Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
END404 |
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ |
8 |
2 |
2 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi BİNNUR GÜRÜL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, insan kaynakları yönetimi kavramının tarihsel gelişimi ve amacını anlayabilmek ve insan kaynaklarına ilişkin problemleri analiz edebilme, yorumlayabilme ve çözüm geliştirebilme becerisini kazandırmaktır. |
İçerik: |
Personel Yönetimi, İnsan kaynağı yönetimi,İnsan kaynakları planlaması, İş gören seçimi, İş değerlendirme, Ücret Yönetimi, İş güvenliği ve işgören sağlığı. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Personel tedarik, ücret, performans yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
İnsan kaynakları yönetimi kavramının gelişimi ve amacını anlatır. |
Çalışan seçimi ile ilgili talimat ve prosedürleri uygular. |
İnsan kaynaklarına ilişkin problemleri analiz eder. |
İnsan kaynakları ile ilgili konularda uygun yöntemleri kullanarak karar verir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Yazılı Kaynaklar |
İKY’nin Gelişimi, İKY'nin Tanımı ve Önemi, İKY’nin Amaçları, İKY İlkeleri, İKY ile PY Farkı |
Sözlü Anlatım ve Sunum |
2 |
Yazılı Kaynaklar |
İşlevler ve Strateji: İKY'nin çevresi, stratejik İKY, stratejik yönetim sürecinde İKY’nin rolü ve yönetimi, İKY'nin işlevleri |
Sözlü Anlatım ve Sunum |
3 |
Yazılı Kaynaklar |
İKY Departmanının Yapısı, Yetenek Yönetimi, Küresel Çerçevede İKY |
Sözlü Anlatım ve Sunum |
4 |
Yazılı Kaynaklar |
Bireysel Farklılıklar, Kişilik ve Değerler |
Sözlü Anlatım ve Sunum |
5 |
Yazılı Kaynaklar |
Gruplar ve Grup Dinamikleri |
Sözlü Anlatım ve Sunum |
6 |
Yazılı Kaynaklar |
Motivasyon Süreci ve Kuramları |
Sözlü Anlatım ve Sunum |
7 |
Yazılı Kaynaklar |
Stres ve Stres Yönetimi |
Sözlü Anlatım ve Sunum |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Yazılı Kaynaklar |
İnsan Kaynakları Planlaması ve İş Analizi: İş tanımları, iş tasarımı, iş Gerekleri, iş dizaynı teknikleri, esnek çalışma programları |
Sözlü Anlatım ve Sunum |
10 |
Yazılı Kaynaklar |
Personel İşe Alımı: Personel seçme, içeriden işe alım kaynakları, örgüt dışından personel işe alım, internet üzerinden işe alım kaynakları |
Sözlü Anlatım ve Sunum |
11 |
Yazılı Kaynaklar |
Personel Seçim Esasları: Adayların elemeden geçirilmesi, başvuru formları, istihdam öncesi yapılan testler ve etkili personel işe alımı, algısal hataların önlenmesi, özgeçmiş araştırmaları, iş teklifi |
Sözlü Anlatım ve Sunum |
12 |
Yazılı Kaynaklar |
İşe Alıştırma, Eğitim ve Çalışanların Gelişimi |
Sözlü Anlatım ve Sunum |
13 |
Yazılı Kaynaklar |
Kariyer Yönetimi |
Sözlü Anlatım ve Sunum |
14 |
Yazılı Kaynaklar |
Performans Yönetimi |
Sözlü Anlatım ve Sunum |
15 |
- |
FİNAL |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
"İKY (İnsan Kaynakları Yönetimi)", İ.Ü. İşletme Fakültesi İKY Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri, Beta Yayınları, 2021. |
"İnsan Kaynakları Yönetimi", Dursun Bingöl, Beta Yayınları, 2019. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gain sufficient knowledge in Mathematics, Science and Industrial Engineering.
|
|
1 |
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyzes and evaluates existing application areas in the field of Industrial Engineering and develops applications for their solutions.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyzes a system, the components of that system, the process of that system, and designs the system by examining it in line with realistic constraints and goals.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Gains the ability to model and solve engineering problems.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Identifies the problems that may be encountered in the field of industrial engineering and acquires the ability to choose and apply the appropriate method to be used in problem solving.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Selects and uses technical tools necessary for industrial engineering applications; uses information technologies effectively.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Designs experiments, conducts experiments, collects data, analyzes and interprets the results to examine problems in the field of industrial engineering.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gains the ability to work effectively within a team.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Works effectively individually and takes responsibility.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Accesses the necessary information for a determined problem and searches for resources for this purpose.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Has the ability to follow all developments in the field of industrial engineering and constantly renew itself.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gains oral and written communication skills and speaks at least one foreign language.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has awareness of professional and ethical responsibility.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Has knowledge about the universal and social effects of industrial engineering applications and reaches solutions by being aware of the importance of an innovative approach in solving engineering problems.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
4 |
52 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
10 |
10 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
11 |
11 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
32 |
0 |
127 |
|
Genel Toplam |
127 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|