Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HTP253 | HALKLA İLİŞKİLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 3 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ATİLLA AKALIN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ATİLLA AKALIN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Halkla İlişkilerde Araştırma Yöntemleri dersi, öğrencilere halkla ilişkiler alanında kullanılan çeşitli araştırma yöntemlerini öğretmeyi amaçlar. Bu ders, öğrencilere araştırma yapma sürecinin temellerini, veri toplama tekniklerini ve bu verilerin analizini öğreterek, halkla ilişkiler stratejilerini daha etkili hale getirmek için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı hedefler. Ayrıca, halkla ilişkilerde araştırmanın önemini vurgulayarak, etkili iletişim stratejileri geliştirmede nasıl kullanılabileceğini tartışır. |
İçerik: | Halkla İlişkilerde Araştırmanın Temelleri,Araştırma Yöntemleri ve Tasarımı,Veri Toplama Yöntemleri: Anketler,Veri Toplama Yöntemleri: Mülakatlar,Veri Toplama Yöntemleri: Odak Grupları,Veri Analiz Teknikleri,İstatistiksel Yöntemler ve Analiz,İçerik Analizi Yöntemleri,Anlamlılık ve Geçerlilik,Halkla İlişkilerde Araştırma ve Etik,Kamuoyu Araştırmaları ve Algı Ölçümü,İletişim Stratejileri ve Araştırma,Kriz Durumlarında Araştırma Yöntemleri,Araştırma Bulgularının Sunumu ve Raporlama. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Araştırma Yöntemlerini Anlar |
Veri analizlerini yorumlar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama | Halkla İlişkilerde Araştırmanın Temelleri | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap |
2 | Literatür Tarama | Araştırma Yöntemleri ve Tasarımı | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap |
3 | Literatür Tarama | Veri Toplama Yöntemleri: Anketler | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap |
4 | Literatür Tarama | Veri Toplama Yöntemleri: Mülakatlar | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap |
5 | Literatür Tarama | Veri Toplama Yöntemleri: Odak Grupları | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap |
6 | Literatür Tarama | Veri Analiz Teknikleri | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap |
7 | Literatür Tarama | İstatistiksel Yöntemler ve Analiz | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama | İçerik Analizi Yöntemleri | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap |
10 | Literatür Tarama | Anlamlılık ve Geçerlilik | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap |
11 | Literatür Tarama | Halkla İlişkilerde Araştırma ve Etik | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap |
12 | Literatür Tarama | Kamuoyu Araştırmaları ve Algı Ölçümü | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap |
13 | Literatür Tarama | İletişim Stratejileri ve Araştırma | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap |
14 | Literatür Tarama | Kriz Durumlarında Araştırma Yöntemleri | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap |
15 | Literatür Tarama | Araştırma Bulgularının Sunumu ve Raporlama | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Seitel, F. P. (2017). The practice of public relations (12th ed.). Pearson. |
Gürel, E., & Tuncer, B. (2017). Halkla ilişkilerde araştırma yöntemleri. Nobel Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communication Science explains the basic concepts of public relations and associate them with the theoretical foundation of Communication Sciences.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyloj and statistical issues related to their branches as they have in the theoretical and practical information solutions for public relations use.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyzes the social requirements and in accordance with the requirements of applications under realistic models of communication design.
|
2 | |||||
2 |
A specific conceptual model using the methods of modern public relations knows.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Existing applications in the field of Public Relations analyze, evaluate and develop applications for their development.
|
5 | |||||
2 |
PR issues involved in the field selects the appropriate research methods and techniques, apply.
|
5 | |||||
3 |
PR modern techniques and tools necessary for the application selects and uses effective.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Research design and methods, surveys, collecting data, analyzing the results, evaluation of consciousness and responsibility to have.
|
3 | |||||
2 |
May carry out work effectively as an individual.
|
3 | |||||
3 |
Ability to work effectively within a team and take responsibility shows.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conscious of the necessity of lifelong learning, science and technology developments can be followed through the mass media and can renew themselves.
|
5 | |||||
2 |
Project management, workplace practices, employee health, environmental and safety issues is conscious.
|
5 | |||||
3 |
Social Responsibility solutions and applications are aware of the universal and social effects and is aware of the importance of this issue.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Oral or written, express a problem and can communicate effectively and have at least one foreign language.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Contact management, supervision, development and safety / reliability knowledgeable about and be able to apply this information in the study.
|
4 | |||||
2 |
With professional and ethical responsibility of spreading awareness in the society has this responsibility.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 5 | 5 | 25 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 3 | 3 | 9 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |