Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
OTP152 | MOTOR TERMODİNAMİĞİ | 2 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BURAK YANBULOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | emel termodinamik kavramları, iş, termodinamik kanunlar, çevrimler, motor çevrimleri, güç, verim ifadeleri, yanma ve yakıtların teorisi ile ilgili yeterlikler kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Temel Kavramlar (Sistem, Çevre, Hal Değişimi, Çevrim,) Termodinamiğin Sıfırıncı Kanunu,Isı ve İş Dönüşümleri,Saf Maddenin Termodinamik Özellikleri (Özellik Bağıntıları, P-V, T-S Diyagramları),Saf Maddenin Termodinamik Özellikleri (Özellik Bağıntıları, P-V, T-S Diyagramları),İdeal Gaz Denklemi ve İdeal Gazların Hal Değişimleri,Termodinamiğin 1. Kanunu,Termodinamiğin 2. Kanunu,Motor Çevrimleri, Çevrimlerin Karşılaştırılması,İçten Yanmalı Motorlarda İş, Verim, Güç,Motor Performans Karakteristikleri,Yakıtlar, Fiziksel ve Kimyasal Özellikleri, Yanmanın Fiziksel Analizi, Kimyasal Özellikleri, Buji ile Ateşlemeli Motorlarda Yanma,Sıkıştırma ile Ateşlemeli Motorlarda Yanma Yakıtların Sınıflandırılması, Hidrokarbonlar, Alkoller ve Türevleri, Yanmanın Sınıflandırılması, Yanma Denklemleri,Yanma Sonu Ürünler ve Analizleri, Yakıt ve Yanma ile İlgili Tablolar, Alternatif Yakıtlar ve Yanma,Motorlarda Yanmadan Kaynaklan Vuruntu, Yakıtların Buharlaşması, Vuruntu Mukavemeti konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Değişik birimlerdeki sıcaklık ve ısı hasaplarını yapabılmek ve çevirebilmek, termodinamiğin sıfırıncı kanunu anlayıp yorumlar. Manometre açık ve kapalı sistemlerdeki sıvıların statik basınclarını hesaplayabılmek, iş ,güç,kinetik ,potansiyel ve iç enerji hesaplarını yapar. Termodinamiğin 1 kanunu ve saf madde ,iç enerji ,sıvı buhar vb konularınm tablolardan yararlanılarak hesaplarını yapar. İdeal gazlarda ve daha sonra motorlar dersindekullanılacak hesaplamalar ve yorumlarda basit hesapları yapabilme ve yorumlar. Termodınamık 2 kanunu ve carnot çevrimelrini ile bir makinanın verimini hesaplar. |
Manometre açık ve kapalı sistemlerdeki sıvıların statik basınclarını hesaplayabılmek, iş ,güç,kinetik ,potansiyel ve iç enerji hesaplarını yapar. |
Termodinamiğin 1 kanunu ve saf madde ,iç enerji ,sıvı buhar vb konularınm tablolardan yararlanılarak hesaplarını yapar. |
İdeal gazlarda ve daha sonra motorlar dersindekullanılacak hesaplamalar ve yorumlarda basit hesapları yapabilme ve yorumlar. |
Termodınamık 2 kanunu ve carnot çevrimelrini ile bir makinanın verimini hesaplar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap | Temel Kavramlar (Sistem, Çevre, Hal Değişimi, Çevrim,) Termodinamiğin Sıfırıncı Kanunu | Anlatım |
2 | Kitap | Isı ve İş Dönüşümleri | Anlatım |
3 | Kitap | Saf Maddenin Termodinamik Özellikleri (Özellik Bağıntıları, P-V, T-S Diyagramları) | Anlatım |
4 | Kitap | Saf Maddenin Termodinamik Özellikleri (Özellik Bağıntıları, P-V, T-S Diyagramları) | Anlatım |
5 | Kitap | İdeal Gaz Denklemi ve İdeal Gazların Hal Değişimleri | Anlatım |
6 | Kitap | Kapalı Sistemlerin Enerji Analizi | Anlatım |
7 | Kitap | Açık Sistemlerin Enerji Analizi | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap | Termodinamiğin 2. Kanunu | Anlatım |
10 | Kitap | Termodinamiğin 2. Kanunu | Anlatım |
11 | Kitap | Entropi | Anlatım |
12 | Kitap | Entropi | Anlatım |
13 | Kitap | Gaz Akışkanlı Güç Çevrimleri | Anlatım |
14 | Kitap | Gaz Akışkanlı Güç Çevrimleri | Anlatım |
15 | Kitap | Gaz Akışkanlı Güç Çevrimleri | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Çengel, Y.(2019).Termodinamik. Palme Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
History of the internal combustion engine, based on the theoretical and physical issues have information.
|
2 | |||||
2 |
Auto parts of the computer-aided design has sufficient information regarding the.
|
0 | |||||
3 |
Recognize the parts used in automobile AmAlArInI maze.
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has information about total quality.
|
0 | |||||
2 |
Mechanical and electrical systems of cars / parts working principle recognizes.
|
0 | |||||
3 |
Recognizes vehicle components and has knowledge about production processes.
|
0 | |||||
4 |
Identify the characteristics of the different fuels used in automobiles is.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cars and care about the failure has the knowledge to evaluate and interpret the data collected.
|
0 | |||||
2 |
Under the rules of automotive parts auto parts drawings drawing draw and has the knowledge to use a computer program for.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Motor vehicle mechanical and electronic problems that could occur in any type of objective and subjective detects, identifies and reports.
|
0 | |||||
2 |
Auto parts of the computer-aided technical drawings.
|
0 | |||||
3 |
Automobile repair, maintenance and setting the technological tools (measurement, control instruments and test equipment) is used.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Motor vehicles of knowledge and skills, technological advances also provide services to the people and groups clearly describe and teamwork makes.
|
0 | |||||
2 |
Motor vehicle related studies identify unforeseen situations and find solutions to problems with.
|
2 | |||||
3 |
Teamwork, responsibility for carrying out activities in the field of knowledge and skills to have.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Internal combustion engines, cooler operating principles of the system, strength of materials, material science and knows the issues of heat.
|
5 | |||||
2 |
Cars, system functions and principles of operation of sub-systems knowledge in the fields.
|
0 | |||||
3 |
Occupations related to use of 2D and 3D computer software knows enough level.
|
0 | |||||
4 |
General information will have to use a computer, Word, Excel, Power Point programs know enough level.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Effective visual, written and verbal communication skills have.
|
4 | |||||
2 |
Social rights, social justice, quality culture, professional ethics, cultural values and environmental protection issues are conscious enough.
|
2 | |||||
3 |
Is capable of analytical thinking and problem solving.
|
5 | |||||
4 |
Space-related issues, occupational safety, occupational health and environmental protection knowledge and awareness has.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic knowledge of computer use, along with the ability to use the software and hardware required by the profession has further capability.
|
0 | |||||
2 |
Car breakdown and repair in accordance with their purpose has the ability to do.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 4 | 8 | 32 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 3 | 6 | 18 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 178 |
Genel Toplam | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |