TR EN

YÖNETİM VE ORGANİZASYON DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IKP215 YÖNETİM VE ORGANİZASYON 3 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HÜLYA ATEŞOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ATİLLA AYDIN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile Yönetim ve Organizasyon alanında yeni olanlara en önemli kuramlar hakkında, deneyim sahibi olanlara da zihinlerindekileri hatırlatmak ve ek olarak geçmiş ve geleceğe dair, kapsamlı bilgiler vermek amaçlanmaktadır.
İçerik: Ders kapsamında temel yönetim kuramları ve organizasyonlar için önemi, yönetim kavramını benzer kavramlarla karşılaştırma, yönetim biliminin gelişimi, organizasyon kavramı, yetki ve güç kavramları, örgütlenme ilkeleri gibi konular üzerinde durulacaktır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İşlerin yönetimi ve organizasyonu ile ilgili yeterli bilginin geçmişte olduğu gibi gelecekte de kullanılmasına yönelik kişisel kazanımlar şöyle özetlenebilir: Öğrenci ders sonunda; En önemli bir düzine Yönetim ve Organizasyon kuramını isimlendirip tanımlayabilecek,
Her bir kuramın hem de zayıf yönlerini öğrenebilecek,
Kendi araştırmalarını öneriler doğrultusunda yönlendirebilecek,
Her bir kuramdaki önemli değişkenleri ölçmek için gereken çevrimiçi kaynak adreslerini öğrenebilecek,
Her bir kuramın en önemli beş referansını bilebilecek,
Her bir kuramın ana konseptini kurumununun etkisini artırmaya yardım etmek üzere uygulayabilecektir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Okuması Yönetim İle İlgili Temel Kavramlar Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Literatür Okuması Yönetim Düşüncesinin Gelişimi - Klasik Yönetim Düşüncesi Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Literatür Okuması Yönetim Düşüncesinin Gelişimi - Neo-Klasik Yönetim Düşüncesi Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Literatür Okuması Yönetim Düşüncesinin Gelişimi - Modern Yönetim Düşüncesi Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Literatür Okuması Yönetim Fonksiyonu Olarak Planlama Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Literatür Okuması Yönetim Fonksiyonu Olarak Örgütleme Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Literatür Okuması Ara Sınav Konu Tekrarı Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Okuması Yönetim Fonksiyonu Olarak Yöneltme Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Literatür Okuması Yönetim Fonksiyonu Olarak Koordinasyon Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Literatür Okuması Yönetim Fonksiyonu Olarak Kontrol (Denetim) Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Literatür Okuması Yönetimde Modern Sonrası Yaklaşımlar Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
13 Literatür Okuması Çağdaş Örgütsel Yapılar Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
14 Literatür Okuması Çatışma Yönetimi Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
15 - Final Konu Tekrarı Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Yönetim ve Organizasyon Kuramları, Jeffrey A. Miles (2016), Çeviren Editörler M.Polat, K.Arun, Nobel Ak.Yay.E.D.T.Ltd.Şti.
Yönetim ve Organizasyon, Prof. Dr. Şerif Şimşek – Prof. Dr. Adnan Çelik
Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları,İstanbul
Yönetim ve Organizasyon, Doç.Dr. Salih Güney

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Communication Science explains the basic concepts of Human Resources and Communication Sciences associate with the theoretical foundation.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Issues related to their disciplines such as statistics and psychology have theoretical and practical knowledge in human resources solutions uses.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Institutional analyzes, and these requirements in accordance with the requirements of applications under realistic models of communication design.
5
2
Human Resources application of modern techniques and tools that are required for selecting and knows how to use effectively.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Existing applications in the field of Human Resources analyze, evaluate and develop applications for their development.
5
2
Human Resources issues involved in the field selects the appropriate research methods and techniques, apply.
5
3
A specific conceptual model is implemented using modern methods of human resources.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Research design and methods, surveys, collecting data, analyzing the results, evaluation of consciousness and responsibility to have.
5
2
May carry out work effectively as an individual.
5
3
Ability to work effectively within a team and take responsibility shows.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conscious of the necessity of lifelong learning, science and technology developments can be followed through the mass media and can renew themselves.
5
2
Project management, workplace practices, employee health, environmental and safety issues is conscious.
5
3
Social Responsibility solutions and applications are aware of the universal and social effects and is aware of the importance of this issue.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Oral or written, express a problem and can communicate effectively and have at least one foreign language.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Human Resource Management, supervision, development and safety / reliability knowledgeable about and be able to apply this information in the study.
5
2
With professional and ethical responsibility of spreading awareness in the society has this responsibility.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 21 21
Laboratuvar 7 3 21
Okuma 6 1 6
Ödev 1 21 21
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 47 0 133
Genel Toplam 133
Toplam İş Yükü / 25.5 5,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0