Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ATP232 | TİCARET HUKUKU | 2 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SEREN FIRAT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ŞEYDA ŞANLI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | 6102 sayılı Yeni Türk Ticaret Kanunu çerçevesinde ticari iş, ticari işletme, tacirin yükümlülükleri, ticari ortaklıklar ve kıymetli evrak hukuku temel olarak anlatılarak öğrencinin tacirler arasındaki ilişkiyi kavraması, ticaret hukukuna dair karşısına çıkan bir olayda temel çözümler getirmeyi amaçlar. |
İçerik: | Ticari işletme hukukuna giriş ve tarihçe, ticari iş ve işletmenin tanımı ve unsurları, tacir sıfatı ve tacir olmanın hükümleri ( Gerçek kişilerin tacir sıfatı ve Tüzel kişilerin tacir sıfatı), bağımlı tacir yardımcıları, bağımsız tacir yardımcıları, haksız rekabet ve hükümleri Haksız rekabet halinde açılacak davalar Aldatıcı reklam Tüketicinin aldatıcı reklama karşı başvurabileceği yollar, şirketin tanımı, unsurları ve ortaklıkların sınıflandırılması, adi şirket, kollektif şirket, komandit şirket özellikleri, anonim şirket ve limited şirket özellikleri, kıymetli evrakın hükümleri, kıymetli evrak hukukunda geçerli temel ilkeler, hak ve senet birlikteliği, poliçe, bono tanımı ve unsurları, çek tanımı ve unsurlarını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kimlerin hangi şartlarda tacir olarak kabul edilebileceğini ve tacir sıfatı kazananların yükümlülüklerinin neler olduğunu açıklar. (explain) |
Ticari şirketlerin kuruluşu, organları ve şirket ortaklarının sorumluluklarını Yeni TTK hükümleri çerçevesinde yorumlar. (interprent) |
Kıymetli evrak olan poliçe, bono ve çekin unsurlarına, hükümlerine dair temel bilgileri tanımlar. (identify) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak Taraması | TİCARET HUKUKUNA GİRİŞ- TEMEL KAVRAMLAR | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
2 | Kaynak Taraması | TİCARİ İŞLETME | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
3 | Kaynak Taraması | TİCARİ İŞ VE SONUÇLARI | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
4 | Kaynak Taraması | TACİR SIFATI- GERÇEK KİŞİ TACİRLER-TÜZEL KİŞİ TACİRLER | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
5 | Kaynak Taraması | TACİR OLMANIN SONUÇLARI-TİCARİ UNVAN, İŞLETME ADI, TİCARET SİCİLİ | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
6 | Kaynak Taraması | TİCARİ DEFTERLER, CARİ HESAP- HAKSIZ REKABET ve MARKA | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
7 | Kaynak Taraması | TACİR YARDIMCILARI- BAĞIMSIZ TACİR YARDIMCILARI | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak Taraması | TEKRAR VE PRATİK ÇALIŞMA | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
10 | Kaynak Taraması | ŞİRKETLER HUKUKUNA GİRİŞ -ŞİRKETİN TANIMI VE UNSURLARI | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
11 | Kaynak Taraması | ADİ ŞİRKET, KOLLEKTİF ŞİRKET , KOMANDİT ŞİRKET | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
12 | Kaynak Taraması | ANONİM ŞİRKET, LİMİTED ŞİRKET VE KOOPERATİFLER | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
13 | Kaynak Taraması | KIYMETLİ EVRAK HUKUKUNA GİRİŞ- POLİÇE VE BONO | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
14 | Kaynak Taraması | KIYMETLİ EVRAK HUKUKUNA DEVAM - ÇEK | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
15 | Kaynak Taraması | TEKRAR VE PRATİK ÇALIŞMA | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
PULAŞLI H.,(2018) Şirketler Hukuku- Kıymetli Evrak Hukuku, Seçkin Yayıncılık |
BAHTİYAR M.,(2018) Ticari İşletme Hukuku- Şirketler Hukuku- Kıymetli Evrak Hukuku, Beta Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The parties involved in the logistics field and recognizes the documents used.
|
0 | |||||
2 |
Logistics related to the field of theoretical and practical knowledge is based.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Transportation is required in the field to explain basic concepts of theoretical and practice-based.
|
1 | |||||
2 |
Defines the terminology in the field of logistics.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to communicate effectively with colleagues to win.
|
5 | |||||
2 |
The ability to use information and communication technology tools to win.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sectoral legislation will have the ability to understand and practice.
|
5 | |||||
2 |
Professional ethical and theoretical gains the ability to use information contained in the application.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Personal, professional and / or studies evaluating the risks and opportunities related to the field of knowledge and skills, social / cultural / economic value and high thinking / approach / technology / product takes responsibility for the conversion; develop entrepreneurial competencies individually or as a team member.
|
5 | |||||
2 |
Bringing innovation to the field of information, ideas, practices or technologies in the implementation of the risks and take responsibility.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By identifying learning needs and learning objectives in line with his responsibilities under the plan activities aimed at improving the performance of individuals and manages.
|
5 | |||||
2 |
The acquired advanced knowledge and skills to critically evaluate.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
A foreign language (English) at least in the general level of European Language Portfolio B1 monitors developments in the field of using and communicate with colleagues.
|
0 | |||||
2 |
European Computer Driving Licence Advanced Level, as defined in the competency using a computer based on the extent required by the field of information and communication technologies are used.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Space-related activities, the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, preservation of culture, environmental protection, occupational health and safety issues are executed in accordance with the acquired consciousness.
|
2 | |||||
2 |
Related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and act in accordance with ethical values.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 124 |
Genel Toplam | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |