TR EN

ELEKTRONİK TİCARET DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
LJP154 ELEKTRONİK TİCARET 2 2 2 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SEREN FIRAT
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Elektronik ticaret dersi ile elektronik pazar yapısı içerisindeki yeni işletmecilik anlayış ve uygulamalarını incelemek ve öğrencileri çalışma hayatında elektronik ticaret işlemlerini yürütebilecek bilgi düzeyine ulaştırmak amaçlanmaktadır.
İçerik: Elektronik Ticarete Giriş, Elektronik Ticarette Temel Kavramlar, E-Ticaret Sitesi Kurulum Aşamaları, E-Ticaret Sitesinde Yapılacak Entegrasyonlar,E-Ticaret Tedarikçi Yönetimi, E-Ticaret Lojistik Yönetimi, Dijital Pazarlama ve Satış, E-Ticaret Hedef Kitle Analizi, E-Ticaret Müşteri Hizmetleri Yönetimi, E-İhracat ve Devlet Teşvikleri, Web Site Tasarımı ve Geliştirme Programlarının Tanıtımı ve Başarılı E-ticaret Uygulamalarının İncelenmesi konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Elektronik ticarete giriş eğitimi alır ve elektronik ticaret ile ilgili temel kavramları listeler. Elektronik ticaret sitesinin fonksiyonları ve kullanıcı deneyimi açısından dikkat edilmesi gerekenleri açıklar.(explain) (2)
Elektronik ticaret sitesi kurulumu açıklar. Elektronik ticaret sitesinde yapılacak entegrasyonlar; lojistik entegrasyonu, ERP entegrasyonu, CRM entegrasyonu, e-fatura entegrasyonu, yönetici paneli entegrasyonu, kargo entegrasyonu konularını listeler (list) (1)
Elektronik ticaret tedarikçi yönetimi ve lojistik yönetimi açıklar.Dijital pazarlama ve satış kavramlarını açıklar. Elektronik ticaret hedef kitle analizi gösterir. (illustrate) (3)
E-İhracat ve Devlet Teşviklerini açıklar.Başarılı elektronik ticaret uygulaması örnekleri listeler. (list) (1)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Araştırma, Okuma İlkel Toplumdan Bilgi Toplumuna Dönüşüm Süreci Anlatım, Soru Cevap
2 Araştırma, Okuma Endüstri Devrimleri İle Yaşanan Değişim Anlatım, Soru Cevap
3 Araştırma, Okuma Elektronik Ticaret Kavramı: Geleneksel Ticaret İle Arasındaki Farklar Anlatım, Soru Cevap
4 Araştırma, Okuma Elektronik Ticaret Altyapısı Anlatım, Soru Cevap
5 Araştırma, Okuma Elektronik Ticarette Güvenlik ve Ödeme Sistemleri Anlatım, Soru Cevap
6 Araştırma, Okuma Elektronik Ticarette Hukuki Düzenlemeler ve Vergilendirme Anlatım, Soru Cevap
7 Araştırma, Okuma Elektronik Dönüşüm ve Elektronik Lojistik Anlatım, Soru Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Araştırma, Okuma Elektronik Ticarette Bilgi Sistemleri- Hazır Kodlu Web Sitelerinin Kullanımı, Tasarımı ve Geliştirilmesi Anlatım, Soru Cevap
10 Araştırma, Okuma Tüketici ve Üretici Perspektifinden E-Ticareti Etkileyen Faktörler Anlatım, Soru Cevap
11 Araştırma, Okuma Elektronik Ticarette Türkiye'nin Görünümü Anlatım, Soru Cevap
12 Araştırma, Okuma Hızlı Ticaret ve Doğrudan Tüketiciye Satış Modeli Anlatım, Soru Cevap
13 Araştırma, Okuma Sosyal Ticaret, Etkileyici (Influencer) Pazarlama, Çevrimiçi Video ve Müzik Akış Hizmetleri Anlatım, Soru Cevap
14 Araştırma, Okuma Süper Uygulamalar (Super-Apps) ve Abonelik Bazlı İş Modelleri Anlatım, Soru Cevap
15 Araştırma, Okuma Genel Değerlendirme Anlatım, Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Gazanfer Erbaşlar, Şükrü Dokur;Elektronik ticaret,e-ticaret, genel bilgiler,Hukusal Düzenlemeler,Belge Düzeni ve Muhasebe İşlemleri.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The parties involved in the logistics field and recognizes the documents used.
2
Logistics related to the field of theoretical and practical knowledge is based.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Transportation is required in the field to explain basic concepts of theoretical and practice-based.
2
Defines the terminology in the field of logistics.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to communicate effectively with colleagues to win.
2
The ability to use information and communication technology tools to win.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sectoral legislation will have the ability to understand and practice.
2
Professional ethical and theoretical gains the ability to use information contained in the application.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Personal, professional and / or studies evaluating the risks and opportunities related to the field of knowledge and skills, social / cultural / economic value and high thinking / approach / technology / product takes responsibility for the conversion; develop entrepreneurial competencies individually or as a team member.
2
Bringing innovation to the field of information, ideas, practices or technologies in the implementation of the risks and take responsibility.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By identifying learning needs and learning objectives in line with his responsibilities under the plan activities aimed at improving the performance of individuals and manages.
2
The acquired advanced knowledge and skills to critically evaluate.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
A foreign language (English) at least in the general level of European Language Portfolio B1 monitors developments in the field of using and communicate with colleagues.
2
European Computer Driving Licence Advanced Level, as defined in the competency using a computer based on the extent required by the field of information and communication technologies are used.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Space-related activities, the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, preservation of culture, environmental protection, occupational health and safety issues are executed in accordance with the acquired consciousness.
2
Related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and act in accordance with ethical values​​.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 3 39
Ödev 13 3 39
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 55 0 149
Genel Toplam 149
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0