Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
LJP217 |
MESLEKİ İNGİLİZCE |
3 |
3 |
3 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. SEREN FIRAT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi MURAT BAŞAL |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrencilere Lojistik alanında kendilerini ifade edibilecek düzeyde İngilizce teminoloji ve asgari günlük konuşma, yazma, okuma becerileri kazandırmak. |
İçerik: |
İngilizce temel grammer yapıları, günlük çeşitli konularla ilgili içerikler, yazışmalar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Lojistik sektöründe sıklıkla kullanılan İngilizce terimleri kullanır. |
Alanıyla ilgili birincil kaynaklardan edindiği bilgileri sentezler. |
Öğrenciler kendi alanlarında ingilizce görsel işitsel yayınları takip eder |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür tarama |
"am, is, are" kullanarak kendini tanıtma |
Anlatım, soru cevap |
2 |
Literatür tarama |
Simple Present Tense, "do/does" olumlu olumsuz cümle kurma |
Anlatım, soru cevap |
3 |
Literatür tarama |
Simple Present Tense, sıklık bildiren zaman zarfları |
Anlatım, soru cevap |
4 |
Literatür tarama |
There is/are, some/any, a lot of, a little, a few tekil-çoğul nesne, isimler |
Anlatım, soru cevap |
5 |
Literatür tarama |
Simple Past Tense, was/were, can/could |
Anlatım, soru cevap |
6 |
Literatür tarama |
Simple Past Tense, Did/Didn't, fiiller |
Anlatım, soru cevap |
7 |
Literatür tarama |
like, would like, could rica ve istekler |
Anlatım, soru cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür tarama |
Going to Future, öneriler |
Anlatım, soru cevap |
10 |
Literatür tarama |
Present Perfect Tense |
Anlatım, soru cevap |
11 |
Literatür tarama |
Simple Present Continous Tense |
Anlatım, soru cevap |
12 |
Literatür tarama |
Intoduction to logistics and logistics services |
Anlatım, soru cevap |
13 |
Literatür tarama |
Inventory management and procurement |
Anlatım, soru cevap |
14 |
Literatür tarama |
Modes of transport and planning and arranging transport |
Anlatım, soru cevap |
15 |
Literatür tarama |
Shipping goods and warehousing and storage
Documentation and finance |
Anlatım, soru cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
New Headway Elementary |
Cambridge, English Grammar in Use |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The parties involved in the logistics field and recognizes the documents used.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Logistics related to the field of theoretical and practical knowledge is based.
|
|
|
|
3 |
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Transportation is required in the field to explain basic concepts of theoretical and practice-based.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Defines the terminology in the field of logistics.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to communicate effectively with colleagues to win.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
The ability to use information and communication technology tools to win.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sectoral legislation will have the ability to understand and practice.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Professional ethical and theoretical gains the ability to use information contained in the application.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Personal, professional and / or studies evaluating the risks and opportunities related to the field of knowledge and skills, social / cultural / economic value and high thinking / approach / technology / product takes responsibility for the conversion; develop entrepreneurial competencies individually or as a team member.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Bringing innovation to the field of information, ideas, practices or technologies in the implementation of the risks and take responsibility.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
By identifying learning needs and learning objectives in line with his responsibilities under the plan activities aimed at improving the performance of individuals and manages.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
The acquired advanced knowledge and skills to critically evaluate.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
A foreign language (English) at least in the general level of European Language Portfolio B1 monitors developments in the field of using and communicate with colleagues.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
European Computer Driving Licence Advanced Level, as defined in the competency using a computer based on the extent required by the field of information and communication technologies are used.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Space-related activities, the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, preservation of culture, environmental protection, occupational health and safety issues are executed in accordance with the acquired consciousness.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and act in accordance with ethical values.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
6 |
8 |
48 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
4 |
6 |
24 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
4 |
8 |
32 |
Proje Hazırlama |
2 |
6 |
12 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
2 |
4 |
8 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
3 |
3 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
3 |
3 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
36 |
0 |
174 |
|
Genel Toplam |
174 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|