Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
LJP155 |
TEMEL LOJİSTİK BİLGİSİ |
1 |
3 |
3 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. ATİLLA AYDIN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. MUHAMMED ENSAR YALÇIN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu ders kapsamında, lojistik kavramının tanımı ve lojistik süreçlerin incelenmesi ve tedarik zinciri ile lojistik ilişkisinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Lojistik Kavramı ve Kapsamı, Lojistiğin Tarihsel Gelişimi ve Önemi, Lojistik Faaliyetler, Taşıma Türleri: Havayolu, Denizyolu, Taşıma Türleri: Karayolu, Demiryolu, Boru Hattı, Tedarik Zinciri Kavramı ve Kapsamı, Tedarik Zinciri ve Lojistik, Lojistikte Dış Kaynak Kullanımı, Lojistikte Yeni Yaklaşımlar, Lojistikte Yeni Yaklaşımlar, Dış Ticarette Kullanılan Belgeler, Dış Ticarette Kullanılan Teslim Şekilleri, Ülkemizde Lojistik Sektörünün Gelişmesinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Öğrenci lojistik ve lojistik ile ilgili kavramları tanımlar |
Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi arasındaki ilişkiyi yorumlar |
Taşıma modlarını yorumlayarak taşımacılıkta kullanılan belgeleri bilir |
Lojistiğin Dünyada ve Türkiye'de gelişimine ait güncel bilgileri yorumlar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Ders Notu Okuma |
Lojistik Kavramı ve Kapsamı |
Anlatım, Soru Cevap |
2 |
Ders Notu Okuma |
Lojistiğin Tarihsel Gelişimi ve Önemi |
Anlatım, Soru Cevap |
3 |
Ders Notu Okuma |
Lojistik Süreçler ve Faaliyetler |
Anlatım, Soru Cevap |
4 |
Ders Notu Okuma |
Taşıma Türleri ve Kullanılan Belgeler: Havayolu, Denizyolu |
Anlatım, Soru Cevap |
5 |
Ders Notu Okuma |
Taşıma Türleri ve Kullanılan Belgeler: Karayolu, Demiryolu, Boru Hattı |
Anlatım, Soru Cevap |
6 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zinciri Kavramı ve Kapsamı |
Anlatım, Soru Cevap |
7 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zinciri ve Lojistik |
Anlatım, Soru Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Ders Notu Okuma |
Lojistikte Dış Kaynak Kullanımı |
Anlatım, Soru Cevap |
10 |
Ders Notu Okuma |
Lojistikte Yeni Yaklaşımlar |
Anlatım, Soru Cevap |
11 |
Ders Notu Okuma |
Lojistikte Yeni Yaklaşımlar |
Anlatım, Soru Cevap |
12 |
Ders Notu Okuma |
Dış Ticarette Kullanılan Belgeler |
Anlatım, Soru Cevap |
13 |
Ders Notu Okuma |
Teslim Şekilleri |
Anlatım, Soru Cevap |
14 |
Ders Notu Okuma |
Ülkemizde Lojistik Sektörünün Gelişmesinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri |
Anlatım, Soru Cevap |
15 |
Ders Notu Okuma |
Genel Değerlendirme |
Anlatım, Soru Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Erturgut, R. (2021). Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi, Nobel Akademik Yayıncılık. |
Kaya, S. (2020). Lojistik Faaliyetlerde Dış Kaynak Kullanımı, Ekin Yayınevi. |
Gelmez, E. (2022). Lojistikte Güncel Yaklaşımlar, Nobel Bilimsel Eserler. |
Tek, Ö. B., & Karaduman, İ. (2012). Lojistik Yönetimi. İstanbul: İhlas Gazetecilik AŞ. |
Acar, Z. (2021). Stratejik Lojistik Yönetimi, Nobel Akademik Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
This program has theoretical and practical knowledge about the field of logistics.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explain the theoretical and practical basic concepts required by the field of air transportation.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Defines the terminology in the field of Air Logistics.
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gains the ability to communicate effectively with colleagues.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Gains the ability to use information and communication technology tools.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have the ability to understand and apply sectoral legislation.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Gains the ability to use the theoretical field knowledge in practice with the awareness of professional ethics.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
It takes responsibility in transforming its knowledge and skills into an idea/approach/technology/product with high social/cultural/economic added value by evaluating the risks and opportunities related to personal, professional and/or work area; develops entrepreneurial competence individually or as a team member.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
It takes risks and responsibility in the realization of knowledge, ideas, practices or technologies that bring innovation to its field.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
By determining the learning needs, it plans and manages the activities aimed at improving the performance of itself and the people under its responsibility in line with the learning objectives.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Evaluates the advanced knowledge and skills acquired in the field with a critical approach.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Follows the developments in the field and communicates with colleagues by using a foreign language (English) at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Uses information and communication technologies as required by the field, based on the computer usage competence defined in the Advanced Level of the European Computer Usage License.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
It carries out its activities in line with the awareness it has acquired in the fields of universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
It acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results of the data related to the field.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
8 |
3 |
24 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
3 |
42 |
Ödev |
8 |
3 |
24 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
1 |
3 |
3 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
1 |
3 |
3 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
62 |
0 |
182 |
|
Genel Toplam |
182 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
7,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|