Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ELP253 | TRAFO VE DOĞRU AKIM MAKİNELERİ | 3 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. İZZET YAVUZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. İZZET YAVUZ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste, her türlü Trafo ve doğru akım elektrik makinelerinin uçlarının bulunması,hesaplarının yapılması, devreye bağlanması ve çalıştırılması işlemlerine ait yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | DC Makinalarının çalışma ilkelerini, türlerini ve yapılarını, DC Makinalarının karakteristiklerini, endüstriyel uygulamalarını ve Transformatörlerin yapılarını, Transformatörlerin eşdeğer devrelerini çizim ve hesaplamalarını, Boşta ve yükte çalışmalarını, Bağlantı gruplarını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Doğru akım şönt, seri ve kompunt motorların karakteristiklerini, eş değer devrelerini, kayıplarını bilir ve tanımlar. (describe)(1) |
Doğru akım şönt, seri ve kompunt motorların karakteristiklerini, eş değer devrelerini, kayıplarını hesaplar..(calculate)(4) |
Bir fazlı trafoların karakteristiklerini, eş değer devrelerini, kayıplarını bilir ve tanımlar. (describe)(1) |
Üç fazlı trafoların karakteristiklerini, eş değer devrelerini, kayıplarını hesaplar..(calculate)(4) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders Notları,Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Maddenin manyetik özellikleri ve sabit mıknatıslar | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Ders Notları,Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Elektrik akımı ve manyetik alan | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Ders Notları,Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Elektromanyetizma ve manyetik nicelikler | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Ders Notları,Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Transformatör ve eşdeğer devresi | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Ders Notları,Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Transformatörün boş ve yüklü çalışma karakteristikleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Ders Notları,Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Üç fazlı transformatörün yapısı | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Ders Notları,Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Üç fazlı transformatörün boş ve yüklü çalışma karakteristiği | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders Notları,Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Üç fazlı transformatörlerin bağlantı şekilleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Ders Notları,Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | DC motorları ve yapısı | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Ders Notları,Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | DC şönt motoru ve çalışma karakteristikleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Ders Notları,Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | DC seri motoru ve çalışma karakteristikleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Ders Notları,Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | DC kompund motoru ve çalışma karakteristikleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Ders Notları,Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | DC motorların bağlantı şekilleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Ders Notları,Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | DC Dinamolar ve yapısı | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
MERGEN. A.Faik , KOÇABAŞ. Derya Ahmet , Elektrik Makineleri 4 Doğru Akım Makineleri, Birsen Yayınevi, 2006, İstanbul |
ŞENOL. İbrahim , BEKİROĞLU. Nur ,vd.,Elektrik Makineleri-I, Birsen Yayınevi, 2005, İstanbul |
Sarıoğlu, Kemal, Elektrik Makinalarının Temelleri, Çağlayan Kitabevi, 1977, İstanbul |
Chapman. Stephen J., Elektrik Makinalarının Temelleri, Çevir: Prof. Dr. Erhan AKIN Yrd.doç.dr. Ahmet ORHAN, Çağlayan Kitabevi, 2007, İstanbul |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Having and employing fundamental field concepts
|
2 | |||||
2 |
Understanding and interpreting field-related problems
|
2 | |||||
3 |
Generating and implementing solutions to field-related problems
|
2 | |||||
4 |
Following developments in the field and being aware of lifelong learning
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mastery and effective application of information technologies
|
4 | |||||
2 |
Capability to work independently and/or in groups
|
3 | |||||
3 |
Possibility of putting knowledge into practice
|
3 | |||||
4 |
Capability to apply knowledge within the context of social responsibility awareness
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have knowledge about low voltage network and its components
|
5 | |||||
2 |
To have knowledge about the structure and working principle of analog and digital electrical measuring instruments and to be able to use them.
|
5 | |||||
3 |
To be an individual who knows, internalizes and uses Atatürk's principles and reforms in his life.
|
1 | |||||
4 |
Designing electrical and electronic circuits with drawing and simulation programs
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To recognize the circuit elements used in direct and alternating current and to make circuit solutions.
|
5 | |||||
2 |
To have information about the production of electrical energy, to know the elements used in transmission and distribution networks.
|
5 | |||||
3 |
To be able to perform maintenance, repair and installation of electrical devices and systems.
|
5 | |||||
4 |
To have information about the structure, working principle, winding shapes and circuit connections of electrical machines.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using Turkish effectively in daily and professional fields.
|
1 | |||||
2 |
Knowledge of the operating system, basic office software, and computer hardware is required.
|
2 | |||||
3 |
To have sufficient mathematical knowledge to analyze in the professional field
|
2 | |||||
4 |
Understanding the fundamental concepts and elements of automatic control systems, as well as the ability to program PLC systems
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Understanding the structure and operation of fundamental electronic elements. To be familiar with power electronics components and usage features. To understand the fundamentals of logic circuits and to design digital circuits.
|
5 | |||||
2 |
To understand fundamental physics concepts and basic electrical circuit solutions
|
2 | |||||
3 |
Knowledge of weak current, strong current, lightning, fire, and security systems is required, as is the ability to draw electrical installation plans and understand and perform contracting and exploration work on electrical installations.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Demonstrate the ability to conduct advanced work independently using learning-to-learn skills and critical thinking.
|
1 | |||||
2 |
The ability to generate engineering solutions, particularly with regard to their impact on global and societal health, safety, and environmental issues.
|
3 | |||||
3 |
Capability to plan and manage professional development activities for employees under his/her supervision
|
3 | |||||
4 |
Informing expert and non-expert audiences about issues in their field, as well as being able to clearly communicate their thoughts, problems, and solution methods in written and oral form.
|
3 | |||||
5 |
Developing the ability to act independently, take initiative, be creative, and engage in lifelong learning
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Capable of producing science and technology that will aid in national development
|
1 | |||||
2 |
Contributing to scientific and technological advancements
|
3 | |||||
3 |
Ability to think analytically
|
2 | |||||
4 |
Capability to identify and solve problems
|
2 | |||||
5 |
Capable of developing R&D projects that meet the needs of the country
|
2 | |||||
6 |
Have professional ethical values
|
2 | |||||
7 |
Versatile and well-educated, with the ability to communicate effectively both verbally and in writing
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 5 | 3 | 15 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 2 | 8 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 3 | 15 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 124 |
Genel Toplam | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |