TR EN

ERGONOMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IMP150 ERGONOMİ 2 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SELİN RÜYA ÇAKIR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Mimari tasarımı etkileyen ergonomik faktörleri ortaya koymayı, insanın kullandığı bina, mekan ve donanımların boyutlarını, mekanları oluşturan öge ve bileşenleri, farklı işlevlere sahip mekanları performans ve konfor koşulları bağlamında incelemeyı; mimarların, insanın fiziksel ve psiko-sosyal gereksinmelerine uygun tasarımlar oluşturmalarında ve değerlendirmelerinde yardımcı olmayı amaçlar.
İçerik: Ergonominin tanımı, amacı ve önemi, Mimari-ergonomi ilişkisinin belirlenmesi, Kullanıcıların fizyolojik, biyolojik, psikolojik, estetik değerlendirmelerinde ergonomi teknikleriNesnel değerlendirme teknikleri, Öznel değerlendirme teknikleri, Ergonomik mekanda detaylar, koridor, merdiven, basamak ölçü ve çizimi, Mekanda standart ergonomik ölçülere uygun ölçekli mobilya ve detay çizimi, Mekanda standart ergonomik ölçülere uygun ölçekli mobilya ve detay çizimi, Mutfak ergonomisinde ölçekli detay çizimi, Banyo ergonomisinde ölçekli detay çizimi, Yaşam alanı ergonomisinde ölçekli detay çizimi, Yatak odası ergonomisinde ölçekli detay çizimi, 1/20 ölçekli ergonomik ölçülere uygun 1+1 stüdyo daire tasarımı, 1/20 ölçekli ergonomik ölçülere uygun 1+1 stüdyo daire plan ve kesit çizimi, 1/20 ölçekli ergonomik ölçülere uygun 1+1 stüdyo daire mekansal perspektif çizimi, 1/20 ölçekli ergonomik ölçülere uygun 1+1 stüdyo daire plan, kesit ve perspektif renklendirme içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Mimari tasarımı etkileyen ergonomik faktörleri ortaya koymak Farklı işlevlere sahip mekanları performans ve konfor koşulları bağlamında incelemek; Ergonomi tekniklerinin mimaride kullanım olanaklarını irdelemek

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynak Okuma Ergonominin tanımı, amacı ve önemi Anlatım
2 Görsel araştırma ve çizim yapma / Sunum hazırlama Ergonomik mekanda detaylar, Mobilya Anlatım - Uygulama
3 Görsel araştırma ve çizim yapma / Sunum hazırlama Antre mobilyalarının ergonomik ölçülerinin anlatılması. Perspektif ve görünüşlerinin çizilmesi. Anlatım - Uygulama
4 Görsel araştırma ve çizim yapma / Sunum hazırlama Mutfak mobilyalarının ergonomik ölçülerinin anlatılması. Perspektif ve görünüşlerinin çizilmesi. Anlatım - Uygulama
5 Görsel araştırma ve çizim yapma / Sunum hazırlama Mutfak mobilyalarının ergonomik ölçülerinin anlatılması. Perspektif ve görünüşlerinin çizilmesi. Anlatım - Uygulama
6 Görsel araştırma ve çizim yapma / Sunum hazırlama Banyo mobilyalarının ergonomik ölçülerinin anlatılması. Perspektif ve görünüşlerinin çizilmesi. Anlatım - Uygulama
7 Görsel araştırma ve çizim yapma / Sunum hazırlama Banyo mobilyalarının ergonomik ölçülerinin anlatılması. Perspektif ve görünüşlerinin çizilmesi. Anlatım - Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Görsel araştırma ve çizim yapma / Sunum hazırlama Salon mobilyalarının ergonomik ölçülerinin anlatılması. Perspektif ve görünüşlerinin çizilmesi. Anlatım - Uygulama
10 Görsel araştırma ve çizim yapma / Sunum hazırlama Yatak odası mobilyalarının ergonomik ölçülerinin anlatılması. Perspektif ve görünüşlerinin çizilmesi. Anlatım - Uygulama
11 Görsel araştırma ve çizim yapma / Sunum hazırlama Genç odası mobilyalarının ergonomik ölçülerinin anlatılması. Perspektif ve görünüşlerinin çizilmesi. Anlatım - Uygulama
12 Görsel araştırma ve çizim yapma / Sunum hazırlama Çocuk odası mobilyalarının ergonomik ölçülerinin anlatılması.Perspektif ve görünüşlerinin çizilmesi. Anlatım - Uygulama
13 Görsel araştırma ve çizim yapma / Sunum hazırlama Bebek odası mobilyalarının ergonomik ölçülerinin anlatılması. Perspektif ve görünüşlerinin çizilmesi. Anlatım - Uygulama
14 Görsel araştırma ve çizim yapma / Sunum hazırlama Teras/balkon/kış bahçesi mobilyalarının ergonomik ölçülerinin anlatılması.Perspektif ve görünüşlerinin çizilmesi. Anlatım - Uygulama
15 Görsel araştırma ve çizim yapma / Sunum hazırlama Teras/balkon/kış bahçesi mobilyalarının ergonomik ölçülerinin anlatılması.Perspektif ve görünüşlerinin çizilmesi. Anlatım - Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Neufert, E. (2000), Yapı Tasarımı, İstanbul: Beta Basın Yayım

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The interior design department educates young and professional people with a 2-year academic education. Those who read a vocational school and later study at a college have excellent equipment. Those who have been educated for 2 years with practical courses that they have seen can become more dominant in technical field with more. From design to marketing, from quality control to production, every field has the opportunity to work. For 2 years, it provides to be a member equipped with technical drawing, basic art, computer design, project preparation, cutting and cutting. In recent years, with the support given to the production, interior design departments have begun to take first place. A wide variety of fields await you in specific departments of the industry. The important thing is that you will take 2 years to train yourself enough in academic education.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Those who want to be an interior design technician; Creative and aesthetic views, interested in fine arts, able to use eyes and hands in coordination, able to perceive colors and shapes in detail, have the ability to draw shapes, be innovative and critically open, able to take responsibility.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interior design; Is an associate degree program established with the aim of educating people who can make technical drawings using art and technology to organize interior parts of buildings. Interior design technicians; Determine the changes that need to be done in the room, prepare the plans of the works to be done or interpret the prepared plans and apply them. In addition, electricity, water, etc., They also determine the hardware requirements. By choosing the type and amount of building materials suitable for the place, they make the account of the materials to be used. Interior design technicians draw technical drawings and make original interior designs.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The field of art and design is a product of history, culture, which is the foundation of social life. Interior design is also in this area. Today, people develop and use unique designs of their own culture and customs by combining the spaces they live with aesthetics, functionality and technology. Changing consumer needs and requirements; Is increasing the production of '' alternative art and design '' products in the production systems of companies that want to take place in the sector operating in the fields of interior design.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students have the opportunity to have a successful career in the sector by educating themselves as good designers, they have the opportunity to continue their academic careers and continuing undergraduate education in interior architecture.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to develop the technical knowledge, imagination and creativity of those who will contribute to the sector who can receive interior architecture education in the future in the field of decoration.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The aim of this program is; To meet the designer workforce needs in businesses and offices. The lack of designers in our country has left many sectors face to face with the problem of branding. The designer problem is a common problem in many sectors and there is a great shortage of technical personnel. Therefore, students who will graduate will not have employment problems.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To train students at the level of associate degree equipped with the appropriate professional knowledge and to carry out the researches made by the academic staff of the department and nationwide, it is aimed to educate the designers in the businesses which are lacking in qualifications. Looking at the examples in the world, Interior Design is regarded as an ideal program for students with career plans in the 21st Century.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 4 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 3 1 3
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0