Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
OTP151 | İÇTEN YANMALI MOTORLAR | 1 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BURAK YANBULOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MAHMUT NEDİM TANSU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı öğrencilerin, içten yanmalı motorları öğrenmesini sağlamaktır. Öğrenciler motor parçalarını tanıyarak içten yanmalı motorların çalışma prensipleriyle birlikte yanma sistemleri, yanma, yakıtlar vb. konularda yeterli bilgiye sahibi olacaklardır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği; içten yanmalı motorların tarihçesi, motor parçaları ve motor çalışma prensipleri, motor çevrimleri ve hesaplamalar, yakıtlar ve yanma sistemleri, motor bakım, fren sistemleri, yağlama ve soğutma sistemleri konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İçten yanmalı motorların çalışma prensiplerini açıklayabilir.Benzinli ve dizel yakıtlı motorları karşılaştırabilir.İçten yanmalı motorlar ile hibrid ve elektrikli taşıt motorları arasındaki farkı kavrayabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | İçten yanmalı motorların tarihçesi ve içten yanmalı motorlara giriş | Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap. |
2 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | Temel kavramlar ve genel tanımlar | Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap. |
3 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | İçten yanmalı motorların çalışma prensibi | Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap. |
4 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | Motorların sınıflandırılması ve içten yanmalı motorların avantaj ve dezavantajları | Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap. |
5 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | Yanma ve yakıtlar | Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap. |
6 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | Motor çevrimleri (otto) | Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap. |
7 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | Motor çevrimleri (dizel) | Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | Motor çevrimleri (karma) | Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap. |
10 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | Motor çevrimleri (dizel ve karma) ve kayıplar | Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap. |
11 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | Soğutma ve yağlama sistemleri | Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap. |
12 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | Fren sistemleri | Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap. |
13 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | Motor bakım testleri | Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap. |
14 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | Hibrid araç motorları | Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap. |
15 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | Hibrid araç motorları | Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
İçten Yanmalı Motorlar (Alaettin Sabancı ve Alim Işık, Nobel Akademik Yayıncılık)Modern Electric, Hybrid Electric, and Fuel Cell Vehicles Third Edition (Taylor & Francis Group)İçten Yanmalı Motorlar Ders Notları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
History of the internal combustion engine, based on the theoretical and physical issues have information.
|
5 | |||||
2 |
Auto parts of the computer-aided design has sufficient information regarding the.
|
3 | |||||
3 |
Recognize the parts used in automobile AmAlArInI maze.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has information about total quality.
|
0 | |||||
2 |
Mechanical and electrical systems of cars / parts working principle recognizes.
|
5 | |||||
3 |
Recognizes vehicle components and has knowledge about production processes.
|
5 | |||||
4 |
Identify the characteristics of the different fuels used in automobiles is.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cars and care about the failure has the knowledge to evaluate and interpret the data collected.
|
4 | |||||
2 |
Under the rules of automotive parts auto parts drawings drawing draw and has the knowledge to use a computer program for.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Motor vehicle mechanical and electronic problems that could occur in any type of objective and subjective detects, identifies and reports.
|
4 | |||||
2 |
Auto parts of the computer-aided technical drawings.
|
1 | |||||
3 |
Automobile repair, maintenance and setting the technological tools (measurement, control instruments and test equipment) is used.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Motor vehicles of knowledge and skills, technological advances also provide services to the people and groups clearly describe and teamwork makes.
|
5 | |||||
2 |
Motor vehicle related studies identify unforeseen situations and find solutions to problems with.
|
5 | |||||
3 |
Teamwork, responsibility for carrying out activities in the field of knowledge and skills to have.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Internal combustion engines, cooler operating principles of the system, strength of materials, material science and knows the issues of heat.
|
3 | |||||
2 |
Cars, system functions and principles of operation of sub-systems knowledge in the fields.
|
5 | |||||
3 |
Occupations related to use of 2D and 3D computer software knows enough level.
|
1 | |||||
4 |
General information will have to use a computer, Word, Excel, Power Point programs know enough level.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Effective visual, written and verbal communication skills have.
|
5 | |||||
2 |
Social rights, social justice, quality culture, professional ethics, cultural values and environmental protection issues are conscious enough.
|
2 | |||||
3 |
Is capable of analytical thinking and problem solving.
|
3 | |||||
4 |
Space-related issues, occupational safety, occupational health and environmental protection knowledge and awareness has.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic knowledge of computer use, along with the ability to use the software and hardware required by the profession has further capability.
|
3 | |||||
2 |
Car breakdown and repair in accordance with their purpose has the ability to do.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 4 | 48 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 4 | 3 | 12 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 3 | 3 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 35 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |