TR EN

BİLGİ TEKNOLOJİLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BIL101 BİLGİ TEKNOLOJİLERİ 1 2 1 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÖKER ATILGAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ADNAN KÜRŞAT TEKE
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı öğrencilere eğitim ve meslek hayatlarında teknoloji ve bilimin önemini kavratarak öğrenme becerilerini geliştirmek ile problem çözme ve analiz etme becerileri kazandırmaktadır.
İçerik: Temel MS Office paket programı, temel bilgisayar bilgi ve kavramları, bilgisayar donanım ve yazılımı, işletim sistemleri, sunum hazırlama konuları ve bilgisayarı zararlı programlardan koruma işlemlerini kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bilgisayar donanımını açıklar. (Explaining) (3)
Yazılım programlarını kullanım amacına göre sınıflandırır. (Classifying) (2)
Yazılım ve donanım arasındaki ilişki ve organizasyonu açıklar. (Ekplaining) (3)
Fonksiyonel ve matematiksel işlemler yapabilen yazılımları sınıflandırır. (Classifying) (2)
Grafik çizim ve sunum yapar. (Apply) (3)
İnternet ve internet kullanımı hakkında fikirlerini açıklar. (Explaining) (3)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 kaynak tarama Bilgisayar donanımı-1 anlatım
2 kaynak tarama Bilgisayar donanımı-2 anlatım
3 kaynak tarama Ofis uygulamaları ve ortak özellikleri anlatım
4 kaynak tarama MS Word – Grafik, üst bilgi, alt bilgi, sayfa numarası, başvuru ve nesneler eklemek anlatım
5 kaynak tarama MS Word – Değişiklikleri izle, denklem oluşturma, denetim eklemek, stiller anlatım
6 kaynak tarama MS Word – Stiller, içindekiler tablosu ve kaynakça oluşturma, adres mektup birleştirme anlatım
7 kaynak tarama MS Excel - Excel tablosu, çalışma sayfası, hücre, hücre biçimlendirme, veri girme, veri düzenleme, çalışma sayfasını kaydetme anlatım
8 - ARA SINAV -
9 kaynak tarama Ms Excel - Formül çubuğu, formül ekleme, verileri sıralama, koşullu biçimlendirme anlatım
10 kaynak tarama MS Power Point - Slaytlarla çalışma, ekleme, düzenleme, çıkarma anlatım
11 kaynak tarama MS Power Point - Yazılara animasyon ekleme anlatım
12 kaynak tarama MS Power Point - Sunum tasarımı hazırlama anlatım
13 kaynak tarama MS Power Point - Zamanlama provası, asıl slayt, açıklama ekleme anlatım
14 kaynak tarama MS Power Point - Sunum hazırlama-1 anlatım
15 kaynak tarama MS Power Point - Sunum hazırlama-2 anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

TOSUN, N. (2007). Bilgisayara Giriş, İstanbul:Kriter Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to teamwork
2
Identify vocational problems and resolve them effectively
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
2
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
2
Manage a process effectively to meet the demands.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Develop an awareness for life long learning
2
Access and assess sectoral problems
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Be aware of legal regulations, and comply with them
2
Communicate in an at least one foreign language
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Utilize communication and information technologies, as well as other technologies and equipment.
2
Plan and carry out vocational processes
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Communicate effectively in writing and orally
2
Display their vocational self-confidence at work place
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Develop an entrepreneur spirite

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 14 1 14
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 2 2
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 48
Genel Toplam 48
Toplam İş Yükü / 25.5 1,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 2,0