Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
INS206 |
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ |
4 |
3 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Birim sistemleri, akışkanların statiği, dinamiği ve kinematiği, muhtelif akım türleri ve özellikleri hakkında temel bilgiler vermek, ayrıca enerji ve momentum prensiplerinin akışkanlarda uygulanması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Birim sistemleri, akışkanlar mekaniğinde temel kavramlar, akışkanların statiği, dinamiği ve kinematiği, akım türleri, potansiyel ve çevrintili akım, akım fonksiyonu, süreklilik, enerji ve momentum denklemleri konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Akışkanların temel özelliklerini ve birim sistemlerini inceleyebilme |
Akışkanların statiği ile ilgili temel prensiplerini mühendislik problemlerinde uygulayabilme |
Akışkanların farklı mecralardaki akışı ile ilgili temel denklemler, kabuller ve matematik arka planlarını inceleyebilme |
Farklı akış türlerinin uygulama alanlarını kavrayabilme |
Matematik yöntemleri akışkanlar mekaniğinde uygulayabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
İlgili Kaynak İlgili Bölüm |
Birim Sistemleri |
Anlatım,Uygulama |
2 |
İlgili Kaynak İlgili Bölüm |
Temel kavramlar |
Anlatım,Uygulama |
3 |
İlgili Kaynak İlgili Bölüm |
Akışkanların Statiği |
Anlatım,Uygulama |
4 |
İlgili Kaynak İlgili Bölüm |
Basınç Kuvvetlerinin Hesabı |
Anlatım,Uygulama |
5 |
İlgili Kaynak İlgili Bölüm |
Rölatif denge |
Anlatım,Uygulama |
6 |
İlgili Kaynak İlgili Bölüm |
Akışkanlar Kinematiği |
Anlatım,Uygulama |
7 |
İlgili Kaynak İlgili Bölüm |
Akışkanlar Kinematiği |
Anlatım,Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
İlgili Kaynak İlgili Bölüm |
Akışkanlar Dinamiği |
Anlatım,Uygulama |
10 |
İlgili Kaynak İlgili Bölüm |
İdeal Akışkanların Bir Boyutlu Akımları |
Anlatım,Uygulama |
11 |
İlgili Kaynak İlgili Bölüm |
Bernoulli Denklemi |
Anlatım,Uygulama |
12 |
İlgili Kaynak İlgili Bölüm |
Gerçek Akışkanların Bir Boyutlu Akımları |
Anlatım,Uygulama |
13 |
İlgili Kaynak İlgili Bölüm |
İdeal ve Sıkışmayan Akışkanların İki Boyutlu Akımları |
Anlatım,Uygulama |
14 |
İlgili Kaynak İlgili Bölüm |
İdeal ve Sıkışmayan Akışkanların İki Boyutlu Akımları |
Anlatım,Uygulama |
15 |
İlgili Kaynak İlgili Bölüm |
İdeal ve Sıkışmayan Akışkanların İki Boyutlu Akımları |
Anlatım,Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Sümer, B.M., Ünsal, İ., ve Bayazıt, M., Hidrolik, Birsen Yayınevi |
Yüksel, Y., Akışkanlar Mekaniği ve Hidrolik, Arıkan Yayınevi |
John M. Cimbala, Yunus A. Cengel. Fluid Mechanics |
Ilgaz, C., Karahan M.E., Bulut, A., Akışkanlar mekaniği ve Hidrolik Problemleri, Çağlayan Kitap Evi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
1 |
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
7 |
2 |
14 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
15 |
15 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
39 |
0 |
99 |
|
Genel Toplam |
99 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|