Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
INS202 | YAPI MALZEMELERİ | 4 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Çeşitli yapı malzemelerinin temel özelliklerini ve bunların malzemenin iç yapısıyla olan ilişkilerinin tanıtılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Beton, betonun bileşenleri (çimento, katkılar, agregalar), betonun taze hal özellikleri, betonun deformasyonu, betonun dayanımı ve dayanaklılığı, beton üretiminde kalite kontrolü, beton karışım hesabı, bitümlü malzemeler, polimerler ve polimer kompozitleri, metaller konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Betonu oluşturan malzemeleri ve onların özelliklerini öğrenebilme |
Beton tasarım hesabı yapmayı öğrenebilme |
Betonun dış etkilerden nasıl korunabileceğini öğrenebilme |
Diğer yapı malzemeleri hakkında bilgi edinebilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür inceleme | Beton, Betonun tarihi, Beton Malzemeleri | Anlatım |
2 | Literatür inceleme | Çimento, Çimento Üretim Süreci, Çimento Kompozisyonu, Çimento tip ve standartlar | Anlatım |
3 | Literatür inceleme | Çimento Hidratasyonu, Hidratasyon ürünleri, sertleşmiş çimento harcı dayanımı | Anlatım |
4 | Literatür inceleme | Betonda katkılar, kullanım amaçları, kimyasal ve mineral katkı tip ve özellikleri | Anlatım |
5 | Literatür inceleme | Agregalar, Agrega tipleri, agrega elek analizi ve TS standartlarına gore karşılaştırma | Anlatım |
6 | Literatür inceleme | Agregaların özellikleri, boşlukları ve su emmesi, agrega dayanımı ve betona etkileri | Anlatım |
7 | Literatür inceleme | Betonun taze hal özellikleri, işlenebilirlik ve ölçüm methodları, beton dökümü | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür inceleme | Betonda sıkıştırma, betonda oluşabilecek ayrışma , kusma ve plastik kuruma çatlakları | Anlatım |
10 | Literatür inceleme | Betonun kür yöntemleri, beton deformasyonu, beton davranış modelleri | Anlatım |
11 | Literatür inceleme | Betondaki büzülme ve tipleri, betonda sünme , sünmeyi etkileyen faktörler | Anlatım |
12 | Literatür inceleme | Beton dayanım testleri- Basınç testi, Direk çekme testi, Eğilme testi, Yarma testi | Anlatım |
13 | Literatür inceleme | Beton dayanımını etkileyen faktörler, betonda durabilite, donatı korozyonu | Anlatım |
14 | Literatür inceleme | Betonda kalite kontrolü ve beton karışım hesabı | Anlatım |
15 | Literatür inceleme | Bitümlü malzemeler, Yığma, Polimerler ve metallerin özellikleri ve kullanım alanları | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Turhan Y. Erdogan (2002),Materials Of Construction , METU Press Publishing Company, |
Postacıoğlu Bekir (1986) Bağlayıcı Maddeler , Ağregalar,Beta Basım Yayım |
Baradan.B.(1992) Yapı Malzemesi I,DEÜ Müh. Fak. Yayın :226, İzmir |
Şimşek O.,(2000) Yapı Malzemesi I-II. Gazi Üniversitesi, Teknikj Eğitim Fakültesi,Ankara |
Postacıoğlu B.(1986) Beton Cilt:1-2,Teknik Kitaplar Yayınevi,İstanbul |
Neville,A.M,(1993) Properties of Concrete, Thirdngman Scientific & Technical, Burnt Mill,HaEssex,England, USA:John Willey & Sons İNC. New York . |
Popovics S.,(1979) Concrete -Making Materials,McGraw -Hill Book Company, New York |
Michael S. Mamlouk, John P. Zaniewski, “Materials for Civil and Construction Engineers” 3rd Edition, Pearson. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 1 | 5 | 5 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 100 |
Genel Toplam | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |