Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TRP155 | ARKEOLOJİ I | 1 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SERCAN YILDIZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. SENAY BOZ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Turist rehberliği öğrencilerinin arkeoloji bilim dalı ile tanışmaları, mesleki terminolojiyi öğrenmeleri, Anadolu arkeolojisinin gelişim sürecini ve bugününü bilmeleri hedeflenir |
İçerik: | Dünyanın gelişimi ve insanlık tarihi süreci, tarih öncesi çağlar, arkeoloji biliminin gelişim süreci Arkeoloji nedir: Arkeolojinin tanımı, amacı, sınırları; Arkeolojinin diğer bilimlerle ilişkisi Anadolu arkeolojisine bakış: İlk araştırmalar, günümüze kadar gelen arkeolojik çalışmalar. Arkeoloji biliminin ortaya çıkışı, tarihsel gelişimi, Türkiye’de arkeoloji; Anadolu’daki arkeolojik araştırma alanları, dünyadaki arkeolojik keşifler ve eski yazıtların çözüm yöntemleri, kazılar ve kazı türlerini kapsayan bir anlatım ön görülmektedir. Arkeolojik bir araştırmanın esasları: Antik kaynakların, arkeolojik, epigrafik ve nümizmatik belgelerin değerlendirilmesi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Evren ve dünya oluşum süreci, insansı türler, insanın ataları hakkında bilgi sahibi olur. İnsanlığın gelişimi ile ilgili bilgi edinerek günümüzdeki insanın kültürel evrimine ilişkin bilgi sahibi olur ve günümüz insanının gelişmesini anlamaya başlar. |
Tarih öncesi cağları ve bu dönemlere ait gelişim sürecini öğrenir |
Arkeoloji, kapsamı ve yöntemini öğrenir. Arkeoloji biliminin ne ile uğraştığını ve neyi araştırdığını öğrenir. |
Kültürel miras kavramını ve önemini öğrenir. Türkiye'nin insanlığın kültür tarihi açısından önemini kavrar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tanışma. Ders içeriklerinin ve öğretim sürecinin tanıtımı | Anlatım, Soru cevap |
2 | Literatür Taraması | Evrenin ve dünyanın yaşı | Anlatım, Soru cevap, Tartışma |
3 | Literatür Taraması | Fosil. İnsansı yaratıklar ve ilk insanlar | Anlatım, Soru cevap, Tartışma |
4 | Literatür Taraması | Tarih öncesi yaşama genel bir bakış | Anlatım, Soru cevap, Tartışma |
5 | Literatür Taraması | Arkeolojinin temel kavramları. | Anlatım, Soru cevap, Tartışma |
6 | Literatür Taraması | Arkeolojinin tarihsel gelişimi | Anlatım, Soru cevap, Tartışma |
7 | Literatür Taraması | Arkeolojinin kullandığı metotlar. Arkeolojiye yardımcı bilimler. | Anlatım, Soru cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Taraması | Sınav sonrası değerlendirmesi. Kazı türleri | Anlatım, Soru cevap, Tartışma |
10 | Literatür Taraması | Tarih öncesi çağlar: Paleolitik Çağ. Mezolitik Çağ | Anlatım, Soru cevap, Tartışma |
11 | Literatür Taraması | Tarih öncesi çağlar: Neolitik Çağ | Anlatım, Soru cevap, Tartışma |
12 | Literatür Taraması | Tarih öncesi çağlar: Kalkolitik Çağ. Tunç Çağı | Anlatım, Soru cevap, Tartışma |
13 | Literatür Taraması | Kültürel Miras | Anlatım, Soru cevap, Tartışma |
14 | Literatür Taraması | Dünyanın antik 7 harikası. Dönem sonu genel yorumlaması | Anlatım, Soru cevap, Tartışma |
15 | - | Final Sınavı | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Er, 2006 "Klasik Arkeoloji Sözlüğü, Sevin, 2003 "Anadolu Arkeolojisi", Sevin, 1999 "Arkeolojik Kazı Sistemi El Kitabı", Bahn, 1999 "Arkeolojinin ABC’si", Akurgal,2014 “Anadolu Uygarlıkları” Akurgal, 2015 “ Anadolu Kültür Tarihi”, Değirmencioğlu, Ahipaşaoğlu, 2011 "Anadolu'da Turizm Rehberliği" |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Possess theoretical and prachiptirtical knowledge supported by textbooks with updated information, practice equipments and other resource on basic level based on qualifications gained at secondary education level.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Possess theoretical and prachiptirtical knowledge supported by textbooks with updated information, practice equipments and other resource on basic level based on qualifications gained at secondary education level.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gain the skills to use basic level theoretical and practical knowledge acquired within the field in the same field of a higher education level or in a field of same level.
|
5 | |||||
2 |
Interpret and evaluate data, define problems, do analysis, produce solutions based on proof with using basic level knowledge and practices gained within the field.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can use the theoretical and applied knowledge gained in the field as the basis of a further education level.
|
5 | |||||
2 |
By using the acquired knowledge and skills, gains the ability to analyze problems, solve them, see and eliminate situations that may pose problems before they occur.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conduct studies at basic level within the field independently.
|
5 | |||||
2 |
Take responsibility as a team member in order to solve unexpected complex problems faced in the implementations within the field.
|
5 | |||||
3 |
Conduct activities towards the development of subordinates within a project.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the acquired knowledge and skills at basic level within the field with a critical approach, determine and respond to learning needs.
|
5 | |||||
2 |
Direct the education received to a higher education level in the same field or to an occupation in the same level.
|
5 | |||||
3 |
Gain awareness of lifelong learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Transfer the ideas based on the basic knowledge and skills acquired within the field through written and oral communication.
|
5 | |||||
2 |
Share the ideas and solution proposals to problems about issues within the field with professionals and non-professionals.
|
5 | |||||
3 |
Monitor the developments in the field and communicate with peers by using a foreign language at least at a level of European Language Portfolio A2 General Level.
|
0 | |||||
4 |
Use informatics and communication technologies with at least a minimum level of European Computer Driving License Basic Level software knowledge.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Possess social, scientific, cultural and ethic values on the stages of gathering, implementation and release of the results of data related to the field.
|
5 | |||||
2 |
Possess sufficient consciousness about the issues of universality of social rights, social justice, quality, cultural values and also, environmental protection, worker s health and security.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 2 | 24 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 6 | 3 | 18 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 8 | 2 | 16 |
Ödev | 3 | 1 | 3 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 3 | 3 | 9 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 3 | 2 | 6 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 53 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |