Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FIZ151 | TEMEL FİZİK | 1 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BURAK YANBULOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. BURAK YANBULOĞLU-Öğr.Gör. MAHMUT NEDİM TANSU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | emel fizik kavram ve prensiplerini kavramak, doğadaki olay ve olguları temel fizik yasalarıyla açıklamak, temel fizik problemlerini matematiksel teknik ve analizlerle çözebilme yeteneği kazanmak, öğrenim yaşamında kullanılacak temel fizik bilgisini oluşturmaktır. |
İçerik: | Bu ders; Fiziksel Büyüklükler( Ölçme ve birim sistemleri),Vektörel ve skaler büyüklükler,Vektörel ve skaler işlemler,Kinematik değişkenler ve hareket,Atışlar,Newton’un hareket yasaları,Newton’un hareket yasaları uygulamaları,İş, güç, enerji (İş-enerji teoremi ve güç), İş, güç, enerji ( İş, güç, enerji uygulamaları), Elektrostatik (Coulomb yasası),Elektrostatik (Elektrik alan),Elektrostatik (Elektriksel potansiyel ve sığa), Akım ve Direnç ( Amper yasası),Akım ve Direnç (Ohm yasası ve Joule yasası); konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tek ve çok boyutlu hareketin temel prensiplerini anlar |
Parçacık dinamiğinin temel kavramlarını ayırt edebilir ve uygulayabilir |
ş ve Enerji kavramlarını ayırt edebilir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Taraması | Fiziksel Büyüklükler( Ölçme ve birim sistemleri) | Anlatım - Soru Cevap |
2 | Literatür Taraması | Vektörel ve skaler büyüklükler | Anlatım - Soru Cevap |
3 | Literatür Taraması | Vektörel ve skaler işlemler | Anlatım - Soru Cevap |
4 | Literatür Taraması | Kinematik değişkenler ve hareket | Anlatım - Soru Cevap |
5 | Literatür Taraması | Kinematik değişkenler ve hareket | Anlatım - Soru Cevap |
6 | Literatür Taraması | Newton’un hareket yasaları | Anlatım - Soru Cevap |
7 | Literatür Taraması | Newton’un hareket yasaları uygulamaları | Anlatım - Soru Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Taraması | İş, güç, enerji (İş-enerji teoremi ve güç) | Anlatım - Soru Cevap |
10 | Literatür Taraması | İş, güç, enerji ( İş, güç, enerji uygulamaları) | Anlatım - Soru Cevap |
11 | Literatür Taraması | Elektrostatik (Coulomb yasası) | Anlatım - Soru Cevap |
12 | Literatür Taraması | Elektrostatik (Elektrik alan) | Anlatım - Soru Cevap |
13 | Literatür Taraması | Elektrostatik (Elektriksel potansiyel ve sığa) | Anlatım - Soru Cevap |
14 | Literatür Taraması | Akım ve Direnç ( Amper yasası) | Anlatım - Soru Cevap |
15 | Literatür Taraması | Akım ve Direnç (Ohm yasası ve Joule yasası | Anlatım - Soru Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Raymond A. Serway, Robert J. Beicher ( Çeviri: Prof. Dr. Kemal Çolakoğlu) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
History of the internal combustion engine, based on the theoretical and physical issues have information.
|
1 | |||||
2 |
Auto parts of the computer-aided design has sufficient information regarding the.
|
0 | |||||
3 |
Recognize the parts used in automobile AmAlArInI maze.
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has information about total quality.
|
0 | |||||
2 |
Mechanical and electrical systems of cars / parts working principle recognizes.
|
1 | |||||
3 |
Recognizes vehicle components and has knowledge about production processes.
|
0 | |||||
4 |
Identify the characteristics of the different fuels used in automobiles is.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cars and care about the failure has the knowledge to evaluate and interpret the data collected.
|
0 | |||||
2 |
Under the rules of automotive parts auto parts drawings drawing draw and has the knowledge to use a computer program for.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Motor vehicle mechanical and electronic problems that could occur in any type of objective and subjective detects, identifies and reports.
|
2 | |||||
2 |
Auto parts of the computer-aided technical drawings.
|
0 | |||||
3 |
Automobile repair, maintenance and setting the technological tools (measurement, control instruments and test equipment) is used.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Motor vehicles of knowledge and skills, technological advances also provide services to the people and groups clearly describe and teamwork makes.
|
0 | |||||
2 |
Motor vehicle related studies identify unforeseen situations and find solutions to problems with.
|
0 | |||||
3 |
Teamwork, responsibility for carrying out activities in the field of knowledge and skills to have.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Internal combustion engines, cooler operating principles of the system, strength of materials, material science and knows the issues of heat.
|
4 | |||||
2 |
Cars, system functions and principles of operation of sub-systems knowledge in the fields.
|
3 | |||||
3 |
Occupations related to use of 2D and 3D computer software knows enough level.
|
0 | |||||
4 |
General information will have to use a computer, Word, Excel, Power Point programs know enough level.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Effective visual, written and verbal communication skills have.
|
4 | |||||
2 |
Social rights, social justice, quality culture, professional ethics, cultural values and environmental protection issues are conscious enough.
|
0 | |||||
3 |
Is capable of analytical thinking and problem solving.
|
5 | |||||
4 |
Space-related issues, occupational safety, occupational health and environmental protection knowledge and awareness has.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic knowledge of computer use, along with the ability to use the software and hardware required by the profession has further capability.
|
1 | |||||
2 |
Car breakdown and repair in accordance with their purpose has the ability to do.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |