Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MKP252 |
HİDROLİK VE PNÖMATİK KONTROL SİSTEMLERİ |
4 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. YASEMEN KARAMAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu ders öğrenciye Hidrolik ve Pnömatik kontrol sistemlerinin çalışma ilkelerini, bu kontrol sistemleriile çalışan devrelerini tanımayı ve bu sistemlerde oluşabilecek arızalar ile bakım ve onarım uygulamasını gerçekleştirebilmeyi amaçlar. |
İçerik: |
Ders bilgilendirilmesi ve Hidrolik devre elemanlarını tanımak,Hidrolik devre şeması oluşturmak, Pnömatik devre elemanlarını tanımak,Pnömatik devre şeması oluşturmak,Elektro-pnömatik sistemleri tanımak, Hidrolik ve Pnömatik sistemlerde oluşan arızalar ve sistemlerin periyodik kontrollerini yapmak ve bakım ve onarımını konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Hidrolik devre elemanları ve işlevlerini açıklar ve sayısal problemleri çözer |
Hidrolik devre elemanlarının sembollerini çizerek devre kurar. |
Hidrolik devre elemanlarının arızalarını tespit edip, bakım ve onarım yöntemlerini uygular. |
Pnömatik devre elemanları ve işlevlerini açıklar ve sayısal problemleri çözer. |
Pnömatik devre elemanlarının sembollerini çizerek devre kurar. |
Pnömatik devre elemanlarının arızalarını tespit edip, bakım ve onarım yöntemlerini uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Ders bilgilendirilmesi |
Anlatım |
2 |
Kitap |
Hidrolik ve Pmömatik Sistemlere Giriş - Uygulama Alanları |
Anlatım |
3 |
Kitap |
Hidrolik Sistemlerin Çalışma Prensipleri |
Anlatım |
4 |
Kitap |
Hidrolik Sistemlerin Devre Elemanları |
Anlatım |
5 |
Kitap |
Hidrolik Sistemlerin Devre Elemanları - Görevleri |
Anlatım |
6 |
Kitap |
Hidrolik Devre Şeması üzerinde Devre Elemanları Gösterimi |
Anlatım |
7 |
Kitap |
Hidrolik Sistemler için Yağ Seçimi |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kitap |
Pnömatik Sistemlerin Çalışma Prensipleri |
Anlatım |
10 |
Kitap |
Pnömatik Sistemlerin Devre Elemanları - Görevleri |
Anlatım |
11 |
Kitap |
Pnömatik Devre Şeması üzerinde Devre Elemanları Gösterimi |
Anlatım |
12 |
Kitap |
Hidrolik ve Pnömatik sistemler için Sızdırmazlık Elemanı Seçimi |
Anlatım |
13 |
Kitap |
Hidrolik Devrelerin iş tezgahlarına uygulanışı ve Pnömatik Devreli Aparatlar |
Anlatım |
14 |
Kitap |
Hidro-Pnömatik Devreler |
Anlatım |
15 |
Kitap |
Hidrolik ve Pnömatik Devre Elemanlarının Bakım ve Onarımı |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Faruk Kartal, (2017), Hidrolik Pnömatik, Modül Eğitim Araçları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Machine technology (manufacturing, design, research and development, qualitycontrol areas) to have the basic knowledge and skills.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Work required by the profession before, during and after working on the necessary security measures and emergency response information about a possible accident to have to be done.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Quantitative data required by the profession to have knowledge of processes and ability to use mathematical formulas to make.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
When designing the material selection and inspection of machine parts to be informed about and to know the path to be followed in the examination.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Mold calculation, design, preparation and production of molds have knowledge of the product.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Using the package programs needed to make devices such as CNC manufacturing (CAM) to produce.
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Be able to dimensioning and control accounts of the elements of the machine.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Measurement and control make machine parts. Measurement and control of knowledge, skills and experience to have.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Advanced manufacturing method, the CNC lathe, milling machine and so on. Having the knowledge and skills about the machines.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Management processes required to have knowledge of their profession.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Required by the profession to have knowledge of ethical issues. Be healthy persons.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Having the knowledge and skills about quality assurance standards.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Access information using the computational facilities of technological issues and improve themselves.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Machine parts pre-production design 2 and 3 dimensional in the computer environment (CAD). Designed to have the ability to do analysis on the system.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Effective use of verbal by using the Turkish Language , written in professional and social interactions.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Having knowledge about Atatürk’s Principles and Revolution History, being able to express himself/herself in social and cultural area.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Having the knowledge and skills related to welding.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
7 |
91 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
9 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
31 |
0 |
154 |
|
Genel Toplam |
154 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|