Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
END410 |
TESİS PLANLAMASI |
8 |
4 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi BİNNUR GÜRÜL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı, öğrencilere, mezuniyet sonrası yaşamlarında görev alacakları işyeri ve fabrika sistemlerinin fiziksel tesislerinin kuruluş ve tasarımlanması çalışmalarını yapabilme, tesislerin mevcut yerleşimlerinin analizi için tesis planlaması model ve teknikleri kullanabilme, analiz yapabilme ve elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: |
Kuruluş Çalışmaları, Malzeme Devinimi İşlevi, Malzeme Devinim Maliyetleri,
Tesis Planlama Süreci ve Bilgilerin Toplanması, Sorunun Çözümlenmesi: Malzeme
Akımı ve Etkinlik İlişki Çözümlemeleri, Alan Gereksinimlerinin Belirlenmesi;
Seçeneklerin Araştırılması, Karşılaştırma, Seçim ve Uygulama; Egemen Ürünü
Temel Alan Bütünsel Yerleşim Model ve Teknikleri, Tüm Ürünleri Temel Alan
Çizgesel ve Matematiksel Model ve Teknikler, Bilgisayar Çözümlü Sezgisel Model
ve Teknikler. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bir tesisin planlanmasıyla ilgili Endüstri Mühendisliği yaklaşımını tarif eder. |
Kaynakları üretim tipinin gereksinimlerine en uygun şekilde planlamak için gerekli çalışmaları yapar. |
Makine ve alan gereksinimlerini hesaplar. |
Malzeme akımı ve etkinlik ilişkilerini analiz eder. |
Olası yerleşim yerleri komşuluklarını belirleyerek etkin yerleşim planlamalarını yapar. |
Uygun yerleşim planına karar verir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Yazılı Kaynaklar |
Kuruluş Çalışmaları ve Tesis planlama |
Sözlü Anlatım |
2 |
Yazılı Kaynaklar |
Kuruluş Çalışmaları ve Tesis Planlama(devam) |
Sözlü Anlatım |
3 |
Yazılı Kaynaklar |
Malzeme Devinimi (İç Taşıma)/Elleçleme İşlevi ve Donanımı |
Sözlü Anlatım |
4 |
Yazılı Kaynaklar |
Malzeme Devinimi Giderleri ve Tesis Tasarımı |
Sözlü Anlatım |
5 |
Yazılı Kaynaklar |
Tesis Tasarım Süreci ve Bilgilerin Toplanması |
Sözlü Anlatım |
6 |
Yazılı Kaynaklar |
Sorunun Çözümlenmesi: Malzeme Akımı ve Etkinlik İlişki Çözümlemeleri |
Sözlü Anlatım |
7 |
Yazılı Kaynaklar |
Sorunun Çözümlenmesi: Malzeme Akımı ve Etkinlik İlişki Çözümlemeleri (devam) |
Sözlü Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Yazılı Kaynaklar |
Makine Sayısının hesaplanması ve Alan Gereksinimlerinin Belirlenmesi |
Sözlü Anlatım |
10 |
Yazılı Kaynaklar |
Plan Seçeneklerin Araştırılması |
Sözlü Anlatım |
11 |
Yazılı Kaynaklar |
Plan Seçeneklerin Karşılaştırma, Seçim ve Uygulama |
Sözlü Anlatım |
12 |
Yazılı Kaynaklar |
Tüm Ürünleri Temel Alan Çizgesel Model ve Teknikler |
Sözlü Anlatım |
13 |
Yazılı Kaynaklar |
Tüm Ürünleri Temel Alan Çizgesel Model ve Teknikler (devam) |
Sözlü Anlatım |
14 |
Yazılı Kaynaklar |
Tüm Ürünleri Temel Alan Matematiksel Model Ve Teknikler |
Sözlü Anlatım |
15 |
Yazılı Kaynaklar |
Bilgisayar Çözümlü sezgisel model ve Teknikler (Craft, Corelap, Aldep, vb) |
Sözlü Anlatım - Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Tesis Planlaması: İşyeri/Fabrika Tasarımı ve Yerleşim Düzeni, Kenan Özden,
Papatya Yayınları, 3. Baskı, İstanbul, 2016 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gain sufficient knowledge in Mathematics, Science and Industrial Engineering.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyzes and evaluates existing application areas in the field of Industrial Engineering and develops applications for their solutions.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyzes a system, the components of that system, the process of that system, and designs the system by examining it in line with realistic constraints and goals.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Gains the ability to model and solve engineering problems.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Identifies the problems that may be encountered in the field of industrial engineering and acquires the ability to choose and apply the appropriate method to be used in problem solving.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Selects and uses technical tools necessary for industrial engineering applications; uses information technologies effectively.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Designs experiments, conducts experiments, collects data, analyzes and interprets the results to examine problems in the field of industrial engineering.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gains the ability to work effectively within a team.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Works effectively individually and takes responsibility.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Accesses the necessary information for a determined problem and searches for resources for this purpose.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Has the ability to follow all developments in the field of industrial engineering and constantly renew itself.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gains oral and written communication skills and speaks at least one foreign language.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has awareness of professional and ethical responsibility.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Has knowledge about the universal and social effects of industrial engineering applications and reaches solutions by being aware of the importance of an innovative approach in solving engineering problems.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
4 |
4 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
8 |
8 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
33 |
0 |
108 |
|
Genel Toplam |
108 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|