TR EN

YENİ MEDYA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HTP252 YENİ MEDYA 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ATİLLA AKALIN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İletişim teknolojileri ve yeni medya ile değişen olgular ile yeni iletişim biçimleri hakkında oluşan izlenimleri, bakış açılarını saptamak; iletişim disiplinlerinin yeni medyadaki yansımalarına yönelik farkındalık kazandırmak
İçerik: Dersin içeriği; yeni medya kavramı, yeni medyanın ortaya çıkışı ve özellikleri, sosyal medya ve araçları, yeni medya kuramları, yeni medya okuryazarlığı, yeni medyada kişisel imaj, yeni medyada halkla ilişkiler, yeni medyada pazarlama ve reklam, yeni medya ve yeni teknolojiler, yeni medyada ölçümleme konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yeni medya ortamında halkla ilişkilerin temel kavramlarını tanımlar.
Halkla ilişkiler alanına giren her türlü iletişim çalışmasını yeni medya ile ilişkili olarak gözlemler.
Yeni medya ortamındaki reklam çalışmalarını değerlendirir.
Pazarlama perspektifinden yeni medyanın kullanımına ilişkin analizlerde bulunur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür okuma Dijital Medya, Yeni Medya ve Sosyal Medya Kavramları Anlatım, Soru-Cevap
2 Literatür okuma Yeni Medyanın Ortaya Çıkışı ve Özellikleri Anlatım, Soru-Cevap
3 Literatür okuma Sosyal Medya ve Araçları Anlatım, Soru-Cevap
4 Literatür okuma Yeni Medyaya Kuramsal Bakış Anlatım, Soru-Cevap
5 Literatür okuma Yeni Medya Okuryazarlığı Anlatım, Soru-Cevap
6 Literatür okuma Yeni Medyada Kişisel İmaj Anlatım, Soru-Cevap
7 Literatür okuma Genel Tekrar Anlatım, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma Yeni Medyada Halkla İlişkiler I Anlatım, Soru-Cevap
10 Literatür okuma Yeni Medyada Halkla İlişkiler II Anlatım, Soru-Cevap
11 Literatür okuma Yeni Medyada Pazarlama ve Reklam I Anlatım, Soru-Cevap
12 Literatür okuma Yeni Medyada Pazarlama ve Reklam II Anlatım, Soru-Cevap
13 Literatür okuma Yeni Medya ve Yeni Teknolojiler Anlatım, Soru-Cevap
14 Literatür okuma Yeni Medyada Ölçümleme Anlatım, Soru-Cevap
15 Literatür okuma Genel Tekrar Anlatım, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Güçdemir, Y. (2017). Sosyal Medya: Halkla İlişkiler, Reklam ve Pazarlama, İstanbul: Derin Yayınları.
Aydoğan F. (2017). Yeni Medya Kuramları. İstanbul: Der Yayınları.
Sağıroğlu, Ş., Bülbül, H. İ., Kılıç, A., Küçükali, M. (2020). Dijital Okuryazarlık: Araçlar, Metodolojiler, Uygulamalar ve Öneriler. Ankara: Nobel Yayınları.
Özel, A. P. ve Sert, N. Y. (2015). Dijital Halkla İlişkiler: Kavram ve Araçları. İstanbul: Derin Yayınları.
Özkan, A., Tandaçgüneş, N. ve Doğan, B. Ö. (2015). Yeni Medya ve Reklam. İstanbul: Derin Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Communication Science explains the basic concepts of public relations and associate them with the theoretical foundation of Communication Sciences.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyloj and statistical issues related to their branches as they have in the theoretical and practical information solutions for public relations use.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyzes the social requirements and in accordance with the requirements of applications under realistic models of communication design.
4
2
A specific conceptual model using the methods of modern public relations knows.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Existing applications in the field of Public Relations analyze, evaluate and develop applications for their development.
5
2
PR issues involved in the field selects the appropriate research methods and techniques, apply.
5
3
PR modern techniques and tools necessary for the application selects and uses effective.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Research design and methods, surveys, collecting data, analyzing the results, evaluation of consciousness and responsibility to have.
2
2
May carry out work effectively as an individual.
5
3
Ability to work effectively within a team and take responsibility shows.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conscious of the necessity of lifelong learning, science and technology developments can be followed through the mass media and can renew themselves.
5
2
Project management, workplace practices, employee health, environmental and safety issues is conscious.
4
3
Social Responsibility solutions and applications are aware of the universal and social effects and is aware of the importance of this issue.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Oral or written, express a problem and can communicate effectively and have at least one foreign language.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Contact management, supervision, development and safety / reliability knowledgeable about and be able to apply this information in the study.
5
2
With professional and ethical responsibility of spreading awareness in the society has this responsibility.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 7 98
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 156
Genel Toplam 156
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0