Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
OTP254 | MOTORLARDA TEST VE AYARLAR | 4 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BURAK YANBULOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Otomotivde test ve ayar işlemlerinin nasıl yapıldığını ve yapılırken nelere dikkat edilmesini kavrayabilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Motor sistemlerinin fiziki kontrolleri, soğutma ve yağlama sistemleri,Ateşleme sistemi ve kontrolleri,Diyagnostik cihazları, Diagnostik test cihazının kabloları ve bağlantıları,Motor sistemlerinde arıza taranması,ECU (Elektronik kontrol ünitesi), Arıza kodları, ECU hafızasındaki arızaları silinmesi,Parçaları ECU’ya tanıtmak,Kompresyon testi, Silindir kaçak test cihazı,Egzoz emisyonları ve kontrolleri, katalitik konvertörler,Araç gösterge sistemleri ve kontrolleri,Supap mekanizmaları, Değişken supap zamanlaması,Diagnostik test cihazı ile yapılan kontroller,Selenoid valfın kontrolleri, Sensörün kontrolleri,Yağlama hattında yapılan kontroller, Motor testleri (Güç, moment, yakıt tüketimi, hava tüketimi, özgül yakıt tüketimi, volümetrik verim, termik verim), Taşıt testleri,Yağlama hattında yapılan kontroller, Motor testleri (Güç, moment, yakıt tüketimi, hava tüketimi, özgül yakıt tüketimi, volümetrik verim, termik verim), Taşıt testleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Motorun sağlıklı çalışmasına etki eden faktörleri, motoru ayarlama ve arıza önleyici bakımların prensipleri tanır. |
Motorun sağlıklı çalışmasına etki eden faktörleri ölçmek, motoru ayarlamak ve arıza önleyici bakımları uygular. |
Motor ve aracın diagnostik ölçümlerini yorumlar. |
Motorun montaj adımlarında kullanılan takımları tanır ve söküm işleminde yapılacak adımları öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap | Motor Sistemlerinin Fiziki Kontrolleri, Soğutma Sistemleri ve Kontrolleri | Anlatım, Gösterip yaptırma |
2 | Kitap | Yağlama Sistemleri ve Kontrolleri | Anlatım, Gösterip yaptırma |
3 | Makale | Ateşleme Sistemi ve Kontrolleri | Anlatım, Gösterip yaptırma |
4 | Kitap | Marş Motoru, Görevleri ve Kontrolleri | Anlatım |
5 | Video | Şarj Dinamosu (Alternatör), Görevleri ve Kontrolleri | Anlatım |
6 | Kitap | Egzoz Emisyonları, Standartları ve Kontrolleri | Anlatım |
7 | Kitap | Egzoz Azaltıcı Sistemler ve Kontrolleri | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video | ECU (Elektronik Kontrol Ünitesi) | Anlatım |
10 | Kitap | Kompresyon Testi, Silindir Kaçak Test Cihazı | Anlatım |
11 | Video | Supap Mekanizmaları, Değişken Supap Zamanlaması | Gösterip yaptırma |
12 | Kitap | Araç Gösterge Sistemleri ve Kontrolleri | Anlatım |
13 | Uygulama | Diagnostik Test Cihazı İle Yapılan Kontrolleri, Diagnostik Test Cihazının Kabloları ve Bağlantıları, Arıza Kodları, ECU Hafızasındaki Arızaları Silinmesi | Gösterip yaptırma |
14 | Uygulama | Sensörler ve Kontrolleri | Gösterip yaptırma |
15 | Uygulama | Motor testleri (Güç, Moment, Yakıt Tüketimi, Hava Tüketimi, Özgül Yakıt Tüketimi, Volümetrik Verim, Termik Verim), Taşıt testleri | Gösterip yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
(2011), Motor Test Ayar Supap Sistemleri, Megep Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
History of the internal combustion engine, based on the theoretical and physical issues have information.
|
5 | |||||
2 |
Auto parts of the computer-aided design has sufficient information regarding the.
|
0 | |||||
3 |
Recognize the parts used in automobile AmAlArInI maze.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has information about total quality.
|
5 | |||||
2 |
Mechanical and electrical systems of cars / parts working principle recognizes.
|
5 | |||||
3 |
Recognizes vehicle components and has knowledge about production processes.
|
5 | |||||
4 |
Identify the characteristics of the different fuels used in automobiles is.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cars and care about the failure has the knowledge to evaluate and interpret the data collected.
|
0 | |||||
2 |
Under the rules of automotive parts auto parts drawings drawing draw and has the knowledge to use a computer program for.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Motor vehicle mechanical and electronic problems that could occur in any type of objective and subjective detects, identifies and reports.
|
0 | |||||
2 |
Auto parts of the computer-aided technical drawings.
|
4 | |||||
3 |
Automobile repair, maintenance and setting the technological tools (measurement, control instruments and test equipment) is used.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Motor vehicles of knowledge and skills, technological advances also provide services to the people and groups clearly describe and teamwork makes.
|
5 | |||||
2 |
Motor vehicle related studies identify unforeseen situations and find solutions to problems with.
|
5 | |||||
3 |
Teamwork, responsibility for carrying out activities in the field of knowledge and skills to have.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Internal combustion engines, cooler operating principles of the system, strength of materials, material science and knows the issues of heat.
|
4 | |||||
2 |
Cars, system functions and principles of operation of sub-systems knowledge in the fields.
|
0 | |||||
3 |
Occupations related to use of 2D and 3D computer software knows enough level.
|
0 | |||||
4 |
General information will have to use a computer, Word, Excel, Power Point programs know enough level.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Effective visual, written and verbal communication skills have.
|
1 | |||||
2 |
Social rights, social justice, quality culture, professional ethics, cultural values and environmental protection issues are conscious enough.
|
1 | |||||
3 |
Is capable of analytical thinking and problem solving.
|
3 | |||||
4 |
Space-related issues, occupational safety, occupational health and environmental protection knowledge and awareness has.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic knowledge of computer use, along with the ability to use the software and hardware required by the profession has further capability.
|
0 | |||||
2 |
Car breakdown and repair in accordance with their purpose has the ability to do.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 3 | 9 | 27 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 35 | 0 | 130 |
Genel Toplam | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |