Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HLP256 | HAVACILIKTA EŞYA VE YÜK YÖNETİMİ | 4 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ATİLLA AYDIN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders kapsamında, öğrencilerin hava kargo taşımacılığına yönelik genel süreç hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Hava Kargo Taşımacılığı Dersine Yönelik Genel Bilgilendirme, Hava Kargo Taşımacılığının Dünyada ve Türkiye'de Tarihsel Gelişimi, Hava Kargo Taşımacılığının Günümüzdeki Değerlendirmesi ve Önemi, Hava Kargo Taşımacılığının Özellikleri, Hava Kargoda Taşınan Genel ve Özellikli Kargolar, Hava Kargo Taşımacılığının Yasal Çerçevesi, Hava Kargo Taşımacılığında Kullanılan Belgeler, Hava Kargo Pazarı ve Aktörleri, Hava Kargo Pazarında Rekabet, Hava Kargoda Faaliyet Gösteren İşletmelerin İncelenmesi, Hava Kargo Taşımacılığında Güvenlik, Havayolu Kargo Taşımacılığında Fiyatlandırma. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Hava kargo taşımacılığında taşınan özellikli kargoları bilir |
Hava kargo taşımacılığı yapan işletmeleri hatırlar |
Hava kargo taşımacılığı navlun hesaplamasını yapar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Hava Kargo Taşımacılığı Dersine Yönelik Genel Bilgilendirme, Hava Kargo Taşımacılığının Dünyada ve Türkiye'de Tarihsel Gelişimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Kitap Okuma | Hava Kargo Taşımacılığının Günümüzdeki Değerlendirmesi ve Önemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Kitap Okuma | Hava Kargo Taşımacılığının Özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Kitap Okuma | Hava Kargoda Taşınan Genel ve Özellikli Kargolar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Kitap Okuma | Hava Kargo Taşımacılığında Kullanılan Belgeler ve Yasal Çerçeve, Navlun Hesaplaması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Kitap Okuma | Hava Kargo Taşımacılığında Antrepo Hizmetleri ve Süreçler: İhracat | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Kitap Okuma | Hava Kargo Taşımacılığında Antrepo Hizmetleri ve Süreçler: İthalat | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Kargo Uçakları ve Havacılık Ekipmanları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Kitap Okuma | Hava Kargo Pazarını Olumlu Etkileyen Faktörler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Kitap Okuma | Hava Kargo Pazarını Olumsuz Etkileyen Faktörler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Kitap Okuma | Hava Kargo Taşımacılığında Güvenlik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Kitap Okuma | Hava Kargo Taşımacılığında Fiyatlandırma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Kitap Okuma | Havayolu Kargo Taşımacılığında Fiyatlandırma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Kitap Okuma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Korkmaz, C. (2017). Hava Kargo Taşımacılığı Güvenliğine Yönelik Tehditlerin Asgari Düzeye İndirgenmesi İçin Alınması Gereken Önlemler. Kilis, 7, 10-18. |
Başol, S., (2012). Havayolu Lojistik Yönetimi, Ekin Yayınevi. |
Başol, S., (2012). Havayolu Yönetimi, Ekin Yayınevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
This program has theoretical and practical knowledge about the field of logistics.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the theoretical and practical basic concepts required by the field of air transportation.
|
4 | |||||
2 |
Defines the terminology in the field of Air Logistics.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gains the ability to communicate effectively with colleagues.
|
0 | |||||
2 |
Gains the ability to use information and communication technology tools.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have the ability to understand and apply sectoral legislation.
|
5 | |||||
2 |
Gains the ability to use the theoretical field knowledge in practice with the awareness of professional ethics.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It takes responsibility in transforming its knowledge and skills into an idea/approach/technology/product with high social/cultural/economic added value by evaluating the risks and opportunities related to personal, professional and/or work area; develops entrepreneurial competence individually or as a team member.
|
1 | |||||
2 |
It takes risks and responsibility in the realization of knowledge, ideas, practices or technologies that bring innovation to its field.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By determining the learning needs, it plans and manages the activities aimed at improving the performance of itself and the people under its responsibility in line with the learning objectives.
|
0 | |||||
2 |
Evaluates the advanced knowledge and skills acquired in the field with a critical approach.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follows the developments in the field and communicates with colleagues by using a foreign language (English) at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
0 | |||||
2 |
Uses information and communication technologies as required by the field, based on the computer usage competence defined in the Advanced Level of the European Computer Usage License.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It carries out its activities in line with the awareness it has acquired in the fields of universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
0 | |||||
2 |
It acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results of the data related to the field.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 1 | 13 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 75 |
Genel Toplam | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |