TR EN

REKLAMCILIĞA GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HTP152 REKLAMCILIĞA GİRİŞ 2 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ATİLLA AKALIN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile; öğrencilere reklamcılık kavramını, kuramlarını ve ilkelerini tanıtarak, başarılı bir reklam uygulaması için gerekli altyapıyı oluşturmayı amaçlar.
İçerik: Dersin içeriği; reklamcılığın tanımı, tarihsel gelişimi, fonksiyonları, amaçları, türleri ve ortamları; reklam modelleri, reklam ajansları, reklamcılıkla ilgili kuruluşlar ve denetim mekanizmaları, reklamda etik, reklam kampanyası süreci, hedef kitle ve yaratıcılık konularını kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklamcılığa dönük temel kuramsal ve teorik bilgiye sahip olur.
Reklam iletişiminin nasıl çalıştığını kavrar.
Reklam ikna yöntemlerini gözlemler.
Reklamın genel ilkelerini pratik çalışmalarla ilişkilendirir.
Reklam kampanya ve süreçlerini amacına uygun olarak tasarlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması Pazarlama, Pazarlama İletişimi ve Reklam İlişkisi Anlatım, Soru Cevap
2 Literatür taraması Reklamın Tanımı ve Özellikleri Anlatım, Soru Cevap
3 Literatür taraması Reklamcılığın Tarihsel Gelişimi Anlatım, Soru Cevap
4 Literatür taraması Reklamın İşlevleri ve Toplumsal Boyutu Anlatım, Soru Cevap
5 Literatür taraması Reklam Modelleri I Anlatım, Soru Cevap
6 Literatür taraması Reklam Modelleri I Anlatım, Soru Cevap
7 Literatür taraması Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Reklam Türleri ve Ortamları I Anlatım, Soru Cevap
10 Literatür taraması Reklam Türleri ve Ortamları II Anlatım, Soru Cevap
11 Literatür taraması Reklam Ajansları Anlatım, Soru Cevap
12 Literatür taraması Reklam Kampanyası Süreci Anlatım, Soru Cevap
13 Literatür taraması Reklamda Özdenetim ve Etik Anlatım, Soru Cevap
14 Literatür taraması Dünyadan ve Türkiye'den Reklam Örnekleri Anlatım, Soru Cevap
15 Literatür taraması Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Elden, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayınları
Peltekoğlu, Balta, F.(2019). Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, İstanbul: Beta Yayınları.
Babür Tosun, N. (2018). Reklam Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın.
Topsümer, F. ve Elden, M. (2013). Reklamcılıkta Kavramlar, Kararlar ve Kurumlar.
Elden, M., Ulukök, Ö., Yeygel, S. (2017). Şimdi Reklamlar... İstanbul: İletişim Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Communication Science explains the basic concepts of public relations and associate them with the theoretical foundation of Communication Sciences.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyloj and statistical issues related to their branches as they have in the theoretical and practical information solutions for public relations use.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyzes the social requirements and in accordance with the requirements of applications under realistic models of communication design.
2
2
A specific conceptual model using the methods of modern public relations knows.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Existing applications in the field of Public Relations analyze, evaluate and develop applications for their development.
3
2
PR issues involved in the field selects the appropriate research methods and techniques, apply.
1
3
PR modern techniques and tools necessary for the application selects and uses effective.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Research design and methods, surveys, collecting data, analyzing the results, evaluation of consciousness and responsibility to have.
1
2
May carry out work effectively as an individual.
3
3
Ability to work effectively within a team and take responsibility shows.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conscious of the necessity of lifelong learning, science and technology developments can be followed through the mass media and can renew themselves.
5
2
Project management, workplace practices, employee health, environmental and safety issues is conscious.
3
3
Social Responsibility solutions and applications are aware of the universal and social effects and is aware of the importance of this issue.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Oral or written, express a problem and can communicate effectively and have at least one foreign language.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Contact management, supervision, development and safety / reliability knowledgeable about and be able to apply this information in the study.
5
2
With professional and ethical responsibility of spreading awareness in the society has this responsibility.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 8 112
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 1 3 3
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 173
Genel Toplam 173
Toplam İş Yükü / 25.5 6,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0