Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HTP111 | HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ | 3 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SELİM AYKAÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Halkla ilişkiler kavramı, kuramları ve ilkeleri tanıtılarak, başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli altyapıyı oluşturma amaçlanır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Halkla İlişkilerin Tanımı, Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi, Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, Proaktif ve Reaktif Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler Ajansları ve Kurum İçi Halkla İlişkiler Birimi, Halkla İlişkiler Projeleri, Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığı, Pazarlama İletişiminde Halkla İlişkilerin Yeri, Kurumsal Kimlik, Kurum İçi İletişim, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İtibar Yönetimi, Sorun Yönetimi, Risk Yönetimi, Kriz Yönetimi, Sponsorluk, Kurumsal Reklamcılık, Lobicilik, Uluslararası Halkla İlişkiler, Kamu Diplomasisi, Finansal Halkla İlişkiler, Halkla İlişkilerde Etik, Halkla İlişkiler Kuruluşları konularını kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Halkla ilişkilerle ilgili tarihsel süreci özetler. |
Halkla ilişkiler ve ilgili kavramların anlamlarını ayırt eder. |
Kurumların hedef kitleleri ile iyi iletişim kurabilmeleri için uygun mesaj stratejileri kullanır ve doğru mecraları belirler. |
Halkla ilişkiler ve sponsorluk uygulamalarıyla ilgili örnekler verir. |
Halkla ilişkiler uygulama aşamalarını listeler. |
Halkla ilişkilerle ilgili kuramları tartışır ve bu kavramlar üzerinden örnekler verir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Ders İçeriği Hakkında Genel Bilgilendirme, Ders Kaynaklarının Tanıtılması, Dönemin Planlamasının Yapılması, Halkla İlişkiler Nedir? | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Halkla İlişkilerin Benzer Alanları, Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Kavramsal Çerçeve | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Proaktif ve Reaktif Halkla İlişkiler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişim Süreci | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Türkiye Halkla İlişkilerin Gelişimi, Halkla İlişkiler Eğitimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Kurum İçi Birim ve Danışman Ajans | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Halkla İlişkiler Uygulamalarında Hedef Kitle | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Halkla İlişkiler ve Sosyal Sorumluluk | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Kriz Yönetimi ve Halkla İlişkiler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Kurum İçi İletişim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Kurum Kimliği | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Kurum Kimliği Örnek Çalışmaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Sınav Öncesi Genel Konu Tekrarı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Peltekoğlu, Balta, F. (2009). Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul: Beta Yayınları |
Bernays, Edward L. (2013).Public Relations, University of Oklahoma Press |
Theaker, A. (2008).Halkla İlişkilerin El Kitabı, İstanbul: MediaCat Kitapları, 2.bs |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Lojistik alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgiye sahiptir.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hava ulaştırma alanının gerektirdiği kuramsal ve uygulamaya dayalı temel kavramları açıklar.
|
0 | |||||
2 |
Hava Lojistiği alanında yer alan terminolojiyi tanımlar.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çalışma arkadaşları ile etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
|
5 | |||||
2 |
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sektörel mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisine sahip olur
|
0 | |||||
2 |
Mesleki etik bilinci ile teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi kazanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirerek bilgi ve becerilerinin sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
|
0 | |||||
2 |
Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
|
3 | |||||
2 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
0 | |||||
2 |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
|
5 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 2 | 4 | 8 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 4 | 8 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 2 | 2 | 4 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |