Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
DTP153 |
GÜMRÜK YÖNETİMİ |
1 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. ATİLLA AYDIN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. SELİM AYKAÇ |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Gümrük mevzuatı ve uygulamalarına ilişkin olarak kullanılan tanımlamalar ve evrakları tanımak, ithalat ve ihracat mevzuatına hakim olmak ve Gümrük vergilerinin hesaplama yöntem ve uygulamalarını bilmek amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Gümrük kanunu ve yönetmeliklerine bağlı olarak Gümrük Rejimlerini tanımak ve kapsamlarını öğrenmek, Gümrük işlemleri uygulama süreçlerine ilişkin olarak örnekler görmek ve Serbest Dolaşıma Giriş ve Geçici İthalat Rejimlerinde vergi hesaplaması uygulaması yapmak gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Gümrük Kavramına İlişkin Temel Kavramları ve Mevzuatı Öğrenir |
4458 Sayılı Gümrük Kanunu ve Gümrük İdarelerinde Uygulanan Mevzuatı Tanır |
Gümrük Tarifeleri, Eşyanın Tarife Pozisyonları, Tarifelerin Hesaplanması ve İstisna Halleri Yorumlar |
Gümrük Sorumlulukları, Gümrük Cezaları ve İtiraz Yollarını Öğrenir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Ders Notu Okuma |
Gümrük Mevzuatı ile İlgili Temel Kavramlar |
Anlatım, Soru Cevap |
2 |
Ders Notu Okuma |
4458 Sayılı Gümrük Kanunu ve Gümrük İdarelerinde Uygulanan Mevzuat |
Anlatım, Soru Cevap |
3 |
Ders Notu Okuma |
Menşe Kavramı ve Gümrük Kıymeti |
Anlatım, Soru Cevap |
4 |
Ders Notu Okuma |
Gümrük Tarifeleri, Eşyanın Tarife Pozisyonları, Tarifelerin Hesaplanması ve İstisna Halleri |
Anlatım, Soru Cevap |
5 |
Ders Notu Okuma |
Gümrüklerde Kullanılan Belgeler |
Anlatım, Soru Cevap |
6 |
Ders Notu Okuma |
Rejim Kavramı, Gümrük Rejimlerinin Genel Anlatımı |
Anlatım, Soru Cevap |
7 |
Ders Notu Okuma |
Genel Değerlendirme |
Anlatım, Soru Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Ders Notu Okuma |
Serbest Dolaşıma Giriş Rejimi, Transit Rejimi, İhracat Rejimi, Geçici ithalat Rejimi |
Anlatım, Soru Cevap |
10 |
Ders Notu Okuma |
Gümrük Antrepo Rejimi, Gümrük Kontrolü Altında İşleme Rejimi |
Anlatım, Soru Cevap |
11 |
Ders Notu Okuma |
Dahilde İşleme Rejimi |
Anlatım, Soru Cevap |
12 |
Ders Notu Okuma |
Hariçte İşleme Rejimi |
Anlatım, Soru Cevap |
13 |
Ders Notu Okuma |
Diğer Kullanım Şekilleri (Serbest Bölge, Yeniden İhracat, İmha ve Terk) |
Anlatım, Soru Cevap |
14 |
Ders Notu Okuma |
Gümrük Sorumluluk, Gümrük Cezaları ve İtiraz Yolları |
Anlatım, Soru Cevap |
15 |
Ders Notu Okuma |
Genel Değerlendirme |
Anlatım, Soru Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Tekin, A. & Tekin, Ü.E.(2018). Gümrük İşlemleri Mevzuat, Teori, Uygulama, Vergilendirme, Seçkin Yayıncılık |
Dölek, A.(2017). Gümrük İşlemleri, Umut Kitap. |
Dölek, A. (2017). Kavramlarla Gümrük Mevzuatı, Umut Kitap. |
Esnemez, R. (2017). Gümrük Müşaviri Kaleminden Gümrük ve Dış Ticaret Hakkında Herşey, Beka Yayınları. |
Atatürk Üniversitesi, (2020). Gümrük İşlem ve Uygulamaları. |
4458 Sayılı Gümrük Kanunu |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
This program has theoretical and practical knowledge about the field of logistics.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explain the theoretical and practical basic concepts required by the field of air transportation.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Defines the terminology in the field of Air Logistics.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gains the ability to communicate effectively with colleagues.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Gains the ability to use information and communication technology tools.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have the ability to understand and apply sectoral legislation.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Gains the ability to use the theoretical field knowledge in practice with the awareness of professional ethics.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
It takes responsibility in transforming its knowledge and skills into an idea/approach/technology/product with high social/cultural/economic added value by evaluating the risks and opportunities related to personal, professional and/or work area; develops entrepreneurial competence individually or as a team member.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
It takes risks and responsibility in the realization of knowledge, ideas, practices or technologies that bring innovation to its field.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
By determining the learning needs, it plans and manages the activities aimed at improving the performance of itself and the people under its responsibility in line with the learning objectives.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Evaluates the advanced knowledge and skills acquired in the field with a critical approach.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Follows the developments in the field and communicates with colleagues by using a foreign language (English) at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Uses information and communication technologies as required by the field, based on the computer usage competence defined in the Advanced Level of the European Computer Usage License.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
It carries out its activities in line with the awareness it has acquired in the fields of universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
It acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results of the data related to the field.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
2 |
2 |
4 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
4 |
2 |
8 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
14 |
1 |
14 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
14 |
1 |
14 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
64 |
0 |
126 |
|
Genel Toplam |
126 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|