TR EN

İÇ MEKAN PROJESİ II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IMP252 İÇ MEKAN PROJESİ II 4 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SELİN RÜYA ÇAKIR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, Kafe-restoran işlevini konsept geliştirerek tasarlama ve sunma becerisini kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, Kafe-restoranın mekânsal fonksiyonlarının çözümünü, mevcut yapısal şartların analizini ve tasarıma aktarımını, mesleki sunum standartlarına uygun özgün proje tasarımını ve jüri karşısında sunumunu kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kafe-restoranın mekansal fonksiyon şemasını listeler.
Tasarım Konseptini görselleştirerek anlatır.
Kafe-restoran tasarımını konseptine bağlı olarak, fonksiyonlarına göre maketler ve 3 boyutlu modellemeler yardımı ile çözümler.
Mevcut mekanın yapısal şartlarını belirler.
Kafe-restoran projesini maketler,çizimler ve 3 boyutlu modellemeler ile tasarlar.
Kafe-restoranın projesi tasarım ve sunum çalışmasını jüri karşısında savunur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Dönem içi çalışılacak olan mevcut projenin tanıtımı, Kafe-restoranın işleyişinin anlatımı, iç mekan fonksiyon şeması örnek gösterimi Ppt. Sunum ile görsel gösterimi
2 Kafe-restoran örneklerinden oluşan araştırma dosyası hazırlama Araştırma dosyalarının incelenmesi, tasarımda konseptin oluşturulması üzerine konu anlatımı, işleyiş şemalarının oluşturulması Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile dosya ve eskizlerin incelenmesi
3 Örnekleri ile konsept araştırma ve eskiz konsept paftası hazırlanması TEKNİK GEZİ Teknik Gezi
4 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları, iç mekan tefriş elemanları araştırması Kafe-restoranın; iç mekan tefriş elemanları konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları (grup çalışması ile iç mekan tefriş elemanları konusunda paftalar hazırlanması) Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile dosya ve eskizlerin incelenmesi
5 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları, iç mekan tefriş elemanları araştırması Kafe-restoranın; 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi
6 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Kafe-restoranın , mutfak ve ıslak hacim konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları, ( grup çalışması ile kafe-restoranın; mutfak ve ıslak hacim tasarımları konusunda paftalar hazırlanması ) Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile pafta ve eskizlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi
7 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Kafe-restoranın; 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi
8 - ARA SINAV -
9 Jüri hazırlığı Ara jüri: 1/20 projelerin değerlendirilmesi Yüz yüze değerlendirme
10 1/20 çizim tekniği üzerine hazırlanma Ara sınavların değerlendirilmesi. 1/50 olarak yürütülen çalışmaların 1/20 ye aktarımı Yüz yüze değerlendirme
11 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları, Kafe-restoranın yüzey kaplamaları araştırması Kafe-restoranın , iç mekan yüzey kaplamaları konu anlatımı, 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi
12 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Kafe-restoranın; 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi
13 1/10 çizim tekniği üzerine hazırlanma 1/10 ölçekte seçilen Kafe-restoranın mobilyalarının detay çizimi Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi
14 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları, Sunum dosyası hazırlama araştırması Sunum dosyası hazırlama konu anlatımı, 1/50,1/20, 1/10 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi
15 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Sunum dosyası hazırlıkların incelenmesi, 1/50,1/20, 1/10 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ching, D.K. (1995). İç mekan tasarımı. İstanbul: Yapı Yayın.
Neufert, E. (2000). Yapı tasarımı. İstanbul: Beta Basın Yayım.
Sleeper, R. (2000). Architectural graphic standards. USA: John Wiley&Sons Ltd.
Pile, J. (1997). Color in interior design. USA: Mc Graw-Hill.
Yılmaz, B. (Ed). (2010). Projeler yapılar 9-restoran kafeler. İstanbul: YEM Yayın.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The interior design department educates young and professional people with a 2-year academic education. Those who read a vocational school and later study at a college have excellent equipment. Those who have been educated for 2 years with practical courses that they have seen can become more dominant in technical field with more. From design to marketing, from quality control to production, every field has the opportunity to work. For 2 years, it provides to be a member equipped with technical drawing, basic art, computer design, project preparation, cutting and cutting. In recent years, with the support given to the production, interior design departments have begun to take first place. A wide variety of fields await you in specific departments of the industry. The important thing is that you will take 2 years to train yourself enough in academic education.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Those who want to be an interior design technician; Creative and aesthetic views, interested in fine arts, able to use eyes and hands in coordination, able to perceive colors and shapes in detail, have the ability to draw shapes, be innovative and critically open, able to take responsibility.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interior design; Is an associate degree program established with the aim of educating people who can make technical drawings using art and technology to organize interior parts of buildings. Interior design technicians; Determine the changes that need to be done in the room, prepare the plans of the works to be done or interpret the prepared plans and apply them. In addition, electricity, water, etc., They also determine the hardware requirements. By choosing the type and amount of building materials suitable for the place, they make the account of the materials to be used. Interior design technicians draw technical drawings and make original interior designs.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The field of art and design is a product of history, culture, which is the foundation of social life. Interior design is also in this area. Today, people develop and use unique designs of their own culture and customs by combining the spaces they live with aesthetics, functionality and technology. Changing consumer needs and requirements; Is increasing the production of '' alternative art and design '' products in the production systems of companies that want to take place in the sector operating in the fields of interior design.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students have the opportunity to have a successful career in the sector by educating themselves as good designers, they have the opportunity to continue their academic careers and continuing undergraduate education in interior architecture.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to develop the technical knowledge, imagination and creativity of those who will contribute to the sector who can receive interior architecture education in the future in the field of decoration.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The aim of this program is; To meet the designer workforce needs in businesses and offices. The lack of designers in our country has left many sectors face to face with the problem of branding. The designer problem is a common problem in many sectors and there is a great shortage of technical personnel. Therefore, students who will graduate will not have employment problems.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To train students at the level of associate degree equipped with the appropriate professional knowledge and to carry out the researches made by the academic staff of the department and nationwide, it is aimed to educate the designers in the businesses which are lacking in qualifications. Looking at the examples in the world, Interior Design is regarded as an ideal program for students with career plans in the 21st Century.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 1 8 8
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 13 4 52
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 131
Genel Toplam 131
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0