Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
LJP155 |
TEMEL LOJİSTİK BİLGİSİ |
1 |
3 |
3 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. SEREN FIRAT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. MUHAMMED ENSAR YALÇIN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu ders kapsamında, lojistik kavramının tanımı ve lojistik süreçlerin incelenmesi ve tedarik zinciri ile lojistik ilişkisinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Lojistik Kavramı ve Kapsamı, Lojistiğin Tarihsel Gelişimi ve Önemi, Lojistik Faaliyetler, Taşıma Türleri: Havayolu, Denizyolu, Taşıma Türleri: Karayolu, Demiryolu, Boru Hattı, Tedarik Zinciri Kavramı ve Kapsamı, Tedarik Zinciri ve Lojistik, Lojistikte Dış Kaynak Kullanımı, Lojistikte Yeni Yaklaşımlar, Lojistikte Yeni Yaklaşımlar, Dış Ticarette Kullanılan Belgeler, Dış Ticarette Kullanılan Teslim Şekilleri, Ülkemizde Lojistik Sektörünün Gelişmesinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Öğrenci lojistik ve lojistik ile ilgili kavramları tanımlar |
Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi arasındaki ilişkiyi yorumlar |
Taşıma modlarını yorumlayarak taşımacılıkta kullanılan belgeleri bilir |
Lojistiğin Dünyada ve Türkiye'de gelişimine ait güncel bilgileri yorumlar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Ders Notu Okuma |
Lojistik Kavramı ve Kapsamı |
Anlatım, Soru Cevap |
2 |
Ders Notu Okuma |
Lojistiğin Tarihsel Gelişimi ve Önemi |
Anlatım, Soru Cevap |
3 |
Ders Notu Okuma |
Lojistik Süreçler ve Faaliyetler |
Anlatım, Soru Cevap |
4 |
Ders Notu Okuma |
Taşıma Türleri ve Kullanılan Belgeler: Havayolu, Denizyolu |
Anlatım, Soru Cevap |
5 |
Ders Notu Okuma |
Taşıma Türleri ve Kullanılan Belgeler: Karayolu, Demiryolu, Boru Hattı |
Anlatım, Soru Cevap |
6 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zinciri Kavramı ve Kapsamı |
Anlatım, Soru Cevap |
7 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zinciri ve Lojistik |
Anlatım, Soru Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Ders Notu Okuma |
Lojistikte Dış Kaynak Kullanımı |
Anlatım, Soru Cevap |
10 |
Ders Notu Okuma |
Lojistikte Yeni Yaklaşımlar |
Anlatım, Soru Cevap |
11 |
Ders Notu Okuma |
Lojistikte Yeni Yaklaşımlar |
Anlatım, Soru Cevap |
12 |
Ders Notu Okuma |
Dış Ticarette Kullanılan Belgeler |
Anlatım, Soru Cevap |
13 |
Ders Notu Okuma |
Teslim Şekilleri |
Anlatım, Soru Cevap |
14 |
Ders Notu Okuma |
Ülkemizde Lojistik Sektörünün Gelişmesinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri |
Anlatım, Soru Cevap |
15 |
Ders Notu Okuma |
Genel Değerlendirme |
Anlatım, Soru Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Erturgut, R. (2021). Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi, Nobel Akademik Yayıncılık. |
Kaya, S. (2020). Lojistik Faaliyetlerde Dış Kaynak Kullanımı, Ekin Yayınevi. |
Gelmez, E. (2022). Lojistikte Güncel Yaklaşımlar, Nobel Bilimsel Eserler. |
Tek, Ö. B., & Karaduman, İ. (2012). Lojistik Yönetimi. İstanbul: İhlas Gazetecilik AŞ. |
Acar, Z. (2021). Stratejik Lojistik Yönetimi, Nobel Akademik Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The parties involved in the logistics field and recognizes the documents used.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Logistics related to the field of theoretical and practical knowledge is based.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Transportation is required in the field to explain basic concepts of theoretical and practice-based.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Defines the terminology in the field of logistics.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to communicate effectively with colleagues to win.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
The ability to use information and communication technology tools to win.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sectoral legislation will have the ability to understand and practice.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Professional ethical and theoretical gains the ability to use information contained in the application.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Personal, professional and / or studies evaluating the risks and opportunities related to the field of knowledge and skills, social / cultural / economic value and high thinking / approach / technology / product takes responsibility for the conversion; develop entrepreneurial competencies individually or as a team member.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Bringing innovation to the field of information, ideas, practices or technologies in the implementation of the risks and take responsibility.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
By identifying learning needs and learning objectives in line with his responsibilities under the plan activities aimed at improving the performance of individuals and manages.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
The acquired advanced knowledge and skills to critically evaluate.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
A foreign language (English) at least in the general level of European Language Portfolio B1 monitors developments in the field of using and communicate with colleagues.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
European Computer Driving Licence Advanced Level, as defined in the competency using a computer based on the extent required by the field of information and communication technologies are used.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Space-related activities, the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, preservation of culture, environmental protection, occupational health and safety issues are executed in accordance with the acquired consciousness.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and act in accordance with ethical values.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
8 |
3 |
24 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
3 |
42 |
Ödev |
8 |
3 |
24 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
1 |
3 |
3 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
1 |
3 |
3 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
62 |
0 |
182 |
|
Genel Toplam |
182 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
7,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|