TR EN

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HTP214 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ 4 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SEREN FIRAT
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. EMİNE ÖZTÜRK
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Müşteri odaklı pazarlama yaklaşımının temel ilke, yaklaşım ve uygulamalarına ilişkin bilgilerin aktarılmasıdır.
İçerik: Müşteri İlişkileri Yönetimine Giriş - Müşterilerle İletişim ve Boyutları – Hizmetlerde Müşteri Bağlılığı ve Kalite - Müşteri İlişkilerinde Stratejik Yaklaşım - Müşteri Kazanma, Elde Tutma ve Müşteri Yaşam Boyu Değeri Oluşturma – Müşteri İtirazları ve Şikâyet Yönetimi - Müşteri İlişkileri Yönetiminin Diğer Kavramlarla Olan İlişkisi - Müşteri İlişkileri Yönetimi ve E- Ticaret - Müşteri İlişkilerinin Ölçülmesi - Müşteri İlişkileri Yönetimi Sektör Uygulamaları – Örnek Olaylar

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Müşteri ilişkileri yönetimi tanımı ve kavramını açıklar.
Müşteri ilişkileri yönetimine ilişkin yanlış kanıları ortaya koyar.
Müşterilerle iletişim engellerini çözümlemede dinlemenin önemini açıklar.
Müşteri ilişkilerinde müşteri bağlılığı ve kalite kavramlarını açıklar.
Müşteri ilişkileri açısından stratejik konuları birbirleri ile ilişkilendirir.
Müşteri itirazları ve karşılanması ile ilgili bilgiler öğrenir.
Şikâyet eden müşteri özelliklerini bilir.
Müşteri ilişkileri yönetiminin işletmelere sağlayabileceği rekabet avantajları hakkında bilgi edinir.
Toplam kalite yönetimi, veri tabanlı pazarlama, pazar odaklılık, örgüt kültürü ve halkla ilişkiler ile MİY’in ilişkisi hakkında fikir sahibi olur.
Müşteri ilişkileri yönetimi ve e-ticaret arasındaki ilişkiyi kavrar.
Müşteri ilişkilerinin ölçümünde kullanılan teknikleri bilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 İlgili Okuma Müşteri İlişkileri Yönetimine Giriş Anlatım, Soru-Cevap
2 İlgili Okuma Müşterilerle İletişim ve Boyutları Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama, Tartışma Yöntemi
3 İlgili Okuma Hizmetlerde Müşteri Bağlılığı ve Kalite Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama, Tartışma Yöntemi
4 İlgili Okuma Müşteri İlişkilerinde Stratejik Yaklaşım Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama, Tartışma Yöntemi
5 İlgili Okuma Müşteri Kazanma, Elde Tutma ve Müşteri Yaşam Boyu Değeri Oluşturma Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama, Tartışma Yöntemi
6 İlgili Okuma Müşteri İtirazları ve Şikâyet Yönetimi Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama, Tartışma Yöntemi
7 İlgili Okuma Müşteri İlişkileri Yönetiminin Diğer Kavramlarla Olan İlişkisi Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 İlgili Okuma Müşteri İlişkileri Yönetimi ve E- Ticaret Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama, Tartışma Yöntemi
10 İlgili Okuma Müşteri İlişkilerinin Ölçülmesi Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama, Tartışma Yöntemi
11 İlgili Okuma Müşteri İlişkileri Yönetimi Sektör Uygulamaları Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama, Tartışma Yöntemi
12 İlgili Okuma Örnek Olaylar Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama, Tartışma Yöntemi
13 İlgili Okuma Örnek Olaylar Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama, Tartışma Yöntemi
14 İlgili Okuma Örnek Olaylar Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama, Tartışma Yöntemi
15 - Genel Tekrar Anlatım, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ünal, S. (2020). Müşteri İlişkileri Yönetimi, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını
Timur, N. ve Barış, G. (2019). Müşteri İlişkileri Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını
Odabaşı, Y. (2019). Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Aura Kitapçılığı
Odabaşı, Y. (2013). Kalıcı Başarı İçin Müşteri Hizmetleri, MediaCat Kitapları
Demirel, Y. (2017). Müşteri İlişkileri Yönetimi, Seçkin Yayıncılık
Sasık, T. B. (2018). Fanatik Müşteri Yaratmanın Yolları, Ceres Yayınları
Durukal, E. ve Armağan, E. (2019). E-CRM, The Kitap

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The parties involved in the logistics field and recognizes the documents used.
0
2
Logistics related to the field of theoretical and practical knowledge is based.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Transportation is required in the field to explain basic concepts of theoretical and practice-based.
1
2
Defines the terminology in the field of logistics.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to communicate effectively with colleagues to win.
4
2
The ability to use information and communication technology tools to win.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sectoral legislation will have the ability to understand and practice.
1
2
Professional ethical and theoretical gains the ability to use information contained in the application.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Personal, professional and / or studies evaluating the risks and opportunities related to the field of knowledge and skills, social / cultural / economic value and high thinking / approach / technology / product takes responsibility for the conversion; develop entrepreneurial competencies individually or as a team member.
5
2
Bringing innovation to the field of information, ideas, practices or technologies in the implementation of the risks and take responsibility.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By identifying learning needs and learning objectives in line with his responsibilities under the plan activities aimed at improving the performance of individuals and manages.
4
2
The acquired advanced knowledge and skills to critically evaluate.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
A foreign language (English) at least in the general level of European Language Portfolio B1 monitors developments in the field of using and communicate with colleagues.
0
2
European Computer Driving Licence Advanced Level, as defined in the competency using a computer based on the extent required by the field of information and communication technologies are used.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Space-related activities, the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, preservation of culture, environmental protection, occupational health and safety issues are executed in accordance with the acquired consciousness.
5
2
Related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and act in accordance with ethical values​​.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 3 10 30
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 2 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 2 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 124
Genel Toplam 124
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0