Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
END421 |
ÜRETİM PLANLAMA VE KONTROL |
7 |
4 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi BİNNUR GÜRÜL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi UMUT HULUSİ İNAN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, öğrencilere işletmelerde karşılaşacakları çeşitli üretim problemlerine çözüm üretebilme, üretim planlama ile ilgili problemlerin çözümü için matematiksel modelleri ve sezgisel yöntemleri kullanabilme becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: |
Üretim Sistemleri, Üretim Planlama Kavramı ve Hiyerarşisi, Talep Tahminleri, Stok
Kontrol Sistemleri, Toplu Üretim Planlama, Ana Üretim Ç izelgeleme, Malzeme
Gereksinim Planlaması, Kapasite Planlama, Montaj Hatlarının Dengelenmesi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Üretim planlama temel kavram ve tekniklerini söyler. |
Üretim sistemlerini sınıflandırır. |
Gelen siparişlerin ve/veya üretilecek ürünlerin atölye ortamında en kısa sürede ve/veya en az maliyetle üretimi için gereken planlama yöntemlerini uygular. |
Ürün grupları ve ürünler bazında toplu üretim planı yapar. |
Malzeme ihtiyaç planlaması yapar. |
Fabrika kapasite planlaması yapar. |
Uygun montaj hattı dengeleme yöntemini kullanarak üretim hattını dengeler. |
Parti büyüklüğü, Ekonomik sipariş miktarı ve uygun stok politikasına karar verir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Yazılı Kaynaklar |
Ders Tanıtımı. Üretim Planlamanın Tanımı ve Amacı. |
Sözlü Anlatım |
2 |
Yazılı Kaynaklar |
Üretim Planlamanın Önemi ve Ilgili Sistem Bileşenlerinin Tanıtımı. |
Sözlü Anlatım |
3 |
Yazılı Kaynaklar |
Talep Tahmini Yöntemleri-I |
Sözlü Anlatım |
4 |
Yazılı Kaynaklar |
Talep Tahmini Yöntemleri-II |
Sözlü Anlatım |
5 |
Yazılı Kaynaklar |
Envanter Kontrol- Parti Büyüklüğü, Ekonomik Sipariş Miktarı, (Q,R) Envanter |
Sözlü Anlatım |
6 |
Yazılı Kaynaklar |
Bütünlesik Uretim Planlama-I |
Sözlü Anlatım |
7 |
Yazılı Kaynaklar |
Bütünlesik Uretim Planlama-II |
Sözlü Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Yazılı Kaynaklar |
Konularla İlgili Uygulama Örnekleri |
Sözlü Anlatım |
10 |
Yazılı Kaynaklar |
Malzeme Ihtiyac Planlama-I |
Sözlü Anlatım |
11 |
Yazılı Kaynaklar |
Malzeme Ihtiyac Planlama-II |
Sözlü Anlatım |
12 |
Yazılı Kaynaklar |
Kapasite Planlama-I |
Sözlü Anlatım |
13 |
Yazılı Kaynaklar |
Kapasite Planlama-II |
Sözlü Anlatım |
14 |
Yazılı Kaynaklar |
Montaj Hattı Dengeleme-I |
Sözlü Anlatım |
15 |
Yazılı Kaynaklar |
Montaj Hattı Dengeleme-II |
Sözlü Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Uretim Planlama ve Kontrol, G. Yenersoy, Papatya Yayıncılık, 2011 |
Operations Management Sustainability and Supply Chain Management,
J. Heizer, B. Render, C. Munson, Pearson Education Limited, 2017. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gain sufficient knowledge in Mathematics, Science and Industrial Engineering.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyzes and evaluates existing application areas in the field of Industrial Engineering and develops applications for their solutions.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyzes a system, the components of that system, the process of that system, and designs the system by examining it in line with realistic constraints and goals.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Gains the ability to model and solve engineering problems.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Identifies the problems that may be encountered in the field of industrial engineering and acquires the ability to choose and apply the appropriate method to be used in problem solving.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Selects and uses technical tools necessary for industrial engineering applications; uses information technologies effectively.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Designs experiments, conducts experiments, collects data, analyzes and interprets the results to examine problems in the field of industrial engineering.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gains the ability to work effectively within a team.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Works effectively individually and takes responsibility.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Accesses the necessary information for a determined problem and searches for resources for this purpose.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Has the ability to follow all developments in the field of industrial engineering and constantly renew itself.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gains oral and written communication skills and speaks at least one foreign language.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has awareness of professional and ethical responsibility.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Has knowledge about the universal and social effects of industrial engineering applications and reaches solutions by being aware of the importance of an innovative approach in solving engineering problems.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
4 |
56 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
15 |
15 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
20 |
20 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
15 |
15 |
Kısa Sınav |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
1 |
8 |
8 |
TOPLAM |
35 |
0 |
173 |
|
Genel Toplam |
173 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|