Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
LJP251 | TEHLİKELİ MADDE YÖNETİMİ | 3 | 2 | 2 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SEREN FIRAT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. VEFA SÜMEYYE KORKMAZ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Tehlikeli Madde Taşımacılığı dersinde öğrencilerin tehlikeli maddelerin tanımlarını, risklerini, sınıflandırılmalarını, paketlenmelerini, etiketlenmelerini, taşıma esaslarını, tarafların sorumluluklarını ve ilgili uluslararası sözleşmeleri öğrenmesi amaçlanır. |
İçerik: | Bu derste Tehlikeli Madde tanımlanır, insana ve çevreye hangi yollarla zarar verebileceği ile bunlardan kaçınma, korunma ve acil müdahale yöntemleri anlatılır.Tehlikeli Maddeler hakkında bilgilendirilir. Sınıflandırmalarına göre riskleri, paketlenmeleri, taşıma, depolama ve elleçlenmeleri için gerekli önlemler açıklanır.Tehlikeli Maddeler için Birleşmiş Milletler numarasının önemi ve uluslararası sözleşmeler hakkında bilgi verilir. Gönderen, taşıyan ve alıcının sorumlulukları üzerinde durulur. Tehlikeli Madde Güvenlik Bilgi Formu ve içeriği kavratılır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tehlikeli Madde tanımını bilir. |
Tehlikeli maddelerin Birleşmiş Milletler tarafından yapılan sınıflandırmalarını ve risklerini öğrenir. |
Tehlikeli maddelerin insan ve çevreye hangi yollarla zararlarının olduğunu kavrar. |
Tehlikeli maddeleri, risklerini, korunma ve acil müdahale yöntemlerini bilir. |
Tehlikeli madde taşımacılığında uluslararası sözleşmeler ADR, RID, DGR, IMDG-Code hakkında genel bilgi sahibi olur. |
Karayolu, havayolu ve denizyolunda tehlikeli madde taşımacılığında standardizasyon ve eşgüdümün öneminin bilincine varır. |
Tehlikeli Maddelerin risklerine göre paketlenme gruplarını öğrenir. |
Tehlikeli maddelerin etiketlerini tanır ve etiketlerin risk derecelendirme endeksleri hakkında bilgisi olur. |
Tehlikeli Madde Güvenlik Bilgi Formu ve içeriğini bilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Taraması | Ders içeriğinin aktarımı, Tehlikeli Madde tanımı, lojistik faaliyetler içinde tehlikeli maddelerin önemi | Sözlü anlatım, görsel sunum, tartışma |
2 | Ders Notu Okuma | Tehlikeli Maddelerin Birleşmiş Milletler sınıflandırması | Sözlü anlatım, görsel sunum, tartışma |
3 | Ders Notu Okuma | Tehlikeli maddelerin riskleri | Sözlü anlatım, görsel sunum, tartışma |
4 | Ders Notu Okuma | Tehlikeli maddelerin insan ve çevreye zarar verme yolları ile zararlarından korunma ve acil müdahale yöntemleri | Sözlü anlatım, görsel sunum, tartışma |
5 | Ders Notu Okuma | Birleşmiş Milletler Tehlikeli Madde numarasının ve Uluslararası Sözleşmelerde Tehlikeli Madde taşımacılığı, standardizasyonun ve eşgüdümün önemi | Sözlü anlatım, görsel sunum, tartışma |
6 | Ders Notu Okuma | ADR, RID, DGR hakkında genel bilgi | Sözlü anlatım, görsel sunum, tartışma |
7 | Ders Notu Okuma | IMDG-Code hakkında genel bilgi | Sözlü anlatım, görsel sunum, tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders Notu Okuma | IMDG-Code İçeriği ve Önemi | Sözlü anlatım, görsel sunum, tartışma |
10 | Ders Notu Okuma | Tehlikeli Maddelerin paketlenme grupları | Sözlü anlatım, görsel sunum, tartışma |
11 | Ders Notu Okuma | Paket tipi, türü, miktar sınırlamaları ve bunlara ilişkin işaret ve etiketler | Sözlü anlatım, görsel sunum, tartışma |
12 | Ders Notu Okuma | Tehlikeli Madde risk sınıflandırma endeksleri | Sözlü anlatım, görsel sunum, tartışma |
13 | Ders Notu Okuma | Tehlikeli maddelerin etiketleri | Sözlü anlatım, görsel sunum, tartışma |
14 | Ders Notu Okuma | Tehlikeli Madde Güvenlik Bilgi Formu ve içeriği | Sözlü anlatım, görsel sunum, tartışma |
15 | Ders Notu Okuma | Tehlikeli madde taşımacılığında kalite bilinci | Sözlü anlatım, görsel sunum, tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Görçün, Ö.F., Erdal, M. Tehlikeli Madde Lojistiği - Beta Yayınları |
Akçetin, E. Tehlikeli Madde Lojistiğinde Risk Yönetimi - Nobel Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The parties involved in the logistics field and recognizes the documents used.
|
4 | |||||
2 |
Logistics related to the field of theoretical and practical knowledge is based.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Transportation is required in the field to explain basic concepts of theoretical and practice-based.
|
5 | |||||
2 |
Defines the terminology in the field of logistics.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to communicate effectively with colleagues to win.
|
4 | |||||
2 |
The ability to use information and communication technology tools to win.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sectoral legislation will have the ability to understand and practice.
|
4 | |||||
2 |
Professional ethical and theoretical gains the ability to use information contained in the application.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Personal, professional and / or studies evaluating the risks and opportunities related to the field of knowledge and skills, social / cultural / economic value and high thinking / approach / technology / product takes responsibility for the conversion; develop entrepreneurial competencies individually or as a team member.
|
4 | |||||
2 |
Bringing innovation to the field of information, ideas, practices or technologies in the implementation of the risks and take responsibility.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By identifying learning needs and learning objectives in line with his responsibilities under the plan activities aimed at improving the performance of individuals and manages.
|
4 | |||||
2 |
The acquired advanced knowledge and skills to critically evaluate.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
A foreign language (English) at least in the general level of European Language Portfolio B1 monitors developments in the field of using and communicate with colleagues.
|
0 | |||||
2 |
European Computer Driving Licence Advanced Level, as defined in the competency using a computer based on the extent required by the field of information and communication technologies are used.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Space-related activities, the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, preservation of culture, environmental protection, occupational health and safety issues are executed in accordance with the acquired consciousness.
|
4 | |||||
2 |
Related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and act in accordance with ethical values.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 12 | 2 | 24 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 12 | 2 | 24 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 2 | 2 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 1 | 2 | 2 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 2 | 20 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 90 | 0 | 178 |
Genel Toplam | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |