TR EN

DAVRANIŞ BİLİMLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IKP157 DAVRANIŞ BİLİMLERİ 1 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HÜLYA ATEŞOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi SİBEL AYBAR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders, öğrencilerin insan davranışlarının temel nedenleri hakkında bilgi sahibi olmalarını ve davranış nedenleri kapsamında mesleki yaşamlarında iletişim kurarken insanlara, hoşgörülü, doğru yöntem ve etkili yaklaşımlarını sağlayabilmelerini amaçlamaktadır.
İçerik: Davranış Bilimleri dersi kapsamında davranış bilimlerine giriş, duyum-algı, öğrenme, bellek, duygular, motivasyon, zekâ, kişilik, gelişim psikolojisi, anormal psikolojisi, sosyal psikoloji, kültürel psikoloji ve klinik psikoloji konuları ele alınmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Psikoloji alanındaki temel kavramları, kuramları ve yaklaşımları kavrar ve tanımlar
Kişilik, kişilik kuramları, benlik, algı ve tutumları açıklar.
Savunma mekanizmaları, motivasyon, grup dinamiği, dinleme becerileri, liderlik konularını yorumlar ve değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Araştırma Davranış Bilimlerine Giriş Tartışma, Soru- Cevap, Sunum
2 Araştırma Duyum ve Algı Tartışma, Soru- Cevap, Sunum
3 Araştırma Öğrenme Tartışma, Soru- Cevap, Sunum
4 Araştırma Bellek Tartışma, Soru- Cevap, Sunum
5 Araştırma Duygular Tartışma, Soru- Cevap, Sunum
6 Araştırma Motivasyon Tartışma, Soru- Cevap, Sunum
7 Araştırma Zekâ Tartışma, Soru- Cevap, Sunum
8 - ARA SINAV -
9 Araştırma Kişilik Tartışma, Soru- Cevap, Sunum
10 Araştırma Kişilik Tartışma, Soru- Cevap, Sunum
11 Araştırma Anormal Psikolojisi Tartışma, Soru- Cevap, Sunum
12 Araştırma Sosyal Psikoloji Tartışma, Soru- Cevap, Sunum
13 Araştırma Kültürel Psikoloji Tartışma, Soru- Cevap, Sunum
14 Araştırma Klinik Psikoloji Tartışma, Soru- Cevap, Sunum
15 Araştırma Genel Tekrar Tartışma, Soru- Cevap, Sunum
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Cüceloğlu, D. (2019). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
Feyzullah Eroğlu, Davranış Bilimleri, Beta Basım Yayın,İstanbul

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Communication Science explains the basic concepts of Human Resources and Communication Sciences associate with the theoretical foundation.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Issues related to their disciplines such as statistics and psychology have theoretical and practical knowledge in human resources solutions uses.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Institutional analyzes, and these requirements in accordance with the requirements of applications under realistic models of communication design.
4
2
Human Resources application of modern techniques and tools that are required for selecting and knows how to use effectively.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Existing applications in the field of Human Resources analyze, evaluate and develop applications for their development.
3
2
Human Resources issues involved in the field selects the appropriate research methods and techniques, apply.
3
3
A specific conceptual model is implemented using modern methods of human resources.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Research design and methods, surveys, collecting data, analyzing the results, evaluation of consciousness and responsibility to have.
3
2
May carry out work effectively as an individual.
4
3
Ability to work effectively within a team and take responsibility shows.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conscious of the necessity of lifelong learning, science and technology developments can be followed through the mass media and can renew themselves.
4
2
Project management, workplace practices, employee health, environmental and safety issues is conscious.
3
3
Social Responsibility solutions and applications are aware of the universal and social effects and is aware of the importance of this issue.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Oral or written, express a problem and can communicate effectively and have at least one foreign language.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Human Resource Management, supervision, development and safety / reliability knowledgeable about and be able to apply this information in the study.
3
2
With professional and ethical responsibility of spreading awareness in the society has this responsibility.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 7 49
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 4 16
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 123
Genel Toplam 123
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0