Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
BIL101 |
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ |
1 |
2 |
1 |
2 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi HÜLYA ATEŞOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı öğrencilere eğitim ve meslek hayatlarında teknoloji ve bilimin önemini kavratarak öğrenme becerilerini geliştirmek ile problem çözme ve analiz etme becerileri kazandırmaktadır. |
İçerik: |
Temel MS Office paket programı, temel bilgisayar bilgi ve kavramları, bilgisayar donanım ve yazılımı, işletim sistemleri, sunum hazırlama konuları ve bilgisayarı zararlı programlardan koruma işlemlerini kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bilgisayar donanımını açıklar. (Explaining) (3) |
Yazılım programlarını kullanım amacına göre sınıflandırır. (Classifying) (2) |
Yazılım ve donanım arasındaki ilişki ve organizasyonu açıklar. (Ekplaining) (3) |
Fonksiyonel ve matematiksel işlemler yapabilen yazılımları sınıflandırır. (Classifying) (2) |
Grafik çizim ve sunum yapar. (Apply) (3) |
İnternet ve internet kullanımı hakkında fikirlerini açıklar. (Explaining) (3) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
kaynak tarama |
Bilgisayar donanımı |
anlatım |
2 |
kaynak tarama |
Bilgisayar donanımı |
anlatım |
3 |
kaynak tarama |
Ofis uygulamaları ve ortak özellikleri |
anlatım |
4 |
kaynak tarama |
MS Word – Grafik, üst bilgi, alt bilgi, sayfa numarası, başvuru ve nesneler eklemek |
anlatım |
5 |
kaynak tarama |
MS Word – Değişiklikleri izle, denklem oluşturma, denetim eklemek, stiller |
anlatım |
6 |
kaynak tarama |
MS Word – Stiller, içindekiler tablosu ve kaynakça oluşturma, adres mektup birleştirme |
anlatım |
7 |
kaynak tarama |
MS Excel - Excel tablosu, çalışma sayfası, hücre, hücre biçimlendirme, veri girme, veri düzenleme, çalışma sayfasını kaydetme |
anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
kaynak tarama |
Ms Excel - Formül çubuğu, formül ekleme, verileri sıralama, koşullu biçimlendirme |
anlatım |
10 |
kaynak tarama |
MS Power Point - Slaytlarla çalışma, ekleme, düzenleme, çıkarma |
anlatım |
11 |
kaynak tarama |
MS Power Point - Yazılara animasyon ekleme |
anlatım |
12 |
kaynak tarama |
MS Power Point - Sunum tasarımı hazırlama |
anlatım |
13 |
kaynak tarama |
MS Power Point - Zamanlama provası, asıl slayt, açıklama ekleme |
anlatım |
14 |
kaynak tarama |
MS Power Point - Sunum hazırlama |
anlatım |
15 |
kaynak tarama |
MS Power Point - Sunum hazırlama |
anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
TOSUN, N. (2007). Bilgisayara Giriş, İstanbul:Kriter Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Communication Science explains the basic concepts of Human Resources and Communication Sciences associate with the theoretical foundation.
|
0 |
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Issues related to their disciplines such as statistics and psychology have theoretical and practical knowledge in human resources solutions uses.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Institutional analyzes, and these requirements in accordance with the requirements of applications under realistic models of communication design.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Human Resources application of modern techniques and tools that are required for selecting and knows how to use effectively.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Existing applications in the field of Human Resources analyze, evaluate and develop applications for their development.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Human Resources issues involved in the field selects the appropriate research methods and techniques, apply.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
A specific conceptual model is implemented using modern methods of human resources.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Research design and methods, surveys, collecting data, analyzing the results, evaluation of consciousness and responsibility to have.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
May carry out work effectively as an individual.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Ability to work effectively within a team and take responsibility shows.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Conscious of the necessity of lifelong learning, science and technology developments can be followed through the mass media and can renew themselves.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Project management, workplace practices, employee health, environmental and safety issues is conscious.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Social Responsibility solutions and applications are aware of the universal and social effects and is aware of the importance of this issue.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Oral or written, express a problem and can communicate effectively and have at least one foreign language.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Human Resource Management, supervision, development and safety / reliability knowledgeable about and be able to apply this information in the study.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
With professional and ethical responsibility of spreading awareness in the society has this responsibility.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
14 |
1 |
14 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
32 |
0 |
48 |
|
Genel Toplam |
48 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
1,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
2,0 |
|