TR EN

ÇELİK YAPILAR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
INS318 ÇELİK YAPILAR 6 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu INS106 - STATİK

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Çelik malzeme kullanılarak yapılacak yapıların ve birleşimlerin hesabının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Çelik malzemeler, çelik yapıda kullanılan birleştirme vasıtaları, çekme ve basınç çubukları, eksantrik basınca maruz çubuklar, dolu gövdeli kirişler konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çelik malzeme ve birleşim araçlarını tanıyabilme
Çelik yapılarda yükleri tanımlayabilme ve farklı yükleme kombinasyonlarını oluşturabilme
Çelik yapı elemanlarını ve birleşimleri boyutlandırabilme
Kiriş, kafes kiriş ve stabilite bağlantılarını boyutlandırabilme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Araştırması Çelik yapıların tarihçesi, çelik yapıların kullanılma alanları, malzeme olarak çelik Anlatım
2 Literatür Araştırması Çelik yapıların boyutlandırma esasları, güvenlik, yükler ve yükleme durumları, birleşimler ve birleşim araçları Anlatım
3 Literatür Araştırması Perçinli ve bulonlu birleşimler Anlatım
4 Literatür Araştırması Kaynaklı birleşimler Anlatım
5 Literatür Araştırması Kaynaklı birleşimler Anlatım
6 Literatür Araştırması Çekme elemanları Anlatım
7 Literatür Araştırması Çekme elemanlarının ek birleşimleri Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Araştırması Basınç elemanları Anlatım
10 Literatür Araştırması Tek parçalı basınç elemanları, çok parçalı basınç elemanları Anlatım
11 Literatür Araştırması Çok parçalı basınç elemanlarında ara bağlantılar Anlatım
12 Literatür Araştırması Eğilme elemanları, hadde profilleri ile düzenlenen eğilme elemanları Anlatım
13 Literatür Araştırması Eğilme elemanlarının ek birleşimleri Anlatım
14 Literatür Araştırması Yapma enkesitli eğilme elemanları, eksenel kuvvet ve eğilme momentinin bileşik etkisindeki elemanlar Anlatım
15 Literatür Araştırması Kafes kirişler, kafes kirişli çatı sistemlerinde stabilite bağlantıları ve birleşim detayları Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

1. Çelik Yapılar – 2007 Deprem Yönetmeliğine Uyarlanmış Emniyet Gerilmesi Esasına Göre Hesap, H.Deren, E.Uzgider, F. Piroğlu, B.Ö. Çağlayan, 4. Baskı , Çağlayan Kitapevi , 2012. 2. Steel Structures Design and Behavior, C. G. Salmon, J. E. Johnson, F. A. Malhas, Fifth Edition, Prentice Hall, USA, 2009. 3. Steel Design, W. T. Segui, Fift Edition, Global Engineering, USA, 2013. 4. Design of Building Trusses, J. Ambrose, John Wiley and Sons, Inc., 1994.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 5 2 10
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 25 25
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0