Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MAT106 | MATEMATİK II | 2 | 5 | 4 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilerin çok değişkenli fonksiyonları tanıması, tek değişkenli fonksiyonlarda elde ettikleri limit süreklilik ve türev kavramlarını çok değişkenli fonksiyonlara aktarabilmesi, grafiklerini yorumlayabilmeleri, İntegral yardımıyla farklı yöntemlerle yüzey alanı ve hacim hesabı yapabilmeleri amaçlanmıştır. |
İçerik: | Eğriler Arasındaki Alan, Düzlem Eğrilerin Uzunlukları, Dilimleyerek Hacim Bulmak ve Bir Eksen Etrafında Dönme, Silindirik Kabuklarla Hacim Bulmak, Dönel Yüzeylerin Alanları, Genelleştirilmiş İntegraller, Çok Değişkenli Fonksiyonlar, Yüksek Boyutlarda Limitler ve Süreklilik, Kısmi Türevler, Zincir Kuralı, Doğrultu Türevleri ve Gradiyent Vektörler, Teğet Düzlemler ve Diferansiyeller, Ekstremum Değerler ve Eyer Noktaları, Ektremum Değerler İçin İkinci Türev Testi, İki Katlı İntegraller ve Alan, Hacim Uygulamaları, Kutupsal Formda İki Katlı İntegraller, Çok Katlı İntegrallerde Değişken Dönüşümü |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çok değişkenli fonksiyonları ve grafiklerini tanır. (Bloom 1, Bilgi) |
Kısmi türev adımlarını doğru kullanır. (Bloom 3, Uygulama) |
Yönlü Türev ve Gradient Vektör tanımlar ve yorumlar. (Bloom 1, Bilgi, Bloom 2, Kavrama ) |
İki değişkenli Fonksiyonların grafiklerinin Ekstremum ve eyer noktalarını bulma problemlerini çözer. (Bloom 3, Uygulama) |
Verilen bir fonksiyonu kutupsal forma transfer eder. (Bloom 3, Uygulama) |
İntegral yardımıyla hacim hesaplamada farklı yöntemleri karşılaştırır. (Bloom 2, Kavrama) |
Belirli integral yardımı ile alan, hacim ve yay uzunluğu hesaplama problemlerini çözer. (Bloom 3, Uygulama) |
İki katlı integral yardımıyla alan ve hacim hesaplama problemlerini çözer. (Bloom 3, Uygulama) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Öğrencilerde olumlu izlenim oluşturma,ders konularını hazırlama. | Toplam Notasyonu ve Sonlu Toplamların Limitleri , Belirli İntegral, Analizin Temel Teoremi, Temel İntegrasyon Formülleri, Kısmi İntegrasyon | Anlatım-Soru Cevap |
2 | Anlatım planını,konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama. | Rasyonel Fonksiyonların Kısmi Kesirlerle İntegrasyonu, Trigonometrik İntegraller, Trigonometrik Dönüşümler | Anlatım-Soru Cevap |
3 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | Değişken Dönüşümü ve Eğriler Arasındaki Alan, Düzlem Eğrilerin Uzunlukları | Anlatım-Soru Cevap |
4 | Ders notları verilmesi için hazırlık | Dilimleyerek Hacim Bulmak ve Bir Eksen Etrafında Dönme, Silindirik Kabuklarla Hacim Bulmak, Dönel Yüzeylerin Alanları | Anlatım-Soru Cevap |
5 | Anlatım planını,problem ve çözümlerini hazırlama. | Genelleştirilmiş İntegraller | Anlatım-Soru Cevap |
6 | Konuyla ilgili problem ve çözümlerini hazırlama. | Çok Değişkenli Fonksiyonlar | Anlatım-Soru Cevap |
7 | Ders kaynaklarının hazırlığı | Yüksek Boyutlarda Limitler ve Süreklilik | Anlatım-Soru Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | Kısmi Türevler, Zincir Kuralı | Anlatım-Soru Cevap |
10 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama. | Doğrultu Türevleri ve Gradiyent Vektörler, Teğet Düzlemler ve Diferansiyeller | Anlatım-Soru Cevap |
11 | Anlatım planını,konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama. | Ekstremum Değerler ve Eyer Noktaları, Ektremum Değerler İçin İkinci Türev Testi | Anlatım-Soru Cevap |
12 | Ders notları verilmesi için hazırlık | İki Katlı İntegraller ve Alan, Hacim Uygulamaları | Anlatım-Soru Cevap |
13 | Konuyla ilişkin problem ve çözümlerini hazırlama. | Kutupsal Formda İki Katlı İntegraller, Çok Katlı İntegrallerde Değişken Dönüşümü | Anlatım-Soru Cevap |
14 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama. | Uygulamalar | Anlatım-Soru Cevap |
15 | - | - | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
George B. Thomas, Calculus, (11. baskıdan çeviri). |
Prof.Dr.Ahmet Karadeniz, Yüksek Matematik Problemleri. |
Murtaza Çalı, Diferansiyel ve İntegral Hesap. |
Naci İskender, Yüksek Matematik. |
P.F.Smith, W.R. Congley, Diferansiyel ve İntegral Hesap. |
Stewart Calculus. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 6 | 24 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 4 | 16 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 148 |
Genel Toplam | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |