Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HLP154 | TEMEL UÇAK BİLGİSİ | 2 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ATİLLA AYDIN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı öğrencilerin uçaklarla ilgili temel düzeyde bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. |
İçerik: | Havacılığın tarihçesini, uçma prensibi, kaldırma kuvveti, güç sistemleri, kumanda yüzeyleri, uçak sistemleri |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Havacılığın tarihçesini, uluslararası havacılık otoritelerinin görevlerini çalışma alanlarını bilir. |
Uçakların nasıl uçtuğunu ve uçağı oluşturan temel elemanları ve görevlerini tanımlar. |
Atmosferi oluşturan gazları ve atmosferde sıcaklığın yükseklikle değişimini ve bunun uçaklara etkisini tanımlar. |
Uçak kanadı üzerinde kaldırma kuvvetinin oluşumunu ve kaldırma kuvvetine etki eden faktörleri bilir. |
Uçak güç sistemlerini bilir. |
Uçağın bölümlerini, ana ve yardımcı kumanda yüzeylerini bilir. |
Uçak sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Havacılığa giriş, Havacılığın tarihcesi, havacılık otoritelerinin (ICAO, FAA, EASA..v.b.) çalışma alanları | Sunum, soru cevap, anlatım, uygulama |
2 | Ders sunum dosyası özeti | Uçak üzerine etkiyen kuvvetler, Uçağı oluşturan temel elemanlar: gövde, kanat, kuyruk takımı | Sunum, soru cevap, anlatım, uygulama |
3 | Ders sunum dosyası özeti | Uçak ve helikopterlerde güç sistemleri: pistonlu motor, pervane, turboprop, turbojet, turboshaft, turbofan. | Sunum, soru cevap, anlatım, uygulama |
4 | Ders sunum dosyası özeti | Atmosfer; Atmosferi oluşturan gazların bileşenleri, atmosferdeki sıcaklığın yükseklikle değişimi, nemin atmosfer yoğunluğuna etkisi Mach sayısı,ses hızı, stall ve havacılık alfabesi | Sunum, soru cevap, anlatım, uygulama |
5 | Ders sunum dosyası özeti | Kanatlar ,Uçuş Teoremi, Kanat üzerinde kaldırma kuvvetinin oluşumu,Kaldırma kuvveti ve kaldırma kuvvetini etkileyen faktörler | Sunum, soru cevap, anlatım, uygulama |
6 | Ders sunum dosyası özeti | Uçak eksenleri, Roll, Pitch, yaw, roll hareketi, uçuş kontrol yüzeylerinin sınıflandırılması, Ana ve yardımcı uçuş kontrol yüzeyleri,uçuş kumandaları, | Sunum, soru cevap, anlatım, uygulama |
7 | Ders sunum dosyası özeti | Uçak gövde yapısı,takviye elemanları, krişler, istasyon,bölge tanımlamaları,yapısal sınıflandırma | Sunum, soru cevap, anlatım, uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders sunum dosyası özeti | İniş takımları ve frenler | Sunum, soru cevap, anlatım, uygulama |
10 | Ders sunum dosyası özeti | Kapılar ve pencereler, air conditioning ve basınçlandırma işlemi,naseller, paylonlar,ışıklar | Sunum, soru cevap, anlatım, uygulama |
11 | Ders sunum dosyası özeti | Buz ve yağmurdan korunma sistemi,su /atık sistemleri | Sunum, soru cevap, anlatım, uygulama |
12 | Ders sunum dosyası özeti | Yakıt sistemleri ve yakıt tankları, | Sunum, soru cevap, anlatım, uygulama |
13 | Ders sunum dosyası özeti | Oksijen sistemleri | Sunum, soru cevap, anlatım, uygulama |
14 | Ders sunum dosyası özeti | Pervane yapısı. blade elemanı teorisi, pervane hatve kontrolü, | Sunum, soru cevap, anlatım, uygulama |
15 | Ders sunum dosyası özeti | Pervane senkronizasyonu, pervane buzdan koruma, pervane bakımı, pervane depolama ve muhafaza | Sunum, soru cevap, anlatım, uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kaya. Ş. (1999), Uçaklar ve Helikopterler, İnkılâp Kitabevi, İstanbul |
Pilot’s Handbook of Aeronautical Knowledge, U.S. DEPARTMENT OF TRANSPORTATION FAA, 2003 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
This program has theoretical and practical knowledge about the field of logistics.
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the theoretical and practical basic concepts required by the field of air transportation.
|
3 | |||||
2 |
Defines the terminology in the field of Air Logistics.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gains the ability to communicate effectively with colleagues.
|
0 | |||||
2 |
Gains the ability to use information and communication technology tools.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have the ability to understand and apply sectoral legislation.
|
1 | |||||
2 |
Gains the ability to use the theoretical field knowledge in practice with the awareness of professional ethics.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It takes responsibility in transforming its knowledge and skills into an idea/approach/technology/product with high social/cultural/economic added value by evaluating the risks and opportunities related to personal, professional and/or work area; develops entrepreneurial competence individually or as a team member.
|
1 | |||||
2 |
It takes risks and responsibility in the realization of knowledge, ideas, practices or technologies that bring innovation to its field.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By determining the learning needs, it plans and manages the activities aimed at improving the performance of itself and the people under its responsibility in line with the learning objectives.
|
0 | |||||
2 |
Evaluates the advanced knowledge and skills acquired in the field with a critical approach.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follows the developments in the field and communicates with colleagues by using a foreign language (English) at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
0 | |||||
2 |
Uses information and communication technologies as required by the field, based on the computer usage competence defined in the Advanced Level of the European Computer Usage License.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It carries out its activities in line with the awareness it has acquired in the fields of universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
1 | |||||
2 |
It acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results of the data related to the field.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 9 | 9 | 81 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 6 | 24 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 159 |
Genel Toplam | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |