Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
LJP253 |
TEDARİK ZİNCİRİ |
3 |
2 |
2 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. SEREN FIRAT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi MURAT BAŞAL |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı öğrencilere lojistik ve tedarik zincirinin temellerini öğretmek; tedarik zinciri ve lojistik problemlerini çözmek için modeller kurma ve çeşitli teknikler geliştirme becerisi vermektir. |
İçerik: |
Lojistik ile ilgili genel terimler, Tedarik Zincirine giriş, Lojistik ve Tedarik zinciri arasındaki ilişki, Tedarik zincirinin üyeleri, Tedarik zincirinin temel fonksiyonları, Tedarik Zincirinde planlama, Tedarik Zincirinde satın alma, Tedarik Zincirinde dağıtım, Tedarik Zincirinde talep yönetimi, Tedarik zinciri uygulamaları, Tedarik zincirinde envanter yönetimi, Dış Kaynak kullanımı, Tersine Lojistik. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Lojistik ve Tedarik zinciri alanına ilişkin temel kavram ve kuramları açıklar. |
Alanındaki olgular hakkında bilimsel ve disiplinler arası araştırma yapabilir. |
Lojistik ve Tedarik zinciri alanına ilişkin bilgi ve bulguları analiz eder ve sonuçlar üretir. |
Lojistik faaliyetler ve Tedarik zinciri ilgili Türkçe ve İngilizce yazılı, görsel rapor, sunum ve proje hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Ders Notu Okuma |
Ders İçeriği ile İlgili Bilgilendirme, Tedarik Zinciri Yönetimi Temel Kavramlar |
Anlatım, Soru Cevap |
2 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zinciri |
Anlatım, Soru Cevap |
3 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zinciri Yönetimi |
Anlatım, Soru Cevap |
4 |
Ders Notu Okuma |
Küresel Boyutuyla Tedarik Zinciri Yönetimi |
Anlatım, Soru Cevap |
5 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zinciri Yönetimi Faaliyetleri |
Anlatım, Soru Cevap |
6 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zinciri Talep Tahmini |
Anlatım, Soru Cevap |
7 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler |
Anlatım, Soru Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zincirinde Stok Yönetimi |
Anlatım, Soru Cevap |
10 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zincirinde Dağıtım |
Anlatım, Soru Cevap |
11 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zincirinde Stratejik İşbirliği |
Anlatım, Soru Cevap |
12 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zinciri Performans Yönetimi |
Anlatım, Soru Cevap |
13 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zinciri Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri |
Anlatım, Soru Cevap |
14 |
Ders Notu Okuma |
Final Öncesi Genel Değerlendirme |
Anlatım, Soru Cevap |
15 |
Ders Notu Okuma |
Genel Değerlendirme |
Anlatım, Soru Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Keskin, H. (2015). Tedarik Zinciri Yönetimi, Nobel Yayıncılık. |
Görçün, Ö. (2016). Örnek Olay ve Uygulamalarla Tedarik Zinciri Yönetimi, Beta Yayıncılık. |
Acar, Z. (2016). Lojistik Yaklaşımıyla Tedarik Zinciri Yönetimi, Nobel Yayıncılık. |
Tanyaş, M. & Düzgün, M. (2016). Küresel Tedarik Zinciri Yönetimi, Nobel Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The parties involved in the logistics field and recognizes the documents used.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Logistics related to the field of theoretical and practical knowledge is based.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Transportation is required in the field to explain basic concepts of theoretical and practice-based.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Defines the terminology in the field of logistics.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to communicate effectively with colleagues to win.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
The ability to use information and communication technology tools to win.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sectoral legislation will have the ability to understand and practice.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Professional ethical and theoretical gains the ability to use information contained in the application.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Personal, professional and / or studies evaluating the risks and opportunities related to the field of knowledge and skills, social / cultural / economic value and high thinking / approach / technology / product takes responsibility for the conversion; develop entrepreneurial competencies individually or as a team member.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Bringing innovation to the field of information, ideas, practices or technologies in the implementation of the risks and take responsibility.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
By identifying learning needs and learning objectives in line with his responsibilities under the plan activities aimed at improving the performance of individuals and manages.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
The acquired advanced knowledge and skills to critically evaluate.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
A foreign language (English) at least in the general level of European Language Portfolio B1 monitors developments in the field of using and communicate with colleagues.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
European Computer Driving Licence Advanced Level, as defined in the competency using a computer based on the extent required by the field of information and communication technologies are used.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Space-related activities, the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, preservation of culture, environmental protection, occupational health and safety issues are executed in accordance with the acquired consciousness.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and act in accordance with ethical values.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
12 |
2 |
24 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
2 |
28 |
Ödev |
12 |
2 |
24 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
1 |
2 |
2 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
1 |
2 |
2 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
6 |
2 |
12 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
12 |
2 |
24 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
88 |
0 |
174 |
|
Genel Toplam |
174 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|