TR EN

Genel Bilgiler

Programın Amacı

Kurum ile halk arasındaki iletişimde köprü görevi üstlenen halkla ilişkiler ve tanıtım sektörü ile toplum için etik ve bilimsel yöntemler doğrultusunda mesleki anlamda donanımlı, sorumluluk sahibi, çözüm odaklı, proaktif, global düşünebilen bireyler yetiştirmektir. Dijitalleşmenin hız kazandığı çağımızda halkla ilişkiler ve tanıtım sektörlerinin sürekli gelişip dönüşmekte olduğu göz önüne alınarak piyasanın çağın gerekliliklerini yerine getirebilecek bilgi ve kapasiteye sahip kalifiye eleman ihtiyacını karşılamaktır.

Programın Hedefi

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı’nı uluslararası standartlara yükseltmek, ön lisans düzeyinde eğitim-öğretim veren eğitim kurumları arasında tanınabilirliği ve kaliteyi yakalamaktır. Bir diğer hedefimiz ise bilgili, kültürlü, mesleğine hakim, toplumsal değerlerine sahip, profesyoneller olarak piyasaya kazandırılacak bireyler yetiştirmektir.

 

Küreselleşen dünya ile birlikte iş dünyasındaki rekabet artık pazarlama, tanıtım ve iletişim çalışmalarını zorunluluk haline getirmiştir.  Fakat geçmişine bakıldığında yeni disiplinler olarak boy gösteren halkla ilişkiler, tanıtım, reklam, pazarlama iletişimi gibi alanların tanımlarının ve sınırlarının çoğu zaman birbirleri ile karıştırıldığı, tam anlamıyla anlaşılamadığı görülmektedir. Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı olarak sektördeki bu karmaşa ve anlaşmazlığın önüne geçebilmek adına mesleki anlamda bilinçli bireyler yetiştirmek, bu bireylerin alanında başarılı profesyoneller olarak iş hayatında, ülkemizin ve dünyanın önde gelen saygın kuruluşlarında yerlerini almasını sağlamak bir diğer hedefimizdir. 

Kariyer Olanakları

Firmaların kurum içi halkla ilişkiler, kurumsal iletişim birimleri ve kurum dışı ajans yapıları içerisinde halkla ilişkiler uygulamaları gerçekleştirilebilecek, her sektörden kurumsal felsefeyi benimsemiş işletmeler.

Bölümün Geleceği

Günümüzde pazarlama  tüketici alışkanlıkları ile ilgili en önemli değişimlerden biri, tüketicilerin
satın alma kararı süreçlerinde hem yüz yüze hem de dijital marka deneyimlerini
harmanlamalarıdır.
 
Akıllı telefon ve tablet kullanımındaki patlamayla birlikte, tüketiciler artık
her zaman ve her yerde markalarla etkileşime girebilimektedir. Dolayısıyla, artık tüketicinin
satın alma kararının çok boyutlu ya da çok kanallı bir deneyim sonucu oluştuğunu görüyoruz.
Söz konusu bu deneyim, tercih edecekleri markalar hakkında bilgi toplayan, gerekirse
kendilerini eğiten, seçeneklerini değerlendirebilen, dolayısı ile de çok daha güçlü ve
donanımlı bir tüketici profili ortaya çıkarır ve halkla ilişkiler ve tanıtım faaliyetlerinin dijitalleşmesini de zorunlu hale getirir. 
 
 
Artık pazarlama profesyonelleri ve iletişimciler için başarı; tüketici ve paydaş eğilimlerinin
gerçek zamanlı olarak izlenip yorumlanabilmesine; tüketici gereksinimleri ve beklentileri
 
doğrultusunda kampanyalar tasarlanabilmesine; ürün ve hizmetlerin tüketicinin ve toplumun
hayatını olumlu yönde nasıl değiştireceğinin anlatılabilmesine bağlıdır. 
 
Tüketicilerin giderek samimi, insani boyutu olan ve para kazanmanın ötesinde daha yüksek
bir amaca sahip markalara yöneldiğini gözlemlemekteyiz. Bu tür markaların ortaya koydukları
değerler ve mesajlar tüketicilerde karşılık buluyor. 
 
Önümüzdeki dönemde, tüketicilerle bağ kuran marka hikâyeleri önemini koruyacak.
Hikâyenin markanın davranışlarıyla uyumlu olması da çok önemlidir.
İçerik formatlarının çeşitlendirilmesi ve çok kanallı bir iletişim kaçınılmaz olacaktır.
Tüketici geri bildirimlerinin hızlıca analiz edilmesi, markaların sürdürülebilirliği ve tüketici
sadakatinin sağlanması açısından önem taşımaktadır.
 
Pazarlamada öncelik verilmesi gereken bir diğer konu da tüketicinin beklentilerini anlamaya
yönelik araştırma ve veri toplama alışkanlığının geliştirilmesidir.

Kimler Seçmeli

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı, sözel, yazılı ve görsel iletişim alanlarına ilgi duyan, hızlı düşünebilen, organizasyon yeteneği yüksek ve sosyal medya becerileri gelişmiş kişiler veya bu yönlerini geliştirmek isteyenler için uygun bir tercih olabilir.

Çalışma Alanları

Çeşitli alanlarda faaliyet gösteren bir çok kurumun reklam halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi departmanları ya da reklam ve halkla ilişkiler ajansları.

Yatay Geçiş İle Geçilen Programlar

Büro Hizmetleri ve Yönetici Asistanlığı, Fotoğrafçılık ve Kameramanlık, Radyo ve Televizyon Programcılığı, Yerel Yönetimler.

Dikey Geçiş İle Geçilen Programlar

Görsel İletişim Tasarımı, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İletişim, İletişim Bilimleri, İletişim Tasarımı, İletişim ve Tasarım, İletişim Sanatları, Reklam Tasarımı ve İletişimi, Reklamcılık, Reklamcılık ve Halkla İlişkiler.