Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSI101 | GENEL MUHASEBE | 1 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DUYGU ÇELİK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. SERDAR ORHAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Tek düzen hesap planı çerçevesinde muhasebe kayıtları ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak. |
İçerik: | Muhasebenin tanımı, önemi ve muhasebe bilgi kullanıcıları, bilançonun tanımı ve bilanço eşitliği, yevmiye defteri, defteri kebir, hesap kavramı, çift taraflı kayıt yönteminin işleyiş kuralı, tek düzen hesap planının yapısı, dönen varlıklar, mal alış ve satış kayıtları, kdv işlemleri ve kdv tahakkuk kayıtları, senetli, senetsiz alacaklar ve borçlar, duran varlıklar, alış ve satış iadeleri, alış ve satış iskontoları, mizan, satılan malın maliyetinin hesaplanması konularını kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Mali tablo, yevmiye defteri, defteri kebir ve mizanı ayırt eder. |
Aktif, pasif hesapları ve bu hesapların işleyiş kurallarını kavrar. |
Borç ve alacak ilişkisini kavrar. |
Muhasebe kayıtlarını uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Muhasebenin tanımı, önemi ve muhasebe bilgi kullanıcıları | Anlatma Yöntemi |
2 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Bilançonun tanımı ve bilanço eşitliği | Anlatma Yöntemi |
3 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Yevmiye defteri, defteri kebir | Anlatma Yöntemi |
4 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Hesap kavramı, çift taraflı kayıt yönteminin işleyiş kuralı | Anlatma Yöntemi |
5 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Tek düzen hesap planının yapısı | Anlatma Yöntemi |
6 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Dönen varlıklar | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
7 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Mal alış ve satış kayıtları | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | KDV işlemleri ve KDV tahakkuk kayıtları | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
10 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Senetli, senetsiz alacaklar ve borçlar | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
11 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Duran varlıklar | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
12 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Alış ve Satış iadeleri | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
13 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Alış ve satış iskontoları | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
14 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Mizan | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
15 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Satılan malın maliyetinin hesaplanması | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
SEVİLENGÜL, O. (2016), Genel Muhasebe, Ankara:Gazi Kitabevi |
UYSALl, T. ŞENLİK, M.(2013), Genel Muhasebe, İstanbul: Seçkin Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Banking and Insurance Intermediaries and Capital Markets practice in the field of legislation (the Banking Law, Insurance Law) has the basic information.
|
3 | |||||
2 |
International financing strategy in the field of Banking and Insurance application knowledge is the explanation.
|
3 | |||||
3 |
Banking and Insurance products and financial institutions have the ability to recognize.
|
4 | |||||
4 |
Banking and Insurance in the field of management and organization gains the ability to practice on.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gains practical skills in management in the field of Finance, Banking and Insurance.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Located in the area of Banking and Insurance operations (finance, insurance, accounting, financial statements, tax) has the ability to play in the intended manner.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Banking and Insurance has the ability to interpret information in the field.
|
3 | |||||
2 |
Related to the field of Banking and Insurance has the ability to analyze and evaluate information.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Banking and Insurance in applications related to the field to work in study groups and individual has the ability to take responsibility.
|
2 | |||||
2 |
Banking and Insurance related matters fulfills the duties and powers given to him.
|
2 | |||||
3 |
Bringing innovation in the field of Banking and Insurance information, ideas, practices or technologies in the implementation of the risks and take responsibility.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Banking and Insurance on effective oral and written communication uses.
|
1 | |||||
2 |
Techniques are needed for applications in the field of Banking and Insurance, tools and informatics technologies by setting has the ability to use effectively.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
A foreign language (English) at least at the level of European Language Portfolio A2 to follow in the field using information and communicate with colleagues.
|
0 | |||||
2 |
European Computer Driving Licence Foundation with computer software information and communication technologies have the ability to use and to the extent required by the field of information and communication technologies
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Log in finding practical solutions towards problems in commercial activities and decision-making skills to win.
|
5 | |||||
2 |
Finance and Insurance sector to take responsibility and legal procedures after providing the entrepreneur to open and run their own workplace grows qualified manpower.
|
1 | |||||
3 |
In applications for banking and insurance customer satisfaction principle solution to the problems faced by the ability to produce wins.
|
1 | |||||
4 |
The universality of social rights in the field of Banking and Insurance, quality and cultural values, environmental protection issues are conscious enough.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 48 | 0 | 130 |
Genel Toplam | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |