Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
LJP253 |
TEDARİK ZİNCİRİ |
3 |
2 |
2 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. ATİLLA AYDIN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi MURAT BAŞAL |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı öğrencilere lojistik ve tedarik zincirinin temellerini öğretmek; tedarik zinciri ve lojistik problemlerini çözmek için modeller kurma ve çeşitli teknikler geliştirme becerisi vermektir. |
İçerik: |
Lojistik ile ilgili genel terimler, Tedarik Zincirine giriş, Lojistik ve Tedarik zinciri arasındaki ilişki, Tedarik zincirinin üyeleri, Tedarik zincirinin temel fonksiyonları, Tedarik Zincirinde planlama, Tedarik Zincirinde satın alma, Tedarik Zincirinde dağıtım, Tedarik Zincirinde talep yönetimi, Tedarik zinciri uygulamaları, Tedarik zincirinde envanter yönetimi, Dış Kaynak kullanımı, Tersine Lojistik. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Lojistik ve Tedarik zinciri alanına ilişkin temel kavram ve kuramları açıklar. |
Alanındaki olgular hakkında bilimsel ve disiplinler arası araştırma yapabilir. |
Lojistik ve Tedarik zinciri alanına ilişkin bilgi ve bulguları analiz eder ve sonuçlar üretir. |
Lojistik faaliyetler ve Tedarik zinciri ilgili Türkçe ve İngilizce yazılı, görsel rapor, sunum ve proje hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Ders Notu Okuma |
Ders İçeriği ile İlgili Bilgilendirme, Tedarik Zinciri Yönetimi Temel Kavramlar |
Anlatım, Soru Cevap |
2 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zinciri |
Anlatım, Soru Cevap |
3 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zinciri Yönetimi |
Anlatım, Soru Cevap |
4 |
Ders Notu Okuma |
Küresel Boyutuyla Tedarik Zinciri Yönetimi |
Anlatım, Soru Cevap |
5 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zinciri Yönetimi Faaliyetleri |
Anlatım, Soru Cevap |
6 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zinciri Talep Tahmini |
Anlatım, Soru Cevap |
7 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler |
Anlatım, Soru Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zincirinde Stok Yönetimi |
Anlatım, Soru Cevap |
10 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zincirinde Dağıtım |
Anlatım, Soru Cevap |
11 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zincirinde Stratejik İşbirliği |
Anlatım, Soru Cevap |
12 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zinciri Performans Yönetimi |
Anlatım, Soru Cevap |
13 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zinciri Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri |
Anlatım, Soru Cevap |
14 |
Ders Notu Okuma |
Final Öncesi Genel Değerlendirme |
Anlatım, Soru Cevap |
15 |
Ders Notu Okuma |
Genel Değerlendirme |
Anlatım, Soru Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Keskin, H. (2015). Tedarik Zinciri Yönetimi, Nobel Yayıncılık. |
Görçün, Ö. (2016). Örnek Olay ve Uygulamalarla Tedarik Zinciri Yönetimi, Beta Yayıncılık. |
Acar, Z. (2016). Lojistik Yaklaşımıyla Tedarik Zinciri Yönetimi, Nobel Yayıncılık. |
Tanyaş, M. & Düzgün, M. (2016). Küresel Tedarik Zinciri Yönetimi, Nobel Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
This program has theoretical and practical knowledge about the field of logistics.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explain the theoretical and practical basic concepts required by the field of air transportation.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Defines the terminology in the field of Air Logistics.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gains the ability to communicate effectively with colleagues.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Gains the ability to use information and communication technology tools.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have the ability to understand and apply sectoral legislation.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Gains the ability to use the theoretical field knowledge in practice with the awareness of professional ethics.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
It takes responsibility in transforming its knowledge and skills into an idea/approach/technology/product with high social/cultural/economic added value by evaluating the risks and opportunities related to personal, professional and/or work area; develops entrepreneurial competence individually or as a team member.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
It takes risks and responsibility in the realization of knowledge, ideas, practices or technologies that bring innovation to its field.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
By determining the learning needs, it plans and manages the activities aimed at improving the performance of itself and the people under its responsibility in line with the learning objectives.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Evaluates the advanced knowledge and skills acquired in the field with a critical approach.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Follows the developments in the field and communicates with colleagues by using a foreign language (English) at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Uses information and communication technologies as required by the field, based on the computer usage competence defined in the Advanced Level of the European Computer Usage License.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
It carries out its activities in line with the awareness it has acquired in the fields of universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
It acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results of the data related to the field.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
12 |
2 |
24 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
2 |
28 |
Ödev |
12 |
2 |
24 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
1 |
2 |
2 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
1 |
2 |
2 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
6 |
2 |
12 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
12 |
2 |
24 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
88 |
0 |
174 |
|
Genel Toplam |
174 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|