Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MYO297 |
SUMMER INTERNSHIP |
3 |
0 |
0 |
1 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. AHMET BURAK TURGUT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu ders öğrencilerin meslekleri ile ilgili kurumlarda yaptıkları gözlem ve çeviri çalışmalarıyla sektöre dair bilgi sahibi olmasını amaçlar. |
İçerik: |
Bu ders vaka analizi ve çeviri çalışmalarını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Sektörde yürütülen çalışmaları kaydeder. |
Çeşitli konularda sözlü ve yazılı çeviri yapar. |
Kurumdaki çalışmaları analiz eder. |
Ders içerikleri ile sektörde yapılanları birbiriyle ilişkilendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Kaynak taraması |
Vaka analizi ve çeviri çalışması |
Tartışma |
2 |
Kaynak taraması |
Vaka analizi ve çeviri çalışması |
Tartışma |
3 |
Kaynak taraması |
Vaka analizi ve çeviri çalışması |
Tartışma |
4 |
Kaynak taraması |
Vaka analizi ve çeviri çalışması |
Tartışma |
5 |
Kaynak taraması |
Vaka analizi ve çeviri çalışması |
Tartışma |
6 |
Kaynak taraması |
Vaka analizi ve çeviri çalışması |
Tartışma |
7 |
Kaynak taraması |
Vaka analizi ve çeviri çalışması |
Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kaynak taraması |
Vaka analizi ve çeviri çalışması |
Tartışma |
10 |
Kaynak taraması |
Vaka analizi ve çeviri çalışması |
Tartışma |
11 |
Kaynak taraması |
Vaka analizi ve çeviri çalışması |
Tartışma |
12 |
Kaynak taraması |
Vaka analizi ve çeviri çalışması |
Tartışma |
13 |
Kaynak taraması |
Vaka analizi ve çeviri çalışması |
Tartışma |
14 |
Kaynak taraması |
Vaka analizi ve çeviri çalışması |
Tartışma |
15 |
Kaynak taraması |
Vaka analizi ve çeviri çalışması |
Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Teamwork skills
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Ability to identify and solve problems in professional practice
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Awareness of professional ethics and responsibility
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Ability to use theoretical knowledge in practice
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to understand, adopt and apply social cultural and social responsibilities
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Ability to manage a process to meet requirements
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The awareness of the necessity of lifelong learning and the ability to realize it
|
|
|
|
|
|
|
2 |
To be able to have knowledge about sectoral problems
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to understand and apply professional legislation
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Ability to communicate in a foreign language
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to use information and communication technology tools and other professional tools and techniques
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Ability to plan and implement professional processes
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to communicate effectively
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Professional self-confidence skills
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Entrepreneurship skills
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
1 |
14 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
14 |
1 |
14 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
29 |
0 |
29 |
|
Genel Toplam |
29 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
1,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
1,0 |
|