Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YDL253 | MESLEKİ İNGİLİZCE | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ATİLLA AYDIN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Denizde ve limanda çalışacak olan öğrencilere gerekli bilgi ve donanımları sağlamak. Öğrencileri denizcilik İngilizcesi terimlerini, teorik ve pratik olarak vermek. öğrencilerin gerek konuşma gerekse yazılı olarak denizcilik konusunda üretim yapabilmelerini sağlamak |
İçerik: | Mesleki ingilizceye giriş, Denizcilik İngilizcesi, Denizcilik ingilizcesi kullanım alanları, Denizcilik İngilizcesi Terimleri, Okuma-Yazma-Dinleme Etkinlikleri, Örneklemeler ve Yorumlamalar, sigortacılık terimleri, denizcilikte yazılan mektup ve anlaşmalar, gemi kiralama çeşitleri ve denizcilik haberleşmesi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Denizcilik İngilizcesi terminolojisini kullanır. |
Denizcilik alanında İngilizce terimlerin yardımıyla iletişimi yapar. |
Uluslararası düzeydeki formların doldurulması ve hazırlanması hakkında bilgi sahibi olur. |
ISM ve ISPS gereklerini ve Uluslararası Sözleşmeleri yorumlar. |
Denizcilik ile ilgili İngilizce yazılı ve sözlü anlama yeteneklerini gösterir ve kelime bilgilerini kullanarak bu konu ile ilgili yazılı ve sözlü üretim yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Grammer Bilgisi ve Denizcilik Alanındaki İngilizce Terimler | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
2 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Grammer Bilgisi ve Denizcilik Alanındaki İngilizce Terimler | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
3 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Grammer Bilgisi ve Denizcilik Alanındaki İngilizce Terimler | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
4 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Grammer Bilgisi, Mesleki İngilizcenin Denizcilik Alanında Kullanımı, Kısaltmalar | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
5 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Grammer Bilgisi, Mesleki İngilizcenin Denizcilik Alanında Kullanımı, Kısaltmalar | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
6 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Grammer Bilgisi, Mesleki İngilizcenin Denizcilik Alanında Kullanımı, Kısaltmalar | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
7 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Grammer Bilgisi, Mesleki İngilizce Okuma - Yazma - Dinleme Çalışmaları | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Mesleki İngilizce Okuma - Yazma - Dinleme Çalışmaları | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
10 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Sertifikalar, Belgeler ve Yayınlar- Mesleki İngilizce Okuma - Yazma | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
11 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Sertifikalar, Belgeler ve Yayınlar- Mesleki İngilizce Okuma - Yazma | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
12 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Uluslararası Denizcilik Örgütü Uygulamaları, Sirkülerler, Bayrak Otoriteleri, Class Kuruluşları ve Sigorta Kuruluşlarının Yayınlarının İncelenmesi ve Terimler | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
13 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Uluslararası Denizcilik Örgütü Uygulamaları, Sirkülerler, Bayrak Otoriteleri, Class Kuruluşları ve Sigorta Kuruluşlarının Yayınlarının İncelenmesi ve Terimler | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
14 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Uluslararası Denizcilik Gündem Takibinin Yapılması- Okuma, Yazma, Çeviri | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
15 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Uluslararası Denizcilik Gündem Takibinin Yapılması- Okuma, Yazma, Çeviri | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
IMO Standard Marine Communication Phrases |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
This program has theoretical and practical knowledge about the field of logistics.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the theoretical and practical basic concepts required by the field of air transportation.
|
||||||
2 |
Defines the terminology in the field of Air Logistics.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gains the ability to communicate effectively with colleagues.
|
||||||
2 |
Gains the ability to use information and communication technology tools.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have the ability to understand and apply sectoral legislation.
|
||||||
2 |
Gains the ability to use the theoretical field knowledge in practice with the awareness of professional ethics.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It takes responsibility in transforming its knowledge and skills into an idea/approach/technology/product with high social/cultural/economic added value by evaluating the risks and opportunities related to personal, professional and/or work area; develops entrepreneurial competence individually or as a team member.
|
||||||
2 |
It takes risks and responsibility in the realization of knowledge, ideas, practices or technologies that bring innovation to its field.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By determining the learning needs, it plans and manages the activities aimed at improving the performance of itself and the people under its responsibility in line with the learning objectives.
|
||||||
2 |
Evaluates the advanced knowledge and skills acquired in the field with a critical approach.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follows the developments in the field and communicates with colleagues by using a foreign language (English) at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
||||||
2 |
Uses information and communication technologies as required by the field, based on the computer usage competence defined in the Advanced Level of the European Computer Usage License.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It carries out its activities in line with the awareness it has acquired in the fields of universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
||||||
2 |
It acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results of the data related to the field.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 14 | 1 | 14 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Yerinde Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Mesleki Faaliyet | 14 | 1 | 14 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 8 | 1 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 114 | 0 | 156 |
Genel Toplam | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |