Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
END381 |
ENDÜSTRİ STAJI I |
5 |
0 |
0 |
1 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi BİNNUR GÜRÜL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı, öğrencilerin, imalat sektöründe faaliyet gösteren işletmeleri ve iş yaşamını yerinde
tanımalarını, üretim ve destek birimlerini incelemelerini, derslerde anlatılan kuramsal
bilgi ve yöntemlerin işletmelerdeki uygulamalarını görmelerini ve kullanmalarını,
meslekleriyle tanışmalarını sağlamaktır. |
İçerik: |
Firma Bilgileri - Tarihçe - Vizyon ve Misyon, Örgüt Şeması ve Bölüm Bilgileri, Firma Ürünleri - Sektörü, Tesis Yerleşimi, Üretim Planlama - Stok Planlama, İş Çizelgeleme, Kapasite Planlaması, Ürün Rotaları - Ürün Ağaçları, Temel Üretim ve Atölye İşlem ve Operasyonları, MRP - ERP Yazılım Örnekleri, İş Etüdü Çalışması, Vardiya Düzeni ve Etkileri, Ergonomik Tasarım. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Üretimde kullanılan hammadde ve malzemeleri tanımlar. |
Üretimde kullanılan tezgâhların özellik ve işlevlerini tarif eder. |
Üretim süreçlerini sistem bakışıyla çözümler. |
Bir ürüne ait süreç haritası oluşturur. |
Üretimde meydana gelen aksaklıkların sebebini inceler. |
Üretim sistemi ile ilgili önerilerde bulunur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
30 işgünü olarak, İGÜ Staj Yönergesi ve Endüstri Mühendisliği Bölümü Staj
Kılavuzundaki gereklilikleri sağlayacak şekilde başlıca aşağıdaki konular üzerinde
uygulamalı olarak çalışmalar yapmak |
Staj I Uygulama |
2 |
- |
Üretim donanım ve süreçlerini inceleyerek hareket ve zaman etüdü analizleri yapmak |
Staj I Uygulama |
3 |
- |
Hareket ekonomisinin prensiplerinin uygulanması, iş akış diyagramları |
Staj I Uygulama |
4 |
- |
İnsan Faktör Mühendisliği ile ilgili çalışmalar yapmak |
Staj I Uygulama |
5 |
- |
Varsa sezgisel montaj hattı dengeleme çalışmaları yapmak |
Staj I Uygulama |
6 |
- |
MRP, ERP, SAP yazılımlarının incelenmesi |
Staj I Uygulama |
7 |
- |
Üretim sisteminin tanımlanması |
Staj I Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Firmada belirlenen bir sorunun çözümü |
Staj I Uygulama |
10 |
- |
Tesisin yerleşim planının çizimi ve yerleşimin eleştirel bir gözle incelenmesi |
Staj I Uygulama |
11 |
- |
Stok kontrolü, iş sıralama, çizelgeleme aktivitelerinin nasıl yapıldığının incelenmesi |
Staj I Uygulama |
12 |
- |
Firmanın bulunduğu sektör ve diğer sektörlerle ilişkileri |
Staj I Uygulama |
13 |
- |
İş güvenliği uygulamaları |
Staj I Uygulama |
14 |
- |
İşletmenin kendisine özgü problemleri ve çözümü |
Staj I Uygulama |
15 |
- |
İşletmenin geleceğine ilişkin bir öneri raporu yazılması. |
Staj I Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Endüstri Stajları Kılavuzu ve Staj Defteri - End Müh Böl |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gain sufficient knowledge in Mathematics, Science and Industrial Engineering.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyzes and evaluates existing application areas in the field of Industrial Engineering and develops applications for their solutions.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyzes a system, the components of that system, the process of that system, and designs the system by examining it in line with realistic constraints and goals.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Gains the ability to model and solve engineering problems.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Identifies the problems that may be encountered in the field of industrial engineering and acquires the ability to choose and apply the appropriate method to be used in problem solving.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Selects and uses technical tools necessary for industrial engineering applications; uses information technologies effectively.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Designs experiments, conducts experiments, collects data, analyzes and interprets the results to examine problems in the field of industrial engineering.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gains the ability to work effectively within a team.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Works effectively individually and takes responsibility.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Accesses the necessary information for a determined problem and searches for resources for this purpose.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Has the ability to follow all developments in the field of industrial engineering and constantly renew itself.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gains oral and written communication skills and speaks at least one foreign language.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has awareness of professional and ethical responsibility.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Has knowledge about the universal and social effects of industrial engineering applications and reaches solutions by being aware of the importance of an innovative approach in solving engineering problems.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
5 |
6 |
30 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
6 |
0 |
31 |
|
Genel Toplam |
31 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
1,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
1,0 |
|