TR EN

GENEL İŞLETME DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GIS101 GENEL İŞLETME 2 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SEREN FIRAT
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilerin genel işletmeye yönelik kavram ve tekniklere hakim olmasını sağlamak amaçlanmaktadır.
İçerik: İşletme ile ilgili temel kavramlar, işletmenin amaçları, işlevleri ve sorumlulukları, işletmelerin sınıflandırılması, işletmelerin çevresi, işletmelerde büyüme ve rekabet türleri, işletmelerde kuruluş aşamaları, uluslararası örgüt yönetim fonksiyonu, üretim fonksiyonu, insan kaynakları fonksiyonu, halkla ilişkiler fonksiyonu, araştırma geliştirme fonksiyonu, muhasebe-finans fonksiyonu konularını kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İşletme ve işletme ile ilişkili kavramları tanımlar.
Tüm dünyayı faaliyet alanı olarak ele almak zorunda olan örgütlerin, yeni ekonomi çerçevesinde, uyguladığı yönetimi ve uluslararası firma teorisini bilir.
Bir örgütün güçlü ve gelişmesi gereken yönlerini bulup farklı bakış açıları ile geliştirilebilecek stratejileri açıklar.
İşletme fonksiyonlarının rollerini ve sorumluluklarını açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma İşletme Kavramı Anlatım, soru cevap, tartışma
2 Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma İşletmelerin Özellikleri ve İşletmelerin Kuruluş Aşamaları Anlatım, soru cevap, tartışma
3 Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma İşletmelerin Büyümesi Anlatım, soru cevap, tartışma
4 Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma İş Ahlakı ve Toplumsal Sorumluluk Anlatım, soru cevap, tartışma
5 Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma Yönetim Kavramı ve Yönetim İşlevleri Anlatım, soru cevap, tartışma
6 Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma İnsan Kaynakları Yönetimi ve İnsan Kaynakları Yönetimi İşlevleri Anlatım, soru cevap, tartışma
7 Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma Pazarlama İlkeleri Anlatım, soru cevap, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma Ürün ve Fiyatlama Anlatım, soru cevap, tartışma
10 Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma Pazarlama Kanalları ve Tutundurma Anlatım, soru cevap, tartışma
11 Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma Üretim Sistemleri ve Yönetimi Anlatım, soru cevap, tartışma
12 Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma Üretim Sistemlerinin Tasarımı, Kuruluşu ve İşleyişi Anlatım, soru cevap, tartışma
13 Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma İşletme Bilgi Sistemi Anlatım, soru cevap, tartışma
14 Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma Muhasebe ve Finansal Yönetim Anlatım, soru cevap, tartışma
15 Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma Finansal Sistem ve Kurumlar, Çok Uluslu İşletmeler Anlatım, soru cevap, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Gümüş, İ. (2017). Genel İşletme, İstanbul:  İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları.
Mucuk, İ. (2015). Temel İşletme Bilgileri, İstanbul: Türkmen Kitabevi.
Koçel, T. (2014). İşletme Yöneticiliği, İstanbul: Beta Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The parties involved in the logistics field and recognizes the documents used.
5
2
Logistics related to the field of theoretical and practical knowledge is based.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Transportation is required in the field to explain basic concepts of theoretical and practice-based.
4
2
Defines the terminology in the field of logistics.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to communicate effectively with colleagues to win.
4
2
The ability to use information and communication technology tools to win.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sectoral legislation will have the ability to understand and practice.
4
2
Professional ethical and theoretical gains the ability to use information contained in the application.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Personal, professional and / or studies evaluating the risks and opportunities related to the field of knowledge and skills, social / cultural / economic value and high thinking / approach / technology / product takes responsibility for the conversion; develop entrepreneurial competencies individually or as a team member.
5
2
Bringing innovation to the field of information, ideas, practices or technologies in the implementation of the risks and take responsibility.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By identifying learning needs and learning objectives in line with his responsibilities under the plan activities aimed at improving the performance of individuals and manages.
5
2
The acquired advanced knowledge and skills to critically evaluate.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
A foreign language (English) at least in the general level of European Language Portfolio B1 monitors developments in the field of using and communicate with colleagues.
5
2
European Computer Driving Licence Advanced Level, as defined in the competency using a computer based on the extent required by the field of information and communication technologies are used.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Space-related activities, the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, preservation of culture, environmental protection, occupational health and safety issues are executed in accordance with the acquired consciousness.
5
2
Related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and act in accordance with ethical values​​.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 6 6
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0