc., 1994. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
5 |
2 |
10 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
25 |
25 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
20 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
37 |
0 |
129 |
|
Genel Toplam |
129 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|