Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
LJP116 |
TAŞIMACILIK |
2 |
3 |
3 |
8 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. SEREN FIRAT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. SEREN FIRAT |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Havayolu ile gerçekleştirilen kargo ve yolcu hareketinin planlamasını yapabilen, havacılık ve lojistik konularında gerekli teorik ve pratik bilgi, rekabetin kapsadığı sorunlar ve bunların ekonomideki önemi ve sektörel gelişmelerdeki beklentilerin irdelenmesi. |
İçerik: |
Lojistiğe Giriş, Lojistiğin Tarihçesi, Taşıma Modlarına İlişkin Genel Bilgilendirme, Hava Yolu Taşımacılığına Giriş, Hava Yolunda Kargo Taşımacılığı, Hava Yolunda Yolcu Taşımacılığı, Kara Yolu Taşımacılığına Giriş, Kara Yolu Taşımacılığında Taraflar ve Yasal Çerçeve, Kara Yolunda Tehlikeli Madde Taşımacılığı, Demir Yolu Taşımacılığına Giriş, Demir Yolu Taşımacılığında Taraflar ve Yasal Çerçeve, Deniz Yolu Taşımacılığına Giriş, Deniz Yolu Taşımacılığında Taraflar ve Yasal Çerçeve, Taşıma Modlarında Navlun Hesaplama. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Taşıma modlarının karşılaştırmalı özelliklerini bilir |
Uluslararası taşımacılık mevzuatlarına hakim olur |
Taşıma belgelerine ait bilgileri bilir |
Navlun hesaplaması yapar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Ders Hakkında Genel Bilgilendirme, Ders İçi Gerçekleştirilecek Ödevlerin Belirlenmesi |
Anlatım, Soru Cevap |
2 |
Ders Notu Okuma |
Taşımacılığa Giriş |
Anlatım, Soru Cevap |
3 |
Ders Notu Okuma |
Hava Yolu Taşımacılığı; Tarihçesi, Avantajları, Dezavantajları, Kullanılan Belgeler |
Anlatım, Soru Cevap |
4 |
Ders Notu Okuma |
Hava Yolunda Kargo Taşımacılığı ve Navlun |
Anlatım, Soru Cevap |
5 |
Ders Notu Okuma |
Kara Yolu Taşımacılığı; Tarihçesi, Avantajları, Dezavantajları, Kullanılan Belgeler |
Anlatım, Soru Cevap |
6 |
Ders Notu Okuma |
Kara Yolu Taşımacılığında Kargo Çeşitleri; Genel Kargo ve Özel Kargoların Yükleme Kuralları, Navlun Hesaplama |
Anlatım, Soru Cevap |
7 |
Ders Notu Okuma |
Genel Tekrar |
Anlatım, Soru Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Ders Notu Okuma |
Deniz Yolu Taşımacılığına Giriş |
Anlatım, Soru Cevap |
10 |
Ders Notu Okuma |
Deniz Yolu Kargo Taşımacılığında Kullanılan Belgeler, Taraflar ve Yasal Çerçeve, Navlun Hesaplama |
Anlatım, Soru Cevap |
11 |
Ders Notu Okuma |
Demir Yolu Taşımacılığına Giriş |
Anlatım, Soru Cevap |
12 |
Ders Notu Okuma |
Demir Yolu Kargo Taşımacılığında Kullanılan Belgeler, Taraflar ve Yasal Çerçeve |
Anlatım, Soru Cevap |
13 |
Ders Notu Okuma |
Boru Hattı Taşımacılığı, Çoklu Taşımacılık |
Anlatım, Soru Cevap |
14 |
Ders Notu Okuma |
Navlun: Örnek Çözümler |
Anlatım, Soru Cevap |
15 |
Ders Notu Okuma |
Tüm Taşıma Modlarının Genel Tekrarı |
Anlatım, Soru Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Tanyaş, M. & Düzgün, M. (2012). Uluslararası Lojistik: Küresel Tedarik Zinciri Yönetimi”, Çeviri, Nobel Yayınları, Ankara. |
Görgün, M.R. (2019). Uluslararası Lojistik; Kara Yolu Navlun Hesaplama Yöntemleri, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul. |
Kaya, S. (2020). Lojistik Faaliyetlerde Dış Kaynak Kullanımı, Ekin Yayınları, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The parties involved in the logistics field and recognizes the documents used.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Logistics related to the field of theoretical and practical knowledge is based.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Transportation is required in the field to explain basic concepts of theoretical and practice-based.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Defines the terminology in the field of logistics.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to communicate effectively with colleagues to win.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
The ability to use information and communication technology tools to win.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sectoral legislation will have the ability to understand and practice.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Professional ethical and theoretical gains the ability to use information contained in the application.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Personal, professional and / or studies evaluating the risks and opportunities related to the field of knowledge and skills, social / cultural / economic value and high thinking / approach / technology / product takes responsibility for the conversion; develop entrepreneurial competencies individually or as a team member.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Bringing innovation to the field of information, ideas, practices or technologies in the implementation of the risks and take responsibility.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
By identifying learning needs and learning objectives in line with his responsibilities under the plan activities aimed at improving the performance of individuals and manages.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
The acquired advanced knowledge and skills to critically evaluate.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
A foreign language (English) at least in the general level of European Language Portfolio B1 monitors developments in the field of using and communicate with colleagues.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
European Computer Driving Licence Advanced Level, as defined in the competency using a computer based on the extent required by the field of information and communication technologies are used.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Space-related activities, the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, preservation of culture, environmental protection, occupational health and safety issues are executed in accordance with the acquired consciousness.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and act in accordance with ethical values.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
14 |
4 |
56 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
2 |
28 |
Ödev |
14 |
1 |
14 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
14 |
14 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
7 |
7 |
Kısa Sınav |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
1 |
6 |
6 |
TOPLAM |
76 |
0 |
198 |
|
Genel Toplam |
198 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
7,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
8,0 |
|