TR EN

TEHLİKELİ MADDE YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
LJP251 TEHLİKELİ MADDE YÖNETİMİ 3 2 2 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ATİLLA AYDIN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. VEFA SÜMEYYE KORKMAZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Tehlikeli Madde Taşımacılığı dersinde öğrencilerin tehlikeli maddelerin tanımlarını, risklerini, sınıflandırılmalarını, paketlenmelerini, etiketlenmelerini, taşıma esaslarını, tarafların sorumluluklarını ve ilgili uluslararası sözleşmeleri öğrenmesi amaçlanır.
İçerik: Bu derste Tehlikeli Madde tanımlanır, insana ve çevreye hangi yollarla zarar verebileceği ile bunlardan kaçınma, korunma ve acil müdahale yöntemleri anlatılır.Tehlikeli Maddeler hakkında bilgilendirilir. Sınıflandırmalarına göre riskleri, paketlenmeleri, taşıma, depolama ve elleçlenmeleri için gerekli önlemler açıklanır.Tehlikeli Maddeler için Birleşmiş Milletler numarasının önemi ve uluslararası sözleşmeler hakkında bilgi verilir. Gönderen, taşıyan ve alıcının sorumlulukları üzerinde durulur. Tehlikeli Madde Güvenlik Bilgi Formu ve içeriği kavratılır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Tehlikeli Madde tanımını bilir.
Tehlikeli maddelerin Birleşmiş Milletler tarafından yapılan sınıflandırmalarını ve risklerini öğrenir.
Tehlikeli maddelerin insan ve çevreye hangi yollarla zararlarının olduğunu kavrar.
Tehlikeli maddeleri, risklerini, korunma ve acil müdahale yöntemlerini bilir.
Tehlikeli madde taşımacılığında uluslararası sözleşmeler ADR, RID, DGR, IMDG-Code hakkında genel bilgi sahibi olur.
Karayolu, havayolu ve denizyolunda tehlikeli madde taşımacılığında standardizasyon ve eşgüdümün öneminin bilincine varır.
Tehlikeli Maddelerin risklerine göre paketlenme gruplarını öğrenir.
Tehlikeli maddelerin etiketlerini tanır ve etiketlerin risk derecelendirme endeksleri hakkında bilgisi olur.
Tehlikeli Madde Güvenlik Bilgi Formu ve içeriğini bilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Taraması Ders içeriğinin aktarımı, Tehlikeli Madde tanımı, lojistik faaliyetler içinde tehlikeli maddelerin önemi Sözlü anlatım, görsel sunum, tartışma
2 Ders Notu Okuma Tehlikeli Maddelerin Birleşmiş Milletler sınıflandırması Sözlü anlatım, görsel sunum, tartışma
3 Ders Notu Okuma Tehlikeli maddelerin riskleri Sözlü anlatım, görsel sunum, tartışma
4 Ders Notu Okuma Tehlikeli maddelerin insan ve çevreye zarar verme yolları ile zararlarından korunma ve acil müdahale yöntemleri Sözlü anlatım, görsel sunum, tartışma
5 Ders Notu Okuma Birleşmiş Milletler Tehlikeli Madde numarasının ve Uluslararası Sözleşmelerde Tehlikeli Madde taşımacılığı, standardizasyonun ve eşgüdümün önemi Sözlü anlatım, görsel sunum, tartışma
6 Ders Notu Okuma ADR, RID, DGR hakkında genel bilgi Sözlü anlatım, görsel sunum, tartışma
7 Ders Notu Okuma IMDG-Code hakkında genel bilgi Sözlü anlatım, görsel sunum, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Ders Notu Okuma IMDG-Code İçeriği ve Önemi Sözlü anlatım, görsel sunum, tartışma
10 Ders Notu Okuma Tehlikeli Maddelerin paketlenme grupları Sözlü anlatım, görsel sunum, tartışma
11 Ders Notu Okuma Paket tipi, türü, miktar sınırlamaları ve bunlara ilişkin işaret ve etiketler Sözlü anlatım, görsel sunum, tartışma
12 Ders Notu Okuma Tehlikeli Madde risk sınıflandırma endeksleri Sözlü anlatım, görsel sunum, tartışma
13 Ders Notu Okuma Tehlikeli maddelerin etiketleri Sözlü anlatım, görsel sunum, tartışma
14 Ders Notu Okuma Tehlikeli Madde Güvenlik Bilgi Formu ve içeriği Sözlü anlatım, görsel sunum, tartışma
15 Ders Notu Okuma Tehlikeli madde taşımacılığında kalite bilinci Sözlü anlatım, görsel sunum, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Görçün, Ö.F., Erdal, M. Tehlikeli Madde Lojistiği - Beta Yayınları
Akçetin, E. Tehlikeli Madde Lojistiğinde Risk Yönetimi - Nobel Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
This program has theoretical and practical knowledge about the field of logistics.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the theoretical and practical basic concepts required by the field of air transportation.
3
2
Defines the terminology in the field of Air Logistics.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gains the ability to communicate effectively with colleagues.
0
2
Gains the ability to use information and communication technology tools.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have the ability to understand and apply sectoral legislation.
2
2
Gains the ability to use the theoretical field knowledge in practice with the awareness of professional ethics.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
It takes responsibility in transforming its knowledge and skills into an idea/approach/technology/product with high social/cultural/economic added value by evaluating the risks and opportunities related to personal, professional and/or work area; develops entrepreneurial competence individually or as a team member.
0
2
It takes risks and responsibility in the realization of knowledge, ideas, practices or technologies that bring innovation to its field.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By determining the learning needs, it plans and manages the activities aimed at improving the performance of itself and the people under its responsibility in line with the learning objectives.
0
2
Evaluates the advanced knowledge and skills acquired in the field with a critical approach.
1
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follows the developments in the field and communicates with colleagues by using a foreign language (English) at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
0
2
Uses information and communication technologies as required by the field, based on the computer usage competence defined in the Advanced Level of the European Computer Usage License.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
It carries out its activities in line with the awareness it has acquired in the fields of universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
1
2
It acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results of the data related to the field.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 12 2 24
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 12 2 24
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 1 2 2
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 1 2 2
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 10 2 20
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 10 2 20
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 90 0 178
Genel Toplam 178
Toplam İş Yükü / 25.5 7
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0