Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MTP153 | GİYSİ KALIP HAZIRLAMA I | 1 | 4 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SULTAN ÇETİNKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. EMEL HANÇERLİ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Kadın bedeni ile ilgili ölçü alabilme, temel beden kalıbı hazırlayabilme becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
İçerik: | Temel beden etek kalıbı, şablon çizimi ve pens kaydırmaları,6-8 parçalı, kloş ve daire etek kalıplarının çizimi, Korsajlı ve plili etek kalıbının çizilerek şablonlanması ve minyatürünü hazırlama, Model analizi yapabilmek ve Temel beden kalıbı üzerine model uygulama çalışmaları yapabilmeyi sağlamaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Temel beden kalıbı hazırlayabilmek için ölçü almayı kavrar. |
Temel beden kalıbı hazırlar. |
Temel beden kalıbı üzerine model uygulama yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin içeriği ve atölye kuralları hakkında bilgilendirme. Haftalık ders konuları hakkında bilgi verilmesi. Malzeme bilgilendirmesi. | sunum |
2 | Çizim malzemeleri | Temel ölçü alma teknikleri. | sunum- Çizim uygulama |
3 | Çizim malzemeleri | Temel etek kalıbı çizimi. | Çizim-uygulama |
4 | Çizim malzemeleri | Temel beden etek kalıbı şablon çizimi. | Çizim-uygulama |
5 | Çizim malzemeleri | Temel kloş, daire, parçalı etek çizimi. | Çizim-uygulama |
6 | Çizim malzemeleri | Temel etek kalıbı üzerine model uygulama. | Çizim-uygulama |
7 | Çizim malzemeleri | Temel etek kalıbı üzerine model uygulama. | Çizim-uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Temel etek kalıbı üzerine model uygulama. | Çizim-uygulama |
10 | - | Temel etek kalıbı üzerine model uygulama. | Çizim-uygulama |
11 | - | Temel etek kalıbı üzerine model uygulama. | Çizim-uygulama |
12 | - | Pantolon etek çizimi. | Çizim-uygulama |
13 | - | Temel pantolon kalıbı çizimi. | Çizim-uygulama |
14 | - | Temel pantolon kalıbı çizimi. | Çizim-uygulama |
15 | - | Yapılan tüm çalışmaların yorumlanması ve sergilenmesi | Çizim-uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Altunyuva, Ş., (1988), "Kadın Giyimi ve Temel Dikiş" Ankara |
Çardak, F., Pamuk,T., Değirmenci, E., (2006),"İTKİB Kalıp Hazırlama- Kadın Dış Giyimi", İstanbul |
Çelebi,A.,Şentürk,N.,Ünlüler,Y.,(2014), Kalıp Hazırlama, Tasarı Yayıncılık,Ankara |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizes the fundamental design principles of art-oriented
|
1 | |||||
2 |
Becomes equipped with theoretical knowledge about computer programs
|
0 | |||||
3 |
Makes techniqual presentations of visual designs
|
3 | |||||
4 |
Uses technical knowledge for fashion design
|
1 | |||||
5 |
Recognize the types and properties of textile fibers.
|
1 | |||||
6 |
Knows textile materials and textile auxiliaries
|
1 | |||||
7 |
Knows authorities of the fashion design
|
1 | |||||
8 |
Follows the works of authorities in the field of fashion design
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can design a collection and project, in the light of a specified theme.
|
1 | |||||
2 |
Knowledge of contemporary issues related to professional practice matches with aesthetic perspective.
|
1 | |||||
3 |
Efficiently uses the necessary informations about technology for fashion design applications
|
1 | |||||
4 |
Designs and delivers visual collections and reviews.
|
1 | |||||
5 |
Gets vocational-technical knowledge about design, implementation and production
|
1 | |||||
6 |
Uses technological tools, equipment and machinery in the field of design
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognize textile raw materials.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepares orriginal collections according to the selected theme
|
2 | |||||
2 |
Prepares the molds of the designs
|
5 | |||||
3 |
Produces a product by sewing his/her designs
|
4 | |||||
4 |
Makes the presentation of his/her designs by the artistic drawings.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As an individual; interdisciplinary work effectively in accordance with the principles of harmony.
|
2 | |||||
2 |
Vocational and social issues are effectively involved in the work of the team created.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To work on a global scale foreign language knowledge, communication skills and have the vision.
|
1 | |||||
2 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
2 | |||||
3 |
Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve kendini yeniler.
|
1 | |||||
4 |
Objective external perspective on their work with competence and self-criticism would follow.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Effective visual, written and verbal communication.
|
1 | |||||
2 |
Social rights, social justice, quality culture, professional ethics, cultural values and environmental protection issues will have sufficient awareness.
|
2 | |||||
3 |
Is capable of analytical thinking and problem solving.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Practical fashion design processes are designed
|
1 | |||||
2 |
Fashion design performs processes according to the purpose
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 4 | 2 | 8 |
Ödev | 3 | 4 | 12 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 8 | 4 | 32 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 45 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |