Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
LJP210 |
ULAŞTIRMA MEVZUATI VE SİGORTA |
4 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. SEREN FIRAT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. VEFA SÜMEYYE KORKMAZ |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistiğe yönelik mevzuatı öğrenmek, sektörde mevzuat eksikliğinden kaynaklanan verimsizliğin minimum seviyelere indirilmesine yardımcı olmaktır. |
İçerik: |
Karayolu Taşımacılığında Yasal Düzenlemeler - Denizyolu ve Demiryolu Taşımacılığında Yasal Düzenlemeler - Havayolu ve Multimodal Taşımacılığında Yasal Düzenlemeler - Dış Ticarette Teslim Şekilleri - Türk Sigorta Sektörünün Yapısı - Uluslararası Sigortacılık - Taşıma Sigortaları - Sigortacılıkta Fiyatlama - Sigortacılıkta Hasar Yönetimi – Reasürans – Sigortacılıkta Özellikli Kurumlar - Sigortacılık Sektöründe Sosyal Sorumluluk ve Etik |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Karayolu, denizyolu, havayolu, demiryolu taşımacılığı ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Sigorta sisteminin gelişimi bilir. |
Sigortacılıkta fiyatlama ve hasar yönetimi hakkında fikir yürütür. |
Reasürans hakkında bilgi sahibi olur. |
Sigortacılık sektöründeki özellikli kurumları tanır. |
Sigortacılıkta sosyal sorumluluk ve etik ilkeleri bilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
İlgili Okuma |
Karayolu Taşımacılığında Yasal Düzenlemeler |
Anlatım, Soru-Cevap |
2 |
İlgili Okuma |
Karayolu Taşımacılığında Yasal Düzenlemeler |
Anlatım, Soru-Cevap |
3 |
İlgili Okuma |
Denizyolu ve Demiryolu Taşımacılığında Yasal Düzenlemeler |
Anlatım, Soru-Cevap |
4 |
İlgili Okuma |
Havayolu ve Multimodal Taşımacılığında Yasal Düzenlemeler |
Anlatım, Soru-Cevap |
5 |
İlgili Okuma |
Dış Ticarette Teslim Şekilleri |
Anlatım, Soru-Cevap |
6 |
İlgili Okuma |
Türk Sigorta Sektörünün Yapısı |
Anlatım, Soru-Cevap |
7 |
İlgili Okuma |
Uluslararası Sigortacılık |
Anlatım, Soru-Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
İlgili Okuma |
Taşıma Sigortaları |
Anlatım, Soru-Cevap |
10 |
İlgili Okuma |
Sigortacılıkta Fiyatlama |
Anlatım, Soru-Cevap |
11 |
İlgili Okuma |
Sigortacılıkta Hasar Yönetimi |
Anlatım, Soru-Cevap |
12 |
İlgili Okuma |
Reasürans |
Anlatım, Soru-Cevap |
13 |
İlgili Okuma |
Sigortacılıkta Özellikli Kurumlar |
Anlatım, Soru-Cevap |
14 |
İlgili Okuma |
Sigortacılık Sektöründe Sosyal Sorumluluk ve Etik |
Anlatım, Soru-Cevap |
15 |
- |
Genel Tekrar |
Anlatım, Soru-Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Büyük, K. (2018). Ulaştırma Sistemleri ve Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
Aras, N. ve Gerede, E. (2016). Ulaştırma Sistemleri, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
Kitapcı, H. (2019). Taşımacılık Sistemleri, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
Caner, O. (2017). Taşıma Hukuku, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
Dalkılıç, N. (2019). Sigortacılık Uygulamaları, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
UTİKAD (2020). Lojistik Sektörü Raporu 2020 |
Kaya, F. ve Kahya, M. (2017). Sigorta ve Sigortacılık, Beta Yayıncılık |
UTİKAD, URL: https://www.utikad.org.tr/ |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The parties involved in the logistics field and recognizes the documents used.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Logistics related to the field of theoretical and practical knowledge is based.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Transportation is required in the field to explain basic concepts of theoretical and practice-based.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Defines the terminology in the field of logistics.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to communicate effectively with colleagues to win.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
The ability to use information and communication technology tools to win.
|
|
1 |
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sectoral legislation will have the ability to understand and practice.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Professional ethical and theoretical gains the ability to use information contained in the application.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Personal, professional and / or studies evaluating the risks and opportunities related to the field of knowledge and skills, social / cultural / economic value and high thinking / approach / technology / product takes responsibility for the conversion; develop entrepreneurial competencies individually or as a team member.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Bringing innovation to the field of information, ideas, practices or technologies in the implementation of the risks and take responsibility.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
By identifying learning needs and learning objectives in line with his responsibilities under the plan activities aimed at improving the performance of individuals and manages.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
The acquired advanced knowledge and skills to critically evaluate.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
A foreign language (English) at least in the general level of European Language Portfolio B1 monitors developments in the field of using and communicate with colleagues.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
European Computer Driving Licence Advanced Level, as defined in the competency using a computer based on the extent required by the field of information and communication technologies are used.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Space-related activities, the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, preservation of culture, environmental protection, occupational health and safety issues are executed in accordance with the acquired consciousness.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and act in accordance with ethical values.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
44 |
0 |
128 |
|
Genel Toplam |
128 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|