Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MKP152 |
MUKAVEMET |
2 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. ALİ GÜRCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu ders ile öğrenci,şekil değiştiren cisim mekaniğinde, gerilme, şekil değiştirme ve malzemelerin mukavemetini kaybetmesi gibi temel kavramları öğrenerek malzemelerin mekanik özellikleri hakkında bilgi sahibi olması ve eksenel kuvvet, kesme ve basit eğilme hallerinde; çubukların tasarımını yapma yeteneğini kazanması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Bu ders Mukavemetin temel ilkeleri, Hooke yasası, Şekil değiştirme türleri ve ideal malzemeler, Taşıyıcı eleman kesit şekilleri ve kesit alanları hesabı, Ağırlık merkezi hesabı, Mukavemet momenti, Atalet momenti hesabı, Atalet yarıçapı, Yük ve gerilme arasındaki ilişki, Çekme kuvveti etkisi altındaki çeşitli malzemeli çubukların kesit hesabı, Basınç kuvveti etkisi altındaki çeşitli malzemeli çubukların kesit hesabı, Kesme kuvveti ve dayanımı hesabı, Tek eksenli Eğilme teorisi, Eğilme-Gerilme ilişkisi, Basit eğilme etkisi altındaki çubukların kesit alan hesabı konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Malzemelerin mekanik özelliklerini tanımlar. |
Çekme etkisinde bulunan yapı elemanlarının kesit analizi hesaplamalarını uygular. |
Basınç etkisinde bulunan yapı elemanlarının kesit analizi hesaplamalarını uygular. |
Makaslama (kesme) etkisine maruz bulunan yapı elemanlarının kesit analizi hesaplamalarını uygular. |
Yapı elemanı kesitinin ağırlık merkezinin koordinatlarının bulunma hesaplamalarını uygular. |
Yapı elemanı kesitinin atalet momentlerinin bulunması hesaplamalarını uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Mukavemete Giriş ve Temel Kavramlar |
Anlatım |
2 |
Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması |
Kesit Tesirleri |
Anlatım |
3 |
Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması |
Kesit Tesirleri |
Anlatım |
4 |
Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması |
Basınç ve Çekme Gerilmesi |
Anlatım |
5 |
Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması |
Kayma Gerilmesi |
Anlatım |
6 |
Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması |
Gerilme Hali ve Mohr Dairesi |
Anlatım |
7 |
Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması |
Gerilme Hali ve Mohr Dairesi |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması |
Birim Şekil Değiştirme |
Anlatım |
10 |
Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması |
Basit Mukavemet Halleri-Kesme Kuvveti |
Anlatım |
11 |
Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması |
Ağırlık Merkezi |
Anlatım |
12 |
Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması |
Ağırlık Merkezi |
Anlatım |
13 |
Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması |
Eylemsizlik Momenti |
Anlatım |
14 |
Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması |
Eylemsizlik Momenti |
Anlatım |
15 |
Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması |
Tek Eksenli Eğilme |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Machine technology (manufacturing, design, research and development, qualitycontrol areas) to have the basic knowledge and skills.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Work required by the profession before, during and after working on the necessary security measures and emergency response information about a possible accident to have to be done.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Quantitative data required by the profession to have knowledge of processes and ability to use mathematical formulas to make.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
When designing the material selection and inspection of machine parts to be informed about and to know the path to be followed in the examination.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Mold calculation, design, preparation and production of molds have knowledge of the product.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Using the package programs needed to make devices such as CNC manufacturing (CAM) to produce.
|
|
1 |
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Be able to dimensioning and control accounts of the elements of the machine.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Measurement and control make machine parts. Measurement and control of knowledge, skills and experience to have.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Advanced manufacturing method, the CNC lathe, milling machine and so on. Having the knowledge and skills about the machines.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Management processes required to have knowledge of their profession.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Required by the profession to have knowledge of ethical issues. Be healthy persons.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Having the knowledge and skills about quality assurance standards.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Access information using the computational facilities of technological issues and improve themselves.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Machine parts pre-production design 2 and 3 dimensional in the computer environment (CAD). Designed to have the ability to do analysis on the system.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Effective use of verbal by using the Turkish Language , written in professional and social interactions.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Having knowledge about Atatürk’s Principles and Revolution History, being able to express himself/herself in social and cultural area.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Having the knowledge and skills related to welding.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
7 |
91 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
9 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
31 |
0 |
154 |
|
Genel Toplam |
154 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|