TR EN

BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HTP157 BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ 1 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ATİLLA AKALIN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. İREM KALKANLI
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bütünleşik Pazarlama İletişimi dersi, öğrencilere pazarlama iletişimi süreçlerinde kullanılan stratejik ve yaratıcı yöntemleri öğrenme fırsatı sunar. Bu ders, reklam, halkla ilişkiler, doğrudan pazarlama, dijital medya ve satış promosyonu gibi farklı iletişim araçlarının bir arada etkili bir şekilde kullanılmasını öğretmeyi amaçlar. Öğrenciler, markaların tüketicilerle uyumlu bir şekilde iletişim kurmasını sağlayan stratejiler geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
İçerik: Bütünleşik Pazarlama İletişimine Giriş, Pazarlama İletişimi Planlama Süreci, Marka Stratejileri ve Konumlandırma, Reklam ve Medya Planlama, Halkla İlişkiler ve Sponsorluk Stratejileri, Satış Promosyonu ve Doğrudan Pazarlama, Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi, Tüketici Davranışları ve İletişim Stratejileri, İçerik Pazarlaması ve Hikâye Anlatımı, Kriz Dönemlerinde Pazarlama İletişimi, Etik ve Sosyal Sorumluluk, Küresel Pazarlama İletişimi Stratejileri, Kampanya Yönetimi ve Değerlendirme, Uygulamalı Proje Çalışması.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Bütünleşik Pazarlama İletişimine Giriş Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Pazarlama İletişimi Planlama Süreci Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Marka Stratejileri ve Konumlandırma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Reklam ve Medya Planlama Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Halkla İlişkiler ve Sponsorluk Stratejileri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Satış Promosyonu ve Doğrudan Pazarlama Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Tüketici Davranışları ve İletişim Stratejileri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. İçerik Pazarlaması ve Hikâye Anlatımı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Kriz Dönemlerinde Pazarlama İletişimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Etik ve Sosyal Sorumluluk Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Küresel Pazarlama İletişimi Stratejileri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
14 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Kampanya Yönetimi ve Değerlendirme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Kampanya Yönetimi ve Değerlendirme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Peltekoğlu, F. B. (2021). Halkla ilişkiler nedir?. Beta Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Communication Science explains the basic concepts of public relations and associate them with the theoretical foundation of Communication Sciences.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyloj and statistical issues related to their branches as they have in the theoretical and practical information solutions for public relations use.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyzes the social requirements and in accordance with the requirements of applications under realistic models of communication design.
5
2
A specific conceptual model using the methods of modern public relations knows.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Existing applications in the field of Public Relations analyze, evaluate and develop applications for their development.
4
2
PR issues involved in the field selects the appropriate research methods and techniques, apply.
4
3
PR modern techniques and tools necessary for the application selects and uses effective.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Research design and methods, surveys, collecting data, analyzing the results, evaluation of consciousness and responsibility to have.
4
2
May carry out work effectively as an individual.
4
3
Ability to work effectively within a team and take responsibility shows.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conscious of the necessity of lifelong learning, science and technology developments can be followed through the mass media and can renew themselves.
5
2
Project management, workplace practices, employee health, environmental and safety issues is conscious.
5
3
Social Responsibility solutions and applications are aware of the universal and social effects and is aware of the importance of this issue.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Oral or written, express a problem and can communicate effectively and have at least one foreign language.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Contact management, supervision, development and safety / reliability knowledgeable about and be able to apply this information in the study.
5
2
With professional and ethical responsibility of spreading awareness in the society has this responsibility.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 0 0 0
Genel Toplam 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 0,0